ساعت هوشمند ۲۰ دلاری وایز معرفی شد - تکفارس 
ساعت هوشمند ۲۰ دلاری وایز معرفی شد - تکفارس 

ساعت هوشمند ۲۰ دلاری وایز معرفی شد

مهدی ملکی
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - 13:30
ساعت هوشمند WyzeWatch

وایز، شرکت تولیدکننده محصولات هوشمند خانگی که بیشتر به جهت عرضه دوربین‌های امنیتی و البته اقتصادی شناخته شده، اکنون اولین ساعت هوشمند خود را معرفی کرده است. این ساعت هوشمند که با نام وایز‌واچ (Wyze Watch) شناخته می‌شود، در دو اندازه ۴۴ و ۴۷ میلی‌متری در دسترس خواهد بود.

ساعت مذکور، ماه فوریه ۲۰۲۱ میلادی در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و همانند تمام محصولات دیگر این شرکت که قیمت‌های اقتصادی دارند، با مبلغ مقرون به صرفه ۲۰ دلار قابل تهیه خواهد بود. این ساعت هوشمند به دنبال معرفی وایزبند (Wyze Band) به مرحله ساخت و عرضه رسید. وایزبند یک دست‌بند تناسب‌اندام محسوب می‌شود که پیش‌تر در اوایل سال معرفی شده بود.

این ساعت همراه با برخی از ویژگی های کاملاً استاندارد چنین محصولاتی همانند شمارشگر اکسیژن خون، حسگر رهگیری ضربان قلب، استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68، طول عمر نه روزه باتری، رهگیر چرخه خواب و بیداری و سازگاری با اپلیکیشن‌های گوگل فیت و اپل هلث روانه بازار خواهد شد. با وجود قابلیت‌های مفید، این ساعت هوشمند پا را فراتر می‌گذارد و با محصولات دیگر وایز هم سازگار خواهد بود؛ برای مثال شرکت وایز قول داده است ویژگی‌هایی را در اختیار کابران قرار خواهد داد که بتوانند لامپ‌های هوشمند را کنترل کنند. به علاوه این محصول می‌تواند اعلان‌ها را به شما نمایش بدهد و از این طریق شما می‌توانید ایمیل‌هایتان را بخوانید یا به خواندن برخی از متن‌ها بپردازید. البته خبرگزاری وایز هنوز مشخص نکرده است که این ساعت هوشمند دقیقاً با چه سیستم‌عاملی کار خواهد کرد.

در خصوص مشخصات فنی باید بگوییم که وایزواچ ۴۴ میلی‌متری از یک نمایشگر LCD در اندازه ۱.۴ اینچ همراه با رزولوشن ۳۲۰ × ۳۲۰ و یک باتری ۲۶۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره خواهد برد. مدل ۴۷ میلی‌متری دارای یک نمایشگر LCD در اندازه ۱.۷۵ اینچی همراه با رزولوشن ۳۲۰ × ۳۸۵ و یک باتری ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود. همچنین هر دو این مدل‌ها دارای ۱۶ مگابایت حافظه، ردیاب GPS و پشتیبانی از فرمان‌های صوتی هستند.

خیلی دشوار است که ببینیم وایز در حالی که اولین ساعت هوشمند خود را تنها ۲۰ دلار قیمت گذاری کرده است، بتواند در رقابت با اپل و سامسونگ به پیروزی برسد؛ با این حال وایز اگر بتواند به وعده‌هایش در احقاق یک تجربه کاربری و عملکرد ساده عمل کند، محصول او تبدیل به یکی اولین ساعت‌های هوشمند جذاب خواهد شد.

پیش‌خرید این ساعت هوشمند به تازگی شروع شده است. به نظر شما وایزواچ می‌تواند به جایگاه مناسبی در رقابت با اپل‌واچ و دیگر ساعت‌های هوشمند بازار برسد؟ نظرتان در این مورد چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید