توییتر پشتیبانی از تأیید هویت دو مرحله‌ای فیزیکی را اضافه کرد - تکفارس 
توییتر پشتیبانی از تأیید هویت دو مرحله‌ای فیزیکی را اضافه کرد - تکفارس 

توییتر پشتیبانی از تأیید هویت دو مرحله‌ای فیزیکی را اضافه کرد

آرمین مکاری
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - 08:00
توییتر پشتیبانی از تأیید هویت دو مرحله‌ای فیزیکی را اضافه کرد - تکفارس 

در بحث امنیت، اشکال مختلفی از احراز هویت دو مرحله‌ای وجود دارند که هرکدام روش متفاوتی جهت تأیید هویت کاربر درپیش می‌گیرند. در میان سطوح بالاتر امنیت، یک کلید سخت‌افزاری و فیزیکی وجود دارد که هنگام ورود به حساب، شما را ملزم به اتصال آن می‌کند. توییتر به‌تازگی اعلام کرده است که کاربران می‌توانند برای ورود به حساب کاربری خود در سیستم‌ عامل‌های اندروید و ios، از تایید هویت مبتنی بر کلید فیزیکی استفاده کنند.

چند سال پیش، توییتر پشتیبانی از برنامه‌های تأیید اعتبار دو مرحله‌ای را اضافه کرد، اما تا سال گذشته کاربران مجبور بودند برای استفاده از آن، شماره تلفن خود را در حساب کاربری داشته باشند، اما این کار، خطر ربوده شدن اطلاعات توسط حملات مهندسی اجتماعی و هک تماس‌های سیم‌کارت را افزایش می‌داد. مدتی است که کلیدهای ۲FA سخت‌افزاری توییتر برروی کامپیوتر‌های شخصی در دسترس هستند، اما افزودن این راه به برنامه‌های تلفن همراه، باعث افزایش امنیت کاربر می‌شود.

برای تعدادی از کاربران، توییتر ابزاری جانبی برای دنبال کردن تولیدکنندگان محتوا است که به امنیت حساب کاربری خود اهمین آنچنانی نمی‌دهند. اما برای دسته‌ای دیگر، بخش ارزشمندی از ابزارهای شغلی آنهاست که مستلزم حفاظت هرچه بیشتر می‌باشد. تأیید دو مرحله‌ای فیزیکی ممکن است گاهی اوقات کمی ناخوشایند باشد، اما همچنان بهترین راه برای محافظت از اطلاعات اکانت کاربران است.

تأیید دو مرحله‌ای سخت‌افزاری هم اکنون برروی برنامه توییتر گوشی‌های اندروید و ios در دسترس است اما مشخص نیست که این راه امنیتی برای سایر برنامه‌های فرست پارتی مانند Periscope یا TweetDeck اعمال می‌شود یا خیر. همزمان با عرضه این قابلیت، توییتر دستورالعمل‌هایی برای نحوه تنظیم آن در سایت پشتیبانی خود قرار داده است. همچنین شرکت YubiKey کلیدهای ۲FA مناسب آن را به قیمت ۱۰ دلار به فروش می‌رساند. اما این کلیدها به یک رابط مناسب برای اتصال به دستگاه نیاز دارند، که احتمالاً برای اکثر گوشی‌های اندروید از نوع USB-C است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.