اپل آیپد پرو با نمایشگرهای مینی LED و اولد در سال آینده معرفی خواهد شد - تکفارس 
اپل آیپد پرو با نمایشگرهای مینی LED و اولد در سال آینده معرفی خواهد شد - تکفارس 

اپل آیپد پرو با نمایشگرهای مینی LED و اولد در سال آینده معرفی خواهد شد

حامد شهرزاد
۴ آذر ۱۳۹۹ - 20:00
اپل آیپد پرو با نمایشگرهای مینی LED و اولد در سال آینده معرفی خواهد شد - تکفارس 

اپل در چند وقت اخیر تغییرات قابل‌توجهی را در دستگاه‌های خود ایجاد کرده است. پس از سری جدید مک، اکنون نوبت سری جدید آیپد پرو رسیده است. اگرچه تغییرات شایعه‌شده در آیپد پرو آینده به شدتی که در دستگاه‌های مک مشاهده کردیم نیست اما بسیار جالب‌توجه خواهند بود.

شایعه شده است که غول مستقر در کوپرتینو در حال کار بر روی یک نمایشگر مینی LED است که انتظار می‌رود این شرکت برای اکثر دستگاه‌های خود از آن استفاده کند. اکنون گفته می‌شود که اولین دستگاهی که از نمایشگرهای مینی LED استفاده خواهد کرد، آیپد پرو است.

طبق گزارش رسانه زنجیره تأمین کره جنوبی یعنی د الک (The Elec)، اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۱ از آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی جدید که مجهز به نمایشگر مینی LED است، رونمایی خواهد کرد و به‌مرور مدل‌های ۱۱ اینچی نیز به این نوع نمایشگرها مجهز خواهند شد.

علاوه بر این، گزارش‌های دیگری منتشر شده است که نشان می‌دهد این شرکت در حال کار بر روی یک نمایشگر اولد برای آیپد پرو جدید نیز است که آن‌هم در نیمه دوم سال بعدی یا سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

این گزارش عنوان می‌کند که اپل پنل‌های اولد را از سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) و ال‌جی دیسپلی (LG Display) تهیه خواهد کرد و آن‌ها از فناوری‌های جدید برای کاهش سوختن پیکسل‌های نمایشگر استفاده خواهند کرد. هردوی این شرکت‌ها پنل‌های اولد مدل‌های سری آیفون ۱۲ که ماه گذشته به بازار عرضه شده‌اند را در اختیار اپل قرار می‌دهند.

متن کامل این گزارش به شرح زیر است:

سامسونگ دیسپلی در حال بازسازی یکی از خطوط تولید خود در کارخانه A4 در آسیا برای تولید نمایشگرهای اولد برای آیپد بود. این شرکت در حال افزودن محفظه توزیع به محفظه قرارگیری مواد آلی برای تولید کردن رنگ قرمز ، سبز و آبی به‌صورت پشت سر هم بود. این موضوع به آن‌ها این امکان را خواهد داد تا یک لایه RGB درست کنند، بستر را به قسمت جلویی خط تولید بفرستند و یک لایه ساطع کننده در بالای آن قرار دهند.

ساختار متوالی این اجازه را می‌دهد که دو تا سه لایه ساطع‌شده روی‌هم قرار بگیرند. این کار برای افزایش طول عمر لایه ساطع کننده در مقایسه با استفاده از فقط یک لایه انجام می‌شود.

افراد مطلع این موضوع گفتند که اپل در مقایسه با نمایشگرهایی که برای گوشی‌های آیفون تولید می‌شوند، درخواست مشخصات فنی بهتری برای اولدهای تولیدشده مخصوص آیپد پرو را از Samsung Display و LG Display کرده است.

همچنین گزارش شده است که اپل در سال آینده به‌طور مستمر از پنل‌های مینی LED برای سری آیپد جدید استفاده خواهد کرد و سپس به‌تدریج از همان نوع نمایشگر برای مک بوک و همچنین آی‌مک استفاده خواهد کرد. این موضوع ممکن است منجر به تأخیر در استفاده از اولدهای جدید شود. البته هنوز جدول زمانی مشخصی برای توسعه این محصولات در دسترس نیست اما این به معنی آن است که اپل ابتدا از مینی LED و سپس از اولد برای آیپد پرو استفاده خواهد کرد.

گزارش‌های قبلی نشان می‌داد که این غول فناوری احتمالاً پنل‌های مینی LED را از شرکت اپیستار (Epistar) تهیه خواهد کرد. همچنین گزارش‌هایی منتشر شده است که حاکی از آن است که این شرکت احتمالاً پنل‌های مشابهی را از شرکت سنان اوپتوالکترونیکس (San’an Optoelectronics) مستقر در چین تهیه خواهد کرد که پس از شروع تولید و تأیید صلاحیت تا اواسط سال ۲۰۲۱، می‌توانند تا سال ۲۰۲۲ وارد زنجیره تأمین قطعات شرکت اپل شوند.

فناوری مینی LED درواقع نوع جدیدی از LED های نور پس‌زمینه است که در نمایشگرهای LCD از آن استفاده می‌شود. این فناوری مزایای بسیاری مشابه مزایای پنل‌های اولد را دارد ولی اغلب اوقات می‌تواند باعث افزایش روشنایی، بهبود بهره‌وری انرژی و کاهش خطر سوختن پیکسل‌های نمایشگر شود.

به نظر می‌رسد فناوری مینی LED یک فناوری مقدمه‌ای برای فناوری میکرو LED در آینده است و گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که چند سالی است که غول مستقر در کوپرتینو روی آن کار می‌کند. گفته می‌شود که اپل کار بر روی این فناوری را در سال ۲۰۱۸ و در یک مرکز تولید در کالیفرنیا آغاز کرده است. بااین‌حال گفته می‌شود که ما اولین نمایشگرهای میکرو LED استفاده‌شده در گوشی‌های هوشمند را تا سال ۲۰۲۳ نخواهیم دید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید