اوپو AR Glass 2021 را معرفی کرد - تکفارس 
اوپو AR Glass 2021 را معرفی کرد - تکفارس 

اوپو AR Glass 2021 را معرفی کرد

مجید مهرعلی
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 14:15
اوپو AR Glass 2021 را معرفی کرد - تکفارس 

سال گذشته در جریان رویداد اینو دی (Inno Day)، اوپو از عینک هوشمند خود با نام AR Glass رونمایی کرد، حال بعد از یک سال، این محصول با نسخه‌ای بهبودیافته بازگشته است. در حالی که نسخه سال گذشته شبیه به عینک‌های واقعیت مجازی بود، نسخه تازه معرفی‌شده شباهت بیشتری به یک عینک معمولی دارد، اما با این حال با داشتن ظاهری کاملاً معمولی فاصله دارد.

به گفته اوپو، AR گلس ۲۰۲۱  حدوداً ۷۵ درصد سبک‌تر نیاکان خود است و اتصال آن به یک گوشی هوشمند فایند X2 پرو (Find X2 Pro) با یک کابل USB-C عملکرد بسیار بهتری را منتج خواهد شد، زیرا تراشه استفاده‌شده در آن اسنپ‌دراگون ۸۶۵ است.

در مقایسه با مدلی که در سال ۲۰۱۹ به نمایش درآمد، کنتراست ۵۳ درصد، یکپارچگی روشنایی ۹۸ درصد و تعداد پیکسل‌ها در هر درجه ۴۰ درصد افزایش یافته است. در ساخت این محصول از یک صفحه‌نمایش اولد ۰٫۷۱ اینچی بهره گرفته شده است که نورش توسط یک طیف‌سنج (spectroscope) به چشم منعکس می‌شود. افزون بر این، AR گلس ۲۰۲۱ دارای یک بلندگوی سفارشی‌سازی‌ شده با دامنه وسیع است که در قسمت پشت از یک طراحی حفره‌ای صوتی نیمه‌باز و منحصر‌به فرد بهره می‌برد. تمام این‌ها بدان معنی است که شما یک تجربه سینمایی‌ مانند خواهید داشت که شبیه نگاه کردن به یک صفحه‌نمایش ۹۰ اینچی از فاصله ۳ متری است.

زمانی که AR گلس ۲۰۲۱ را با یک گوشی هوشمند جفت کنید، می‌توانید از گوشی خود به‌عنوان یک پد لمسی برای تعامل با عینک هوشمند استفاده کنید. با استفاده از دوربین‌های چشم‌ ماهی، کاربر می‌تواند دست‌ها و انگشت‌های خود را ردگیری کند، دوربین‌هایی که می‌توانند ۲۱ علامت را روی یک دست و ۴ علامت را روی یک انگشت تشخیص دهد. جفت شدن این دوربین‌ها با یک دوربین ToF،  دقت در سطح یک سانتی‌متر را فراهم می‌کند.

با استفاده از این عینک هوشمند استریم آنلاین و محلی ویدئو‌های مجازی و HD، انجام بازی‌های واقعیت مجازی چند نفره بتل رویال و دفاع از قلعه و چیدمان مجازی لوازم خانه میسر می‌شود و می‌تواند با دوربین‌های RGB به تصویربرداری پرداخت که گرفتن عکس از مناظر مجازی و واقعی را به‌صورت هم‌زمان امکان‌پذیر می‌کند.

برنامه توسعه‌دهندگان اوپو سال جدید میلادی از راه خواهد رسید و این شرکت با فراهم کردن بسته‌های توسعه نرم‌افزاری و زنجیره ابزار توسعه، ساخت اپلیکیشن‌های مخصوص فناوری واقعیت افزوده را ممکن می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید