ویندوز ۱۰ با شبیه‌ساز می‌تواند روی مک‌بوک‌های جدید اپل اجرا شود - تکفارس 
ویندوز ۱۰ با شبیه‌ساز می‌تواند روی مک‌بوک‌های جدید اپل اجرا شود - تکفارس 

ویندوز ۱۰ با شبیه‌ساز می‌تواند روی مک‌بوک‌های جدید اپل اجرا شود

خشایار جهانی
۳ آذر ۱۳۹۹ - 10:31
ویندوز ۱۰ با شبیه‌ساز می‌تواند روی مک‌بوک‌های جدید اپل اجرا شود - تکفارس 

مدت‌هاست که اپل ادعا می‌کند بهترین رایانه‌ای که بتواند ویندوز را اجرا کند، مک است و احتمالا این سخن، امروز بدین معنی است که ویندوز ۱۰ که در آرم اجرا می‌شود، می‌تواند بااستفاده از شبیه‌ساز روی مک‌بوک‌های جدید اپل که پردازنده M1 را دارند نیز اجرا شوند.

باید خاطرنشان کرد که از آن‌جایی که ویندوز یک محصول مختص برپایه آرم است، نمی‌توان فایل ISO آن را گرفته و روی مک‌بوک پرو نصب کنید، اما اپل می‌گوید که به‌هیچ عنوان جلوی مایکروسافت را برای ساخت نسخه‌ای از ویندوز مخصوص لپ‌تاپ‌های اپل نمی‌گیرد.

کریگ فدریگی(Craig Federighi) مهندس نرم‌افزار و معاون ارشد اپل، در گفتگو با Ars Technica در پاسخ به این سوال که آیا امکان شبیه‌سازی نسخه آرم ویندوز روی مک وجود دارد یا خیر گفت:

به مایکروسافت بستگی دارد. فن‌آوری‌های اصلی برای انجام این کار توسط اپل انجام شده است تا نسخه آرم ویندوز روی مک‌بوک اجرا شود که البته از برنامه‌های x86 پشتیبانی می‌کند، اما این تصمیمی است که مایکروسافت باید بگیرد که آیا کاربران مک می‌توانند به بهترین شکل از ویندوز استفاده کنند یا خیر. مطمئنا مک توانایی انجام این کار را خواهد داشت.

بعید به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت این صحبت‌ها و پیشنهادات اپل را گوش کند اما از آن‌جایی که بسیاری از توسعه‌دهندگان مایکروسافت از مک استفاده می‌کنند، این کار غیرممکن نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید