مایکروسافت روی پشتیبانی از معماری x64 در دستگا‌ه‌های ARM کار می‌کند - تکفارس 
مایکروسافت روی پشتیبانی از معماری x64 در دستگا‌ه‌های ARM کار می‌کند - تکفارس 

مایکروسافت روی پشتیبانی از معماری x64 در دستگا‌ه‌های ARM کار می‌کند

مهدی ملکی
۲۱ آذر ۱۳۹۹ - 18:00
لپ‌تاپ Surface

مایکروسافت در نهایت اولین پیش‌نمایش از شبیه‌سازی اجرای اپلیکیشن‌های مبتنی بر x64 را روی دستگاه‌های ویندوز که دارای معماری ARM هستند، منتشر کرد.

این موضوع باعث خواهد شد تا دروازه جدیدی رو به اپلیکیشن‌ها یا بازی‌هایی باز شود که تنها روی دستگاه‌های مبتنی بر معماری x64 اجرا می‌شوند؛ از جمله اپلیکیشن اتودسک (Aotudesk) یا بازی نظیر راکت‌لیگ؛ با این حال برخی از اپلیکیشن‌ها مانند مرورگر گوگل کروم در قید چنین محدودیت‌هایی نیستند و روی هر دستگاهی اجرا می‌شوند.

البته باید توجه داشته باشیم که طبق گزارش‌های مایکروسافت، این پروژه هنوز در مراحل توسعه به سر می‌برد و برای کاربردهای تجاری منتشر نشده است. در واقع این شرکت از توسعه‌دهندگان درخواست کرده است که پشتیبانی از معماری مذکور را در دستور کار قرار دهند. در حال حاضر استفاده از معماری x64 درون SDK ویندوز و همچنین نسخه ۲۰۱۷ از ویژوال استودیو امکان‌پذیر است.

این شرکت اخطار داده که برخی از اپلیکیشن‌ها ممکن است که در اجرا به صورت یادشده دچار برخی مشکلات شوند؛ بنابراین بهتر است که توسعه‌دهندگان پیش از عرضه اپلیکیشن‌های خود، آن را در بیلد ۲۱۲۷۷ ویندوز دوباره بررسی کنند. این مسائل به معنای آن است که عرضه نهایی این قابلیت برای کاربران عادی هنوز راه زیادی در پیش دارد اما به هر حال انتظار عرضه چنین ویژگی می‌رود.

در نهایت باید ذکر کرد تلاش‌های مایکروسافت با اینکه دیرهنگام بود اما تعجب برانگیز نیست. اپل ماه پیش اولین مک‌بوک‌های مبتنی بر پردازنده‌های ARM خود را همراه با پشتیبانی بومی از اپلیکیشن‌های x64 معرفی و با این اقدام مزیت قابل توجهی را نسبت به رقیب دیرینه خود کسب کرد.

به نظر شما کدام سمت می‌تواند برنده اینگونه سازگاری‌های بیشتر شود؟ آیا مایکروسافت با وجود شروع دیرتر می‌تواند پیش بیفتد یا اپل با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید