استفاده از بیکسبی ویس برای باز کردن قفل سری گلکسی S21 - تکفارس 
استفاده از بیکسبی ویس برای باز کردن قفل سری گلکسی S21 - تکفارس 

استفاده از بیکسبی ویس برای باز کردن قفل سری گلکسی S21

حامد شهرزاد
۷ آذر ۱۳۹۹ - 12:00
استفاده از بیکسبی ویس برای باز کردن قفل سری گلکسی S21 - تکفارس 

سامسونگ در حال حاضر روی نسخه بعدی سری گلکسی S یعنی سری گلکسی S21 کار می‌کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این سری شامل سه دستگاه گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 الترا خواهد بود. در اوایل ماه جاری، اطلاعاتی راجع به مشخصات فنی گوشی‌های هوشمند آینده سری گلکسی S21 سامسونگ فاش شد. این اطلاعات نشان داده است که شاهد تغییرات نه‌چندان زیادی نسبت به مدل‌های نسل پیش خواهیم بود. طبق یک گزارش جدید از سم موبایل (SamMobile)، سری سه‌گانه گلکسی S21 از قابلیت بیکسبی ویس (Bixby Voice) به‌عنوان یک روش احراز هویت بیومتریک استفاده خواهد کرد. این معنی آن است که امکانی برای کاربران فراهم شده است تا قفل دستگاه را فقط با استفاده از صدای خود باز کنند. البته علاوه بر این ویژگی، انتظار می‌رود که بتوان از حسگر اثرانگشت و سیستم تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی استفاده کرد.

اگر گزارش فوق درست باشد، بیکسبی زنده خواهد بود و در سال ۲۰۲۱ نیز به حیات خود ادامه خواهد داد. بنابراین اگر امیدوار به دفن غیررسمی این پلتفرم دستیار صوتی نسبتاً ناموفق بودید، به نظر می‌رسد که هنوز باید مدت‌زمان زیادی صبر کنید.

استفاده از بیکسبی ویس برای باز کردن قفل سری گلکسی S21 - تکفارس 

بیکسبی ویس ممکن است یک گزینه جدید بیومتریک برای سری گلکسی S21 باشد

ویژگی جدید بیومتریک برای باز کردن قفل گوشی، بخشی از دستیار صوتی بیکسبی است و با نام بیکسبی ویس شناخته می‌شود. البته قبلاً چنین ویژگی در بیکسبی وجود داشت. همان‌طور که در گزارش سم موبایل نیز آمده است، بیکسبی قبلاً توانایی باز کردن قفل گوشی و شنیدن فرامین شما را با شنیدن عبارت «Hi Bixby» داشت. هنگامی‌که بیکسبی برای اولین بار معرفی شد، حتی می‌توانستید قفل دستگاه خود را با کمک رمز عبور صوتی باز کنید. این قابلیت بعداً به دلایلی از بیکسبی حذف شد. اگرچه همیشه داشتن گزینه‌های بیشتر به‌مراتب بهتر بوده است، اما ما مطمئن نیستیم که آیا ارائه قابلیت باز کردن قفل تلفن به‌عنوان یک روش بیومتریک در یک گوشی هوشمند پرچم‌دار تصمیم درستی خواهد بود و به امنیت کاربران کمک خواهد کرد. همان‌طور که باز کردن سیستم قفل با تشخیص چهره به‌وسیله عکس از چهره شما امکان‌پذیر است، باز کردن قفل بیکسبی ویس با ضبط صدا آن‌قدر دشوار نیست. استفاده از حسگر اثرانگشت یا حتی روش قدیمی رمز عبور هنوز هم در مورد امنیت گوشی هوشمند شما ایمن‌تر به نظر می‌رسند. صرف‌نظر از عملکرد خوب یا بد این سیستم، ما فوق‌العاده کنجکاو هستیم که بدانیم چرا سامسونگ فکر می‌کند این ویژگی چیزی است که مردم ممکن است درخواست یا از آن استفاده کنند.

استفاده از بیکسبی ویس برای باز کردن قفل سری گلکسی S21 - تکفارس 

سری جدید گلکسی S21 احتمالاً با رابط کاربری One UI 3.1 عرضه خواهد شد

 مانند اتفاق مشابه ای که برای گوشی‌های نسل‌های قبل یعنی سری گلکسی S20 و S10 افتاده بود، سری گلکسی S21 احتمالاً با رابط کاربری One UI 3.1 به بازار عرضه خواهد شد و این ویژگی نیز ظاهراً بخشی از رابط کاربری One UI 3.1 سامسونگ خواهد بود. بنابراین، احتمالاً چند هفته پس از عرضه سری جدید گلکسی S21، این ویژگی راه خود را از طریق به‌روزرسانی OTA به بهترین گوشی‌های اندرویدی سامسونگ در سال ۲۰۲۰ مانند سری گلکسی S20 و سری گلکسی Note 20 باز خواهد کرد.

متأسفانه، این گزارش نحوه دقیق عملکرد ویژگی باز کردن قفل بیکسبی ویس را در تلفن‌های هوشمند سری گلکسی S21 روشن نکرده است و باید تا زمان انتشار سری گلکسی S21 برای ارزیابی عملکرد این سیستم امنیتی صبر کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید