توییتر اپ خود را برای بهینه‌سازی روی Big Sur آپدیت می‌کند - تکفارس 
توییتر اپ خود را برای بهینه‌سازی روی Big Sur آپدیت می‌کند - تکفارس 

توییتر اپ خود را برای بهینه‌سازی روی Big Sur آپدیت می‌کند

مهدی ملکی
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - 13:30
توییتر اپ خود را برای بهینه‌سازی روی Big Sur آپدیت می‌کند - تکفارس 

توییتر یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان به شمار می‌رود که هر روز بر دامنه استفاده کنندگانش افزوده می‌شود. بنابراین عجیب نیست که توییتر در تلاش برای ایجاد یک محیط آرامش‌بخش برای کاربرانش باشد.

توییتر این هفته یک آپدیت قابل توجه را برای برای اپلیکیشن نسخه مک خود منتشر کرد؛ این آپدیت با در نظر گرفتن هر دو جنبه کارایی و طراحی به بهینه‌سازی این اپلیکیشن برای macOS 11 Big Sur می‌پردازد. همچنین این آپدیت سبب افزوده شدن پشتیبانی از مک‌های مبتنی بر پردازنده‌های سیلیکونی می‌شود.

اگر تا به حال تلاش کرده باشید که توییتر را روی سیستم‌عامل ذکر شده اجرا کنید، متوجه این موضوع هستید که این اپ تا چه اندازه دارای باگ است و ناپایدار ظاهر می‌شود. به هر حال اکنون با آپدیتی که توییتر در هفته اخیر برای سیستم‌عامل مک فراهم کرده است، این اپلیکیشن در حالت بهتری روی macOS 11 Big Sur اجرا می‌شود. این آپدیت جدا از بحث کارایی، باعث شده است که اپلیکیشن توییتر از طراحی تازه‌تری هم بهره‌مند شود و خودش را به خوبی با زبان طراحی سبک‌تر و شفاف‌تر macOS Big Sur منطبق کند. مثلاً این طراحی جدید شامل یک آیکون مربع شکل هم می‌شود که حین راه‌اندازی برنامه در قسمت داک سیستم‌عامل قابل مشاهده است.

در نهایت باید گفت که نسخه مک توییتر اکنون برای CPU های ساخت اپل بهینه شده است؛ این بهینه‌سازی به این معنا است که این اپلیکیشن بدون ترجمه از Rosetta 2 مستقیما روی تراشه‌های M1 اپل اجرا می‌شوند. قرار است که اولین مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو و مک‌مینی‌های بهره‌مند از تراشه‌های M1 در اوایل هفته آینده میلادی به دست مشتریان برسند. پس مشاهده اینکه توییتر در زمان مناسبی اپ خودش را آپدیت کرده، بسیار قابل توجه است.

شما هم اکنون می‌توانید نسخه مک اپلیکیشن رسمی توییتر را از طریق اپ‌استور دانلود کنید. برای این کار نیاز به یک اپل‌آیدی خواهید داشت که متاسفانه در حال حاضر تهیه آن برای کاربران ایرانی چندان آسان نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید