بنچمارک پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۷۵ و ۷۷۵G مشخص شد - تکفارس 
بنچمارک پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۷۵ و ۷۷۵G مشخص شد - تکفارس 

بنچمارک پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۷۵ و ۷۷۵G مشخص شد

خشایار جهانی
۷ آذر ۱۳۹۹ - 22:30
بنچمارک پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۷۵ و ۷۷۵G مشخص شد - تکفارس 

ماه دسامبر در پیش است و این بدان معنی است که شرکت کوالکام به‌زودی از پردازنده‌های پرچمدار و میان‌رده نسل بعد خود رونمایی می‌کند که اسنپدراگون ۸۷۵ و اسنپدراگون ۷۷۵G نام خواهند داشت و خوشبختانه حتی قبل از معرفی، اطلاعاتی از این پردازنده‌ها دراختیار داریم.

طبق گزارش انتوتو، اسنپدراگون ۸۷۵ امتیاز ۷۴۰۰۰۰ را به‌دست آورده است که تقریبا ۲۵ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون +۸۶۵ است که امتیاز ۶۰۰۰۰۰ را به‌دست آورده بود.

متاسفانه اطلاعی از نتیجه آزمون تک‌هسته‌ای، که بسیار مهم است، دراختیار نیست اما این چیپست از معماری جدید بهره می‌برد. این پردازنده با تکنولوژی ۵ نانومتری ساخته شده است. یکی از هسته‌های این پردازنده کورتکس-X1 می‌باشد که سرعتی تا حدود ۲٫۸۴ گیگاهرتز خواهد داشت. در کنار آن ۳ هسته کورتکس-A78 با سرعت پردازشی ۲٫۴۲ گیگاهرتز و هسته کورتکس-A55 که مصرف انرژی کمتری از بقیه داشته و سرعت پردازشی ۱٫۸ گیگاهرتز را دارند، مجموعاً هسته‌های پردازشی این پردازنده را تشکیل می‌دهند. وظایف گرافیکی این پردازنده برعهده آدرنو ۶۶۰ خواهد بود.

متاسفانه، جزئیاتی از نوع معماری پردازنده اسنپدراگون ۷۷۵G نداریم اما امتیاز این پردازنده در وبسایت انتوتو پیشرفت قابل توجه آن را نسبت به نسل قبل نشان می‌دهد. این پردازنده امتیاز ۵۳۰۰۰۰ را به‌دست آورده است درحالی که اسنپدراگون ۷۶۵G امتیاز ۳۲۰۰۰۰ را کسب کرده بود که ۶۵ درصد بهبود و پیشرفت را شاهد هستیم.

یادمان باشد، باوجود این‌که این امتیازات از نمونه اولیه این پردازنده‌هاست، ممکن است نتایج نسخه نهایی متفاوت باشد و در بسیاری از موارد، امتیاز نسخه نهایی اندکی بالاتر است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید