سهم هوآوی و ZTE در بازار تجهیزات مخابراتی افزایش یافته است - تکفارس 
سهم هوآوی و ZTE در بازار تجهیزات مخابراتی افزایش یافته است - تکفارس 

سهم هوآوی و ZTE در بازار تجهیزات مخابراتی افزایش یافته است

مهدی ملکی
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - 13:30
سهم هوآوی و ZTE در بازار تجهیزات مخابراتی افزایش یافته است - تکفارس 

شرکت‌های چینی ارائه‌دهنده تجهیزات ارتباط از راه دور یعنی هوآوی و ZTE دچار افزایش به خصوص سهم در بازار شبکه‌های مخابراتی شده‌اند. این رشد در درجه اول داخل وطن آن‌ها یعنی چین و به لطف شبکه ۵G آن صورت گرفته است.

برای کسانی که نمی‌دانند باید ذکر کرد که هوآوی، نوکیا، اریکسون، ZTE، سیسکو، سیئنا (Ciena) و سامسونگ هفت ارائه‌دهنده برتر تجهیزات مخابراتی در دنیا هستند. در این بین هوآوی، در سه‌ماهه سوم سال جاری با بدست آوردن ۳۰ درصد از سهم بازار که نسبت به بازه زمانی مشابه در ۲۰۱۹، حدود ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد، به رده اول ارائه‌‌دهنده اینگونه خدمات دست یافته است. همچنین دیگر شرکت چینی این لیست یعنی ZTE با ۲ درصد رشد نسبت به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹، اکنون با سهم ۱۱ درصدی از بازار، در رده چهارم ایستاده است.

سهم هوآوی و ZTE در بازار تجهیزات مخابراتی افزایش یافته است - تکفارس 

ظاهراً دلیل اصلی این افزایش سهم‌ها مربوط به این است که هر دو شرکت روی فراهم کردن زیرساخت‌های شبکه ۵G چین مشغول به فعالیت هستند. چین جزو اولین کشورهایی محسوب می‌شود که استفاده تجاری از شبکه ۵G را پیشنهاد می‌دهد و تلاش برای افزایش سرعت، پهنای‌باند و همچنین پوشش‌دهی بیشتر را در دستور کار خود قرار داده است.

با این وجود طبق گزارش وب‌سایت TelecomLead، دیگر شرکت‌های اصلی ارائه‌دهنده تجهیزات مخابراتی جهان مانند نوکیا و سامسونگ، در همین بازه زمانی دچار کاهش سهم خود در بازار مربوطه شده‌اند. در حقیقت جدا از شرکت‌های چینی، اکثر بازیگران اصلی این حوزه دچار کاهش به خصوصی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ شده‌اند؛ به صورتی که سهم سامسونگ در این زمینه از ۳ درصد به ۲ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، نوکیا که به عنوان دومین ارائه‌دهنده تجهیزات مخابراتی دنیا شناخته می‌شود، با کاهشی ۲ درصدی در سال ۲۰۲۰ اکنون ۱۴ درصد از سهم بازار را در اختیار خود دارد. با این حال هر دو شرکت اریکسون و سیئنا تغییری را در سال ۲۰۲۰ ثبت نکرده‌اند و به ترتیب دارای ۱۴ و ۳ درصد از سهم این بازار هستند. سیسکو دیگر شرکت مشغول در این حوزه به شمار می‌آید که سهم آن با ۱ درصد کاهش به ۶ درصد در این سه‌ماهه رسیده است.

با توجه به این گزارش، مسلماً آشکار است که فناوری ۵G تاثیر به سزایی در افزایش سهم شرکت‌ها دارد و ارائه‌دهندگانی که به سمت آن سوق پیدا نکرده‌اند، احتمالاً در سال‌های آینده باز هم سهم کمتری را از این بازار کسب کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید