اپل ممکن است برای لنزهای پریسکوپ آیفون جدید با سامسونگ همکاری کند - تکفارس 
اپل ممکن است برای لنزهای پریسکوپ آیفون جدید با سامسونگ همکاری کند - تکفارس 

اپل ممکن است برای لنزهای پریسکوپ آیفون جدید با سامسونگ همکاری کند

حامد شهرزاد
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - 21:31
اپل ممکن است برای لنزهای پریسکوپ آیفون جدید با سامسونگ همکاری کند - تکفارس 

چند هفته‌ای است که اپل سری جدید آیفون ۱۲ خود را در بازار عرضه کرده است و گزارش‌های مربوط به نسل بعدی تلفن‌های هوشمند این غول فناوری یعنی آیفون ۱۳ از هم‌اکنون شروع به منتشر شدن کرده است.

گزارشی از دیجیتایمز DigiTimes (از طریق sina) منتشر شده است که ادعا می‌کند اپل در حال تلاش برای همکاری با شرکت‌های کره جنوبی برای لنز پریسکوپ است زیرا در تلاش است عملکرد زوم اپتیکال را در آیفون‌های آینده تقویت کند.

درحالی‌که هنوز شریک اپل مشخص نشده است اما این گزارش نشان می‌دهد که شرکت شریک این امر می‌تواند سامسونگ باشد. این غول کره جنوبی از لنزهای پریسکوپ در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود نیز استفاده کرده است و این لنزها امکان بزرگنمایی عظیم ۱۰۰ برابر را دارد.

در حال حاضر چند گوشی هوشمند پرچم‌دار با لنز پریسکوپ به‌منظور عکاسی بهتر در بازار وجود دارند. برای مثال می‌توان به گلکسی S20 الترا سامسونگ، P40 پرو هواوی، X50 پرو پلاس ویوو (Vivo)، فایند X2 پرو اوپو (OPPO)، میت ۴۰ پرو هواوی و غیره اشاره کرد.

البته تاکنون هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این دو شرکت برای همکاری در مورد لنزهای پریسکوپ به توافق رسیده باشند. حتی اگر اپل و سامسونگ برای این امر شریک شوند، باید دید که آیا سری آیفون ۱۳ از این ویژگی برخوردار خواهد بود یا خیر.

نکته جالب دیگر به نفع سامسونگ این است که این غول کره جنوبی شرکت کورفوتونیس (Corephotonis) را خریداری کرده است که فناوری بزرگنمایی دوربین را برای تلفن‌های هوشمند توسعه داده است. این شرکت از سامسونگ و اپل به دلیل نقض حق ثبت اختراع در فناوری بزرگنمایی تله فوتو شکایت کرده بود اما اکنون به خاطر اینکه توسط سامسونگ خریداری شده است، این شرکت کره جنوبی حق ثبت اختراع مربوطه را در اختیار دارد و اپل باید برای به دست آوردن این فناوری برای استفاده در محصولات خود، با سامسونگ شریک شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید