ارسال پیام‌های ناپدیدشونده در اینستاگرام و مسنجر میسر شد - تکفارس 
ارسال پیام‌های ناپدیدشونده در اینستاگرام و مسنجر میسر شد - تکفارس 

ارسال پیام‌های ناپدیدشونده در اینستاگرام و مسنجر میسر شد

مهرداد میرشاهی
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - 10:28
ارسال پیام‌های ناپدیدشونده در اینستاگرام و مسنجر میسر شد - تکفارس 

فیسبوک ماه سپتامبر گذشته از ویژگی جدیدی تحت عنوان «Vanish Mode» رونمایی کرد که قرار بود برای اینستاگرام و مسنجر منتشر گردد. امروز، این ویژگی رسماً در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است.

حالت Vanish دقیقاً همان چیزی‌ست که از نام آن پیداست – حالت ناپدید شدن – روشی زودگذر برای ارسال پیام متنی که بیشتر به اسنپ چت شباهت دارد تا اپلیکیشن Messenger. پیام‌ها، میم‌ها و فایل‌های گیفی که منتشر می‌کنید، همه موقتی هستند و با ترک حالت Vanish Mode، همه‌چیز ناپدید می‌شود. با کشیدن انگشت به بالا در بخش دایرکت، شاهد ورود به این حالت خواهید بود و با تکرار این حرکت، نیز آن را غیرفعال می‌کنید. این ویژگی بر پایه اعتماد است و اگرچه امکان اسکرین شات گرفتن از صفحه وجود دارد، ولی در صورتی که هر یک از دو طرف این کار را انجام دهد، به کاربر دیگر اطلاع داده می‌شود.

تیم‌های پیام‌رسان فیسبوک ضمن معرفی این ویژگی گفته‌اند که:

ما حالت Vanish را با در نظر گرفتن امنیت و انتخاب طراحی کرده‌ایم، بنابراین شما کنترل کامل تجربه خود را در دست خواهید داشت. تنها افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید می‌توانند از حالت ناپدید شدن در چت با شما استفاده کنند. حالت Vanish حاوی گزینه انتخاب نیز هست، به این معنا که می‌توانید انتخاب کنید که وارد حالت Vanish با شخصی شوید یا خیر. هنگامی که از حالت ناپدید شدن استفاده می‌کنید، اگر کسی از چت با شما اسکرین شات بگیرد، به شما اطلاع داده خواهد شد. و مثل همیشه، اگر احساس امنیت ندارید، می‌توانید شخص موردنظر را مسدود کرده و یک مکامله را گزارش دهید.

قابلیت Vanish Mode در حال حاضر در دسترس کاربران ایالات متحده و چند کشور مشخص قرار دارد و طی روزهای آینده برای عموم کاربران دو اپلیکیشن اینستاگرام و مسنجر نیز عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد ارسال پیام‌های ناپدید شونده، بخش بزرگی از برنامه‌های فیسبوک را تشکیل می‌دهد چراکه این ویژگی در ظاهری ساده‌تر، برای پیام‌رسان محبوب دیگر این شرکت، یعنی واتساپ نیز در دسترس قرار گرفته است.

نظر شما در خصوص قابلیت Vanish Mode چیست؟ آیا این ویژگی را قابلیتی مفید می‌دانید یا قصد استفاده از آن را ندارید؟ لطفاً نظر خود را با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید