قابلیت جستجوی کلمه کلیدی به اینستاگرام اضافه می‌شود - تکفارس 
قابلیت جستجوی کلمه کلیدی به اینستاگرام اضافه می‌شود - تکفارس 

قابلیت جستجوی کلمه کلیدی به اینستاگرام اضافه می‌شود

حامد شهرزاد
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 18:59
قابلیت جستجوی کلمه کلیدی به اینستاگرام اضافه می‌شود - تکفارس 

قابلیت جستجوی پیشرفته‌تری در حال اضافه شدن به اینستاگرام است. امروز، این شرکت اعلام کرد که کاربران انگلیسی‌زبان در شش کشور ازجمله انگلیس، آمریکا، ایرلند و کانادا می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی در این بستر جستجو کنند. قبل از این، کاربران تنها می‌توانستند هشتگ‌ها و یا حساب‌های اینستاگرام را جستجو کنند. بنابراین، به‌عنوان‌مثال اگر قبلاً می‌خواستید درباره عبارت Healthy Recipes جستجو کنید، فقط می‌توانستید پست‌هایی که هشتگ healthyrecipes# را داشتند و یا این عبارت را در نام حساب یا بخش بیوگرافی داشتند جستجو کنید. با این قابلیت، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا خود عبارت را جستجو کنید. به این معنی که پست‌های مربوطه حتی اگر هشتگ عبارت را نداشته باشند، نمایش داده خواهند شد.

البته مشخص نیست که این سیستم چگونه پست‌های مربوطه را تشخیص می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، جستجوی عبارت Healthy Recipes مواردی مثل غذاهای بدون گلوتن و کلوچه پالئو را نمایش می‌دهد که دقیقاً آن چیزی نیست که کاربر جستجو کننده انتظار مشاهده آن را داشته باشد.

سخنگوی این شرکت می‌گوید که این تیم «تعدادی از فاکتورها ازجمله نوع محتوا، کپشن‌ها و زمان ارسال پست» را بررسی می‌کند و نتایج مرتبط با آن را نمایش می‌دهد. این سیستم همچنین از ماشین یادگیری برای «یافتن محتواهایی با بالاترین کیفیت که مرتبط با شماست» استفاده می‌کند. این سیستم در حال حاضر فقط پست‌های grid را نمایش می‌دهد.

این یک تغییر نسبتاً بزرگ برای محتوای نشان داده شده است. اینستاگرام همیشه در ارائه توانایی یافتن پست‌های موردنظر کاربران به‌طور ناامیدکننده‌ای محدود بوده است. اینستاگرام می‌گوید که این سیستم جستجو تنها در شرایط خاصی قابل‌استفاده است. سخنگوی اینستاگرام گفت:

جستجو محدود به عناوین عمومی و کلمات کلیدی است که در دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام قرار دارند.

این قابلیت برای تعدادی از کاربران فعال شده است و آن‌ها عبارت‌های مختلفی مانند Vaccines، QAnon، Trump، Biden، Puppies، Pasta و Flowers را برای آزمایش این سیستم جستجو کرده‌اند. مسلماً این سیستم جستجو محدود است. البته به نظر می‌رسد که برای تعداد اندکی از موارد مناسبی که کاربران می‌توانند جستجو کنند، کلمات کلیدی مفید هستند و احتمالاً به کاربران کمک خواهند کرد که محتواهای جدیدی پیدا کنند که متناسب با خواسته‌های آن‌ها باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید