ویندوز ۱۰X هنوز در مسیر انتشار برای سال آینده است - تکفارس 
ویندوز ۱۰X هنوز در مسیر انتشار برای سال آینده است - تکفارس 

ویندوز ۱۰X هنوز در مسیر انتشار برای سال آینده است

حامد شهرزاد
۸ آذر ۱۳۹۹ - 23:02
ویندوز ۱۰X هنوز در مسیر انتشار برای سال آینده است - تکفارس 

یک ماه پیش ویندوز لیتست (Windows Latest) گزارشی را منتشر کرده بود که ادعا می‌کرد نسخه آزمایشی RTM ویندوز ۱۰X در دسامبر امسال معرفی می‌شود.

امروز نیز گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد ویندوز جدید همچنان در مسیر پیشرفت قرار دارد و مایکروسافت با کمک تولیدکنندگان قطعات در حال بهینه‌سازی درایورهای عمومی ویندوز برای ویندوز ۱۰X مخصوص دستگاه‌هایی که در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند است.

البته ویندوز ۱۰X در ابتدا برای تبلت‌های رده بالا با دو نمایشگر در نظر گرفته شده بود اما اکنون عرضه این سیستم‌عامل مجدداً برای لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمتی که از نرم‌افزارهای UWP و PWA استفاده می‌کنند هدف‌گذاری شده است تا با رقیب اصلی سیستم‌عامل این نوع لپ‌تاپ‌ها یعنی کروم OS رقابت کند.

انتظار می‌رود اولین دستگاه‌هایی که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند در بهار ۲۰۲۱ عرضه شوند. مشتری اصلی این دستگاه‌ها کارگران خط مقدم هستند که معمولاً از رایانه استفاده نمی‌کنند. انتظار می‌رود مایکروسافت تغییرات فنی و بصری را در این نسخه اعمال کند تا کار کردن با سیستم‌عامل برای این اشخاص آسان شود. همچنین انتظار می‌رود برخی ویژگی‌های ویندوز ۱۰ اصلی در این نسخه غیرفعال شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید