اپل فرآیند سنجش آیفون‌های منعطف را آغاز کرده است - تکفارس 
اپل فرآیند سنجش آیفون‌های منعطف را آغاز کرده است - تکفارس 

اپل فرآیند سنجش آیفون‌های منعطف را آغاز کرده است

مجید مهرعلی
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - 13:30
اپل فرآیند سنجش آیفون‌های منعطف را آغاز کرده است - تکفارس 

با استناد به گزارشی که به‌تازگی از یک منبع چینی منتشر شده است، اپل آیفون‌های منعطف خود را برای شرکت فاکس‌کان (که وظیفه سرهم‌بندی آیفون‌ها را بر عهده دارد) فرستاده است تا این دستگاه‌ها را مورد سنجش قرار دهد. قرار است این محصولات در سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر شوند.

از طریق اطلاعاتی که از منابع نزدیک به زنجیره تأمین به‌دست آمده است، سایت اکنامیک دیلی نیوز (Economic Daily News) مدعی شده است که این سنجش‌ها برای تصمیم‌گیری در رابطه با استفاده از نمایشگرهای اولد و یا میکرو ال‌ای‌دی صورت گرفته است، زیرا استفاده از هر کدام از آنها روی روش‌های سرهم‌بندی قطعات تأثیر خواهد گذاشت.

افزون بر این، گفته می‌شود که اپل از فاکس‌کان درخواست کرده است تا عملکرد باز و بسته شدن صفحه‌نمایش‌ها را برای ۱۰۰,۰۰۰ بار مورد سنجش قرار دهد. گزارش یادشده به این نکته اشاره می‌کند که برای لپ‌تاپ‌های معمول تعداد سنجش باز و بسته‌ شدن چیزی بین ۲۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ بار است.

گزارش موردبحث جزئیاتی از طراحی آیفون‌های منعطف را ارائه نمی‌دهد، اما به این نکته اشاره می‌کند که سامسونگ وظیفه تهیه این صفحه‌نمایش‌ها را بر عهده خواهد داشت. پیش‌تر نیز شایعاتی وجود داشت که اپل نمونه‌هایی از صفحه‌نمایش‌های منعطف را به سامسونگ سفارش داده است.

با استناد به جان پراسر (Jon Prosser) که در زمینه فاش کردن اطلاعات فعالیت دارد، اپل مشغول کار بروی نمونه‌های اولیه‌ای از آیفون‌های منعطف است که دارای دو نمایشگر مجزا هستند که با یک قطعه لولا مانند به یکدیگر متصل شده‌اند و با صفحه‌نمایش یکپارچه گلکسی فولد سامسونگ متفاوت است.

جان پراسر افزوده است که آیفون‌های منعطف دارای لبه‌های گرد و استیل شبیه به آیفون ۱۱ است. در ضمن به‌جای فرورفتگی دوربین جلو یک بخش کوچک در نمایشگر بیرونی برای عملکرد تشخیص چهره (Face ID) تعبیه شده است.

شروع انتشار شایعاتی در رابطه با آیفون‌های منعطف به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد. در آن زمان گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه این دستگاه دارای دو نمایشگر مجزا است که می‌توان آنها را با اتصال به یکدیگر به یک صفحه‌نمایش یکپارچه تبدیل کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید