شرکت‌های برتر لپ‌تاپ ۱۷ میلیون دستگاه در ماه اکتبر عرضه کرده‌اند - تکفارس 
شرکت‌های برتر لپ‌تاپ ۱۷ میلیون دستگاه در ماه اکتبر عرضه کرده‌اند - تکفارس 

شرکت‌های برتر لپ‌تاپ ۱۷ میلیون دستگاه در ماه اکتبر عرضه کرده‌اند

حامد شهرزاد
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 16:30
شرکت‌های برتر لپ‌تاپ ۱۷ میلیون دستگاه در ماه اکتبر عرضه کرده‌اند - تکفارس 

طبق آخرین گزارش تحقیقات دیجیتایمز (DigiTimes)، مجموع موارد عرضه‌شده پنج شرکت برتر لپ‌تاپ در ماه اکتبر ۲۰۲۰ به بالاترین رقم ماهانه در سال رسیده است.

این گزارش‌ها ادعا می‌کنند که مجموع موارد عرضه‌شده پنج شرکت پیشرو در صنعت لپ‌تاپ به بیش از ۱۷ میلیون واحد در ماه اکتبر رسیده است. این موضوع عمدتاً مربوط به بازارهای مصرفی ایالات‌متحده و اروپا می‌شود و بحران کرونا و کار در خانه باعث شده‌ است تا شاهد اوج تقاضا در این بازارها باشیم.

به لطف تقاضای زیاد برای هر دو مدل لپ‌تاپ‌های آموزشی و عادی، شرکت HP در ماه اکتبر نیز به‌عنوان رهبر صنعت لپ‌تاپ جایگاه خود را حفظ کرده است. بااین‌وجود، شرکت دل (Dell) توانست به خاطر رشد تقاضا برای خرید کروم بوک برای مصارف آموزشی، جایگاه شرکت لنوو (Lenovo) را به‌عنوان مقام دوم صنعت لپ‌تاپ از آن خود کند.

بعد از پاسخ به تقاضای ژاپن برای خرید کروم بوک، عرضه لپ‌تاپ‌های لنوو در ماه اکتبر با کاهش روبرو شد. همچنین لازم به ذکر است که تقاضا برای خرید نوت‌بوک در بازار داخلی این شرکت یعنی چین، در ماه گذشته کمتر از ایالات‌متحده و اروپا بوده است.

به‌علاوه، گزارش‌ها نشان می‌دهند که سه شرکت ODM برتر نوت‌بوک شاهد رشد ۱۳ درصدی مجموع موارد عرضه‌شده خود بوده‌اند. در این میان، شرکت کامپول الکترونیکس (Compal Electronics) بالاترین رشد ماهیانه با بیش از ۳۰ درصد را ثبت کرده است. این موضوع به خاطر افزایش قابل‌توجه سفارشات از طرف شرکت دل بوده است.

به‌تازگی، استراتژی آنالیتیکس (Strategy Analytics) گزارشی درمورد بازار جهانی نوت‌بوک و PC منتشر کرده و نشان داده است که مجموع موارد عرضه‌شده در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با نرخ رشد ۳۴ درصد نسبت به سال گذشته درمجموع به ۶۲٫۲ میلیون دستگاه رسیده است.

همچنین گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت HP با ۱۴٫۷ میلیون واحد کالای عرضه‌شده به جایگاه نخست بازار لپ‌تاپ دست یافته است و پس‌ازآن شرکت لنوو با ۱۴٫۶ میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد. لنوو در سه‌ماهه گذشته در جایگاه نخست قرار داشت. پس‌ازاین دو، شرکت‌های اپل، دل و ایسر (Acer) به ترتیب با ۸٫۵، ۶ و ۴٫۹ میلیون واحد مقام‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.