گوشی‌های موتورولا میزبان قابلیتی مشابه سامسونگ دکس خواهند بود - تکفارس 
گوشی‌های موتورولا میزبان قابلیتی مشابه سامسونگ دکس خواهند بود - تکفارس 

گوشی‌های موتورولا میزبان قابلیتی مشابه سامسونگ دکس خواهند بود

مهدی ملکی
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - 12:30
حالت Dex در Motorola

حالت دکس (DeX) یکی از ویژگی‌های جذاب محصولات سامسونگ است که سبب می‌شود گوشی‌هوشمند گلکسی شما تبدیل به یک رایانه شخصی چند منظوره شود. این قابلیت برای افرادی که مجبورند سریعاً یک کار را به سرانجام برسانند ولی هیچ رایانه شخصی در اطراف آن‌ها نیست، بسیار عالی به نظر می‌رسد. با این حال جدای از شرایط مذکور، این قابلیت در مجموع یک ویژگی جذاب است که وجود آن می‌تواند در مواقع بسیاری مفید واقع شود.

حال به نظر می‌رسد که موتورولا هم به این واقعیت رسیده است و با تمرکز روی حالت دکس دستگاه‌های سامسونگ، قصد دارد تا آن را به برخی از گوشی‌های هوشمند خود وارد کند. البته ما تا به حال در این بابت از سوی شرکت مذکور تاییدیه رسمی دریافت نکرده‌ایم اما یک کلیپ که در مراسم دیجیتال شرکت کوالکام ۲۰۲۰ پخش شد، یکی از گوشی‌های هوشمند موتورولا را نشان می‌داد که به یک نمایشگر لنوو متصل شده بود.

متا‌سفانه تشخیص گوشی حاضر در این کلیپ ممکن نیست اما این طور گمان می‌رود که این شرکت آمریکایی، قابلیت مذکور را که احتمالاً همانند حالت دکس سامسونگ عمل خواهد کرد، برای اکثر گوشی‌های هوشمند محبوبش عرضه کند.

با تمام این توصیفات باید حقیقت ذکر شود؛ در واقع بین این دو شرکت، ابتدا موتورولا بود که سعی کرد تا یک تجربه مشابه رایانه‌های شخصی را روی یک گوشی‌هوشمند ارائه دهد. برای کسانی که به یاد نمی‌آورند، باید یادآوری کرد که گوشی موتورولا آتریکس ۴G می‌تواند به یک داک لپ‌تاپ دارای نمایشگر ۱۱.۵ اینچی متصل شود؛ این داک علاوه بر قابلیت مذکور، خود دستگاه را هم شارژ می‌کند و قابلیت‌های وسوه‌کننده‌ای را در دسترس مخاطب قرار می‌دهد؛ متاسفانه آتریکس ۴G به خاطر محدودیت‌های سخت‌افزاری خود نتوانست گام مثبتی در این روند بردارد و تجربه روانی را به کاربر ارائه دهد؛ با این حال این موضوع مربوط به ۱۰ سال پیش است و باید به خاطر حرکت جسورانه سازندگان، از آن‌ها قدردان بود.

با توجه به اینکه گوشی انقلابی شرکت نتوانست ردپای بزرگی بر جای بگذارد ولی موتورولا ایده قدیمی خود را رها نکرد و قابلیت جذاب آتریکس ۴G به لطف اپلیکیشن وب‌تاپ در سری رو به عرضه موتو G احیا خواهد شد. در نهایت باید منتظر بمانیم و نظاره کنیم که آیا حالت رومیزی به گوشی‌های حال حاضر موتو G اضافه خواهد شد یا خیر.

به نظر شما سری گوشی‌های موتو G می‌توانند با استفاده از چنین قابلیت‌هایی بدرخشند؟ یا موارد دیگری هستند که در فروش نسل بعدی گوشی‌های هوشمند تاًثیرگذار خواهند بود؟ نظراتتان با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید