کوالکام شایعه ساخت گوشی گیمینگ خود را رد کرد - تکفارس 
کوالکام شایعه ساخت گوشی گیمینگ خود را رد کرد - تکفارس 

کوالکام شایعه ساخت گوشی گیمینگ خود را رد کرد

آرمین مکاری
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - 17:00
کوالکام شایعه ساخت گوشی گیمینگ خود را رد کرد - تکفارس 

اسنپدراگون ۸۸۸ به‌تازگی معرفی شده است و این تراشه باعث بهبود عملکرد بی‌سابقه‌ای در گوشی‌های هوشمند خواهد شد. کوالکام در روز اول رویداد معرفی اسنپدراگون جدید، به بسیاری از سوالات رسانه‌ها پاسخ داد. و هنگامی که درمورد شایعه ساخت گوشی هوشمند مخصوص بازی این شرکت سوال شد، آن را به وضوح انکار کردند.

رئیس شرکت کوالکام، آقای آن منگ (An Meng) توضیح داد که آنها نمونه های اولیه بسیاری را برای شرکای خود ساخته‌اند تا فناوری‌های پیشرفته خود را بهتر نشان دهند. وی افزود که آنها در آینده نیز به این کار ادامه خواهند داد اما این نمونه‌های اولیه هرگز به مرحله تولید و فروش در بازار آزاد نخواهند رسید. آن منگ تأکید کرد که این دستگاه‌های مرجع مطابق با استانداردهای بازار طراحی نشده اند. آنها قصد تغییر مدل کسب و کار خود را ندارند و به جز نمایش فناوری شرکت، هیچ بهانه‌ای برای ساخت گوشی‌های هوشمند نخواهند داشت.

در ماه اکتبر، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه کوالکام درحال توسعه تلفن‌هوشمند خود است. در آن زمان گزارش شد که ایسوس مسئولیت طراحی و توسعه سخت‌افزار این گوشی‌هوشمند را بر عهده خواهد داشت و ما گمان می‌کردیم این یک امر یک تصمیم منطقی خواهد بود، زیرا ایسوس و بخش راگ (ROG) آن مدتی است که در ساخت محصولات مخصوص بازی تخصص دارند. از طرف دیگر، گفته شد که کوالکام، جدا از توسعه اسنپدراگون ۸۷۵، درحال ایجاد بخش طراحی صنعتی و نرم‌افزاری است.

با توجه به تعدادی بالای شایعات، بسیاری از ما مطمئن بودیم که گوشی بعدی ایسوس راگ و گوشی مخصوص‌ بازی کوالکام، احتمالاً قطعات و اجزایی مانند نمایشگر، حافظه، دوربین، باتری و سیستم‌های خنک‌کننده مشابهی خواهند داشت. در واقع گمان می‌کردیم که در این رویداد، کوالکام تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ و گوشی مخصوص بازی خود را معرفی کند. با این‌حال، اکنون پاسخ کاملاً متفاوتی از کوالکام دریافت کردیم که ادعا می‌کند تمایلی از سوی این شرکت برای تغییر مدل کسب و کار وجود ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید