ایلان ماسک طراحی خودروی‌های کامپکت برای اروپا را تایید کرد - تکفارس 
ایلان ماسک طراحی خودروی‌های کامپکت برای اروپا را تایید کرد - تکفارس 

ایلان ماسک طراحی خودروی‌های کامپکت برای اروپا را تایید کرد

مهدی ملکی
۶ آذر ۱۳۹۹ - 09:30
ایلان ماسک طراحی خودروی‌های کامپکت برای اروپا را تایید کرد - تکفارس 

با وجود موفقیت تسلا در اروپا، برخی از خودروهای بزرگ این شرکت مانند مدل‌های S و X جزو آن دسته‌ای نیستند که بتوان در خیابان‌ها دید. این شرکت در حال حاضر مشغول ساخت یک کارخانه گیگا در شهر برلین است و بخشی از عملیات‌ آلمان این شرکت نیز مربوط به تأسیس یک استودیو طراحی محلی خواهد بود.

ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت تسلا، در مصاحبه‌ای که درباره این عملیات صورت گرفت، این موضوع را مشخص کرد که استودیو مذکور به دنبال طراحی خودرویی خواهد بود که برای جاده‌های باریک و شلوغ اروپا مناسب باشد. او این‌گونه در این مورد به اظهار نظر پرداخت:

من فکر می‌کنم که طراحان و مهندسان با‌ استعدادی در اروپا وجود دارند و بسیاری از آن‌ها می‌خواهند در جایی مشغول به کار شوند که طراحی‌های اصیلی را انجام دهند؛ در حقیقت آن‌ها قصد ندارند که تنها نسخه اروپایی چیزی را طراحی کنند که قبلاً در کالیفرنیا انجام شده است. بنابراین فکر می‌کنم این بسیار مهم است که بهترین استعدادها را جذب کنیم تا طراحی با اصالتی را ارائه دهند.

آقای ماسک در این مصاحبه به خودروی مورد انتظار خود جهت طراحی برای اروپا نیز اشاره کرد:

فکر کنم که خودرویی جمع و جور برای اروپا منطقی باشد؛ مثلاً یک خودروی هاش‌بک یا چیزی شبیه آن. چیزی که در منطقه مذکور به سوال «بیشتر مردم چه می‌خواهند» پاسخ دهد. برای مثال در ایالات‌متحده مردم به دلیل سلیقه، تمایل بیشتری به خودرو‌های بزرگ‌تر نشان می‌دهند اما در اروپا قضیه برعکس است؛ آن‌ها علاقه بیشتری به خودرو‌های کوچک‌تر دارند. اگر سعی دارید در محیط‌های باریک شهر پارک کنید، دارا بودن یک خودرو که در فضای تنگ پارکینگ‌ها جا بشود، مسئله مهمی است.

آقای ماسک بارها اشاره کرده که در حال کار روی یک خودروی برقی ۲۵۰۰۰ دلاری است و اکنون به نظر می‌رسد این همان طرحی خواهد بود که شرکت ممکن است به سراسر جهان صادر کند. البته امکان دارد که این ایده او با توجه به تمرکز شرکت تسلا روی مدل Y، در زمان مد نظرش اجرایی نشود و چند سالی طول بکشد تا این خودروها به بازار عرضه گردد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید