۵ گوشی با تراشه SD875 در سه‌ماه اول ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند - تکفارس 
۵ گوشی با تراشه SD875 در سه‌ماه اول ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند - تکفارس 

۵ گوشی با تراشه SD875 در سه‌ماه اول ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند

مجید مهرعلی
۲ آذر ۱۳۹۹ - 15:00
۵ گوشی با تراشه SD875 در سه‌ماه اول ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند - تکفارس 

پنجره ۲۰۲۰ در حال بسته شدن است و سازندگان گوشی‌های هوشمند نسل جدید محصولات خود را برای سال جدید میلادی آماده می‌کنند. بعد از سالی پر فراز و نشیب، انتظار می‌رود تا شرکت‌ها حساب ویژه‌ای روی بخش گوشی‌های هوشمند باز کنند تا ضرر‌های امسال جبران گردد. برای سال جدید میلادی، بیشتر سازندگان گوشی برای دستگاه‌های خود نسل جدید تراشه‌های کوالکوم یعنی اسنپ‌دراگون ۸۷۵ را زیر سر گذاشته‌اند. هسته کورتکس X1 (Cortex) این تراشه عملکردی ستاره‌ای را به ارمغان می‌آورد و معماری ۵ نانو‌متری آن استفاده مؤثرتر از انرژی را ممکن می‌کند. افزون بر این، یکی از نکات جالب سال جدید میلادی شارژ‌های سریع هستند که ممکن است ۱۰۰ وات را به یک چیز استاندارد تبدیل کنند، خصوصاً برای سازندگان چینی.

با استناد به دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) که در زمینه فاش کردن اطلاعات شناخته شده است، ۵ گوشی هوشمند با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۵ و قابلیت شارژ سریع ۱۰۰ واتی در دست توسعه هستند. افزون بر این، این کاربر ادعا کرده است که تمام این دستگاه‌ها در سه‌ماه اول ۲۰۲۱ منتشر می‌شوند. به بیان دیگر در بازه ژانویه تا مارس، شرکت‌های سازنده، ۵ گوشی هوشمند را عرضه می‌کنند که دارای آخرین فناوری‌ها هستند. طبیعتاً انتظار می‌رود که غول‌های چینی نقش مهمی را در اینجا بازی کنند. به هر حال، شیائومی، اوپو و ویوو در بین شرکت‌هایی هستند که سریع‌ترین فناور‌های شارژ سیمی را در اختیار دارند.

بنا بر گزارش‌های اخیر، وان‌پلاس ۹، گلکسی +S21 سامسونگ و می ۱۱ شیائومی قرار است از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۵ نیرو بگیرند. از میان این سه، هیچ شکی نیست که می ۱۱ شیائومی دارای بالاترین سطح فناوری شارژ سریع خواهد بود. به‌تازگی از شارژ ۶۵ واتی با وان‌پلاس ۸T رونمایی شد، پس نمی‌توان مطمئن بود که شرکت سازنده به سراغ ۱۰۰ وات برد، خصوصاً در سه‌ماه اول ۲۰۲۱٫ سامسونگ تاکنون تلاش گسترده‌ای در فناوری شارژ سریع صورت نداده است، اگرچه زمان پر شدن باتری‌های پرچم‌دارهای گلکسی راضی‌کننده است، اما نمی‌توان آن را نمونه‌های چینی مقایسه کرد. انتظار می‌رود رویکرد سامسونگ برای سال جدید تغییر کند، زیرا شرکت‌هایی مانند هواوی و اپل نیز به اهمیت این فناوری پی‌ برده‌اند. دو دستگاه دیگری که ممکن است هردو ویژگی موردبحث را داشته باشند می‌توانند از طرف اوپو، ویوو و حتی ریلمی عرضه شوند. انتظار می‌رود ریلمی در ماه‌های اول ۲۰۲۱ پرچم‌دار جدید خود یعنی سری X را معرفی کند، داشتن تراشه اسنپ‌دراگون ۸۷۵ و شارژ ۱۰۰ واتی برای این محصول بعید نخواهد بود.

پرده‌برداری از اسنپ‌دراگون ۸۷۵ احتمالاً در اوایل ماه جدید میلادی در رویداد QSTS صورت خواهد پذیرفت. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد این تراشه حداقل دارای یک عدد از هسته کورتکس X1 خواهد که ۲۳% عملکرد بهتری نسبت به کورتکس A78 دارد. انتظار می‌رود هسته‌های کورتکس A78 با نرخ محاسبه ۳٫۰GHz نیز در این تراشه حضور داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید