پنل نمایشگر OLED رول شونده اوپو X 2021 توسط شرکت BOE ساخته می‌شود - تکفارس 
پنل نمایشگر OLED رول شونده اوپو X 2021 توسط شرکت BOE ساخته می‌شود - تکفارس 

پنل نمایشگر OLED رول شونده اوپو X 2021 توسط شرکت BOE ساخته می‌شود

حامد شهرزاد
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 17:01
پنل نمایشگر OLED رول شونده اوپو X 2021 توسط شرکت BOE ساخته می‌شود - تکفارس 

روز گذشته از گوشی هوشمند مفهومی اوپو (Oppo) X 2021 رونمایی شد. این گوشی اولین دستگاه در نوع خود است که می‌تواند نمایشگر خود را گسترش دهد. در مراسم رونمایی، این شرکت از ذکر جزئیات خاص در مورد نمایشگر گوشی خودداری کرده است اما اکنون تأیید شده است که نمایشگر این گوشی توسط شرکت چینی BOE ساخته شده است.

لازم به ذکر است که گوشی مفهومی اوپو X 2021 از یک پنل OLED رول شونده استفاده می‌کند که به نمایشگر اجازه می‌دهد از ۶٫۷ اینچ به ۷٫۴ اینچ گسترش یابد. این نمایشگر توسط شرکت BOE ساخته شده است و این اطلاعات توسط لی ژوژنگ (Li Xuezheng) معاون اول شرکت سازنده به اشتراک گذاشته شده است. مدیر ارشد BOE این اطلاعات را با ارسال پستی در وب‌سایت میکروبلاگینگ چینی یعنی ویبو (Weibo) به اشتراک گذاشت. او حتی یک فیلم کوتاه از نمایشگر این گوشی را اشتراک‌گذاری کرد.

دستگاه موردنظر یک تلفن هوشمند مفهومی است و به معنی آن است که در حال حاضر به‌صورت تجاری در دسترس نخواهد بود. اگرچه، این شرکت قصد دارد این فناوری را در زمان مناسب به مصرف‌کنندگان برساند. در این اطلاعیه، اوپو به چالش‌های بسیاری که در هنگام ساخت دستگاه با آن روبرو بوده اشاره کرده بود. یک موتور اختصاصی برای رول کردن نمایشگر، یک ساختار پنل پشتی جدید برای نمایشگر و طراحی دوباره مدار داخلی پنل OLED از مواردی بودند که این شرکت باید با آن‌ها روبرو می‌شد. احتمالاً این مشکلات با همکاری مشترک با شرکت BOE که چندین سال روی فناوری نمایشگر کار می‌کند، حل ‌شده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.