اسپاتیفای شرکت مگافون را با قیمت ۲۳۵ میلیون دلار تصاحب کرد - تکفارس 
اسپاتیفای شرکت مگافون را با قیمت ۲۳۵ میلیون دلار تصاحب کرد - تکفارس 

اسپاتیفای شرکت مگافون را با قیمت ۲۳۵ میلیون دلار تصاحب کرد

حامد شهرزاد
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - 20:01
اسپاتیفای شرکت مگافون را با قیمت ۲۳۵ میلیون دلار تصاحب کرد - تکفارس 

اسپاتیفای شرکت بزرگ دیگری مربوط به پادکست را خریداری کرد. مطابق گزارش‌های منابع نزدیک به دو کمپانی، این بار اسپاتیفای شرکت پادکست مگافون (Megaphone) را با قیمت ۲۳۵ میلیون دلار تصاحب کرد. البته این خرید تأثیری بر پادکست‌های اسپاتیفای نخواهد گذاشت چراکه مگافون همچنان با همان برند به کار خود ادامه خواهد داد. اما با این خرید، مگافون از سیستم استریمینگ اد انسرتشن (Streaming Ad Insertion) یا SAI اسپاتیفای استفاده خواهد کرد.

SAI مانند تبلیغات معمول پادکست‌ها عمل می‌کند. این نوع تبلیغات بسته به شنونده متغیر هستند. اما برخلاف سیستم‌های معمول که تبلیغات را از پیش تعیین می‌کنند، سیستم اسپاتیفای می‌تواند در لحظه تغییر کند. این به معنی آن است که SAI می‌تواند در لحظه تصمیم بگیرد که چه تبلیغی مناسب شنونده است. این سیستم از اطلاعاتی که از کاربر در اختیار دارد و همچنین اطلاعات مربوط به تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌کند.

حالا با خرید کمپانی مگافون، تمامی پادکست‌های این شرکت نیز از همین سیستم استفاده خواهند کرد. هیچ شرکت دیگری سیستم SAI را ارائه نمی‌دهد پس کسانی که خواهان پخش شدن تبلیغاتشان با این سیستم هستند تا تبلیغاتشان به‌صورت هوشمندتر به مخاطب عرضه شود، باید هزینه استفاده از مگافون را پرداخت کنند. مگافون بیش از ۵۵۰۰ پادکست مختلف از شرکت‌های بزرگی مثل اسلیت (Slate)، آی‌هارت‌مدیا (iHeartMedia)، دیزنی و وکس مدیا (Vox Media) را دارد.

با خرید مگافون، اسپاتیفای یک سیستم جامع پادکست در اختیار خواهد داشت چراکه مگافون صاحب شبکه‎ای از برنامه‌های انحصاری، یک پخش‌کننده پادکست، نرم‌افزار ساخت پادکست و یک تیم تبلیغاتی است.

این خرید بزرگ شامل شرکت‌های بزرگ دیگری مثل جیملت مدیا (Gimlet Media) با قیمت ۲۰۰ میلیون دلار، پارکست (Parcast) با قیمت ۵۶ میلیون دلار، د رینگر (The Ringer) با قیمت ۱۹۶ میلیون دلار و انکر (Anchor) با قیمت ۱۴۰ دلار نیز است. همچنین، این شرکت مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای تبلیغات انحصاری برنامه جو ریگان اکسپرینس (The Joe Rogan Experience) پرداخت کرده است. اسپاتیفای شرکتی است که در سال ۲۰۱۹ به دنیای پادکست ورود پیدا کرد و اکنون در حال تصاحب این رسانه است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید