آپدیت‌های ویندوز ۱۰ تا آخر سال متوقف می‌شوند - تکفارس 
آپدیت‌های ویندوز ۱۰ تا آخر سال متوقف می‌شوند - تکفارس 

آپدیت‌های ویندوز ۱۰ تا آخر سال متوقف می‌شوند

مهدی ملکی
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - 11:30
آپدیت‌های ویندوز ۱۰ تا آخر سال متوقف می‌شوند - تکفارس 

با توجه به گزارش‌های منتشر‌شده، مایکروسافت تصمیم گرفته‌ است که انتشار آپدیت‌های ویندوز ۱۰ را تا آخر سال متوقف کند. البته آپدیت‌های امنیتی در این بین منتشر می‌شوند اما آپدیت‌هایی که اختیاری نامیده می‌شوند در روند انتشار لحاظ نخواهند شد.

این آپدیت‌های اختیاری که علاوه بر این نام، با نام‌های C و D هم شناخته و معمولا در هفته‌های سوم یا چهارم هر ماه منتشر می‌شوند، معمولا مربوط به بعضی از عملکردهای سیستم هستند.

دلیل اینکه چرا مایکروسافت تصمیم گرفته است که در یک ماه و نیم باقی‌مانده به پایان سال، آپدیت‌های کمتری را نسبت به حالت معمولی برای ویندوز ۱۰ منتشر کند،‌ خیلی عجیب به‌نظر می‌رسد. این تصمیم به دلیل دوره تعطیلات آخرهفته برای مهندسان و در نتیجه فعالیت اندک مقر اصلی شرکت در ردموند اتخاذ شده است.

به هر حال ممکن است که مایکروسافت در یک ماه و نیم پایانی سال، فعالیت کارکنان ایالات متحده برای آپدیت ویندوز ۱۰ را به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا کاهش داده باشد. این شرکت در بهار سال جاری به همین دلیل انتشار آپدیت‌ها را به حالت تعلیق در‌آورده بود؛ زیرا مایکروسافت باور دارد که یک دوره طولانی و سخت قرنطینه کارمندان، می‌تواند تاثیر منفی روی کارایی کامپیوترها اعمال کند و اکنون طی اتفاقی که موج دوم بیماری کرونا نامیده می‌شود، این شرایط در حال تکرار است.

با ظهور رایانه‌هایی که مبتنی بر ARM هستند، شرکت‌هایی مثل مایکروسافت باید روشی بیابند که با ارائه راه‌حل‌های نرم‌افزاری برای این دستگاه‌ها، بهترین کارایی را از آنها دریافت کنند. در نتیجه این شرکت در حال کار روی نسخه جدیدی از آخرین سیستم‌عامل ویندوز خود است که همراه با فرایند‌های سبک و ماژولار عرضه خواهد شد. نسخه‌ای که تحت عنوان ویندوز ۱۰ ایکس شناخته می‌شود و نسخه سبک‌تری از ویندوز ۱۰ وانیلا است.

اگر تا به حال اخبار این شرکت را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که گزارش‌های اولیه حاکی از آن هستند که ویندوز ۱۰ ایکس نسخه‌ای از این سیستم‌عامل محسوب می‌شود که روی نمایگشر‌های دوگانه و دستگاه‌های تاشو تمرکز کرده است. مایکروسافت امسال و پس از مدت‌ها قصد دارد که با Surface Due وارد بازار شود؛ در حالی که این دستگاه همراه با سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شود، هیچ مانعی وجود ندارد که در آینده جلوی عرضه یک دستگاه دو نمایشگره مبنتی بر ویندوز را از مایکروسافت بگیرد.

این شرکت به تازگی و در همین اواخر اعلام کرده است که جهت تمرکز روی عرضه دستگاه‌های تک نمایشگره، عرضه ویندوز ۱۰ ایکس را به تاخیر انداخته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید