ساخت اولین کارخانه تولید تراشه هواوی به اتمام رسید - تکفارس 
ساخت اولین کارخانه تولید تراشه هواوی به اتمام رسید - تکفارس 

ساخت اولین کارخانه تولید تراشه هواوی به اتمام رسید

آرمین مکاری
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - 15:30
ساخت اولین کارخانه تولید تراشه هواوی به اتمام رسید - تکفارس 

درحالی که چین در تلاش است تا در بخش تولید تراشه به خودکفایی برسد و از وابستگی خود به کشورهای دیگر بکاهد، شرکت هواوی در این مسیر به نقطه‌عطفی رسیده است. گزارشی نشان می‌دهد که مراحل ساخت‌وساز اولین کارخانه داخلی تولید تراشه هواوی، در استان ووهان چین به‌طور رسمی به پایان رسیده است. گفته می‌شود این پروژه در سطح ۲۰۸۹۰۰ متر مربع گسترش یافته و در مرکز والری اپتیک ووهان (Wuhan Optics Vallery Center) واقع شده است.

این مکان همچنین بزرگ‌ترین پایگاه تحقیق و توسعه هواوی در منطقه مرکزی چین و شامل کارخانه تولید تراشه، نیروگاه سیکل‌ترکیبی و کارخانه نرم‌افزارهای پزشکی و برخی دیگر از امکانات پشتیبانی است. این پایگاه همچنین به عنوان مرکز فناوری‌های اپتیکال (نوری) شرکت هواوی، مرکز تحقیق و توسعه پایانه هوشمند و برخی دیگر از فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ساخت اولین کارخانه تولید تراشه هواوی به اتمام رسید - تکفارس 

پس از تکمیل پروژه، این مرکز کار تولید را به عنوان اولین کارخانه تولید تراشه هواوی در چین آغاز می‌کند. این پروژه، غول چینی را قادر می‌سازد تا یک زنجیره صنعتی نیمه هادی کامل داشته باشد که از طراحی تراشه و ساخت آن، تا آزمایش و بسته بندی را انجام می‌دهد، که یک اتفاق بسیار خوب تلقی می‌شود. اما به‌نظر می‌رسد که این کارخانه تنها حرکت هواوی نخواهد بود. طبق گزارش دیگری، این شرکت درحال برنامه‌ریزی برای کارخانه تولید تراشه دیگری در استان شانگهای چین است و توسط یک شرکت تحقیق و توسعه مستقر در شانگهای به نمایندگی از هواوی مدیریت خواهد شد.

اگرچه کارخانه تراشه هواوی درحال راه‌اندازی است، اما توانایی رقابت با رهبران فعلی این صنعت را نخواهد داشت. هواوی تولید تراشه‌های ۴۵ نانومتری را از سال آینده آغاز می‌کند و تا سال ۲۰۲۲ به تولید تراشه‌های ۲۸ نانومتری خواهد رسید. درحالی که امروزه تراشه‌های ۵ نانومتری هستند که گوشی‌های هوشمند پرچمدار را تأمین می‌کنند.

این پیشرفت، پس از تحریم‌های دولت ایالات‌متحده علیه هواوی آغاز شد که این شرکت را از تهیه تراشه یا هرگونه فناوری ساخت آمریکا منع کرده است. با متوقف شدن فروش اجزای مورد نیاز هواوی، این شرکت چینی تصمیم گرفت تا به خود متکی شود و فعالیت خود را ادامه دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید