اچ‌ام‌دی گلوبال نوکیا ۸ V 5G UW را معرفی کرد - تکفارس 
اچ‌ام‌دی گلوبال نوکیا ۸ V 5G UW را معرفی کرد - تکفارس 

اچ‌ام‌دی گلوبال نوکیا ۸ V 5G UW را معرفی کرد

حامد شهرزاد
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - 09:31
اچ‌ام‌دی گلوبال نوکیا ۸ V 5G UW را معرفی کرد - تکفارس 

مراسم از پیش ضبط‌شده‌ای از اچ‌ام‌دی گلوبال (HMD Global) در ایالات‌متحده منتشر شد که در آن نوکیا ۸ وی ۵جی یودابل‌یو معرفی شد. این گوشی در انحصار کمپانی ورایزن (Verizon) خواهد بود و از شبکه نسل ۵ این شرکت پشتیبانی خواهد کرد.

تلفن هوشمند معرفی‌شده با نام طولانی نوکیا ۸ وی ۵جی یو‌دابل‌یو از صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۸۱ اینچی از نوع فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد. دوربین سلفی ۲۴ مگا پیکسلی این تلفن همراه در قسمت بالا سمت چپ صفحه‌نمایش به‌صورت پانچ هول قرار دارد. همچنین محافظ گوریلا گلس نیز از صفحه‌نمایش این تلفن هوشمند محافظت می‌کند. این تلفن هوشمند از چیپست اسنپدراگون ۷۶۵جی بهره می‌برد. دو نوع ظرفیت رم و حافظه داخلی برای این تلفن هوشمند در نظر گرفته شده است: ۶ گیگابایت رم یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی.

اچ‌ام‌دی گلوبال نوکیا ۸ V 5G UW را معرفی کرد - تکفارس 

چهار دوربین در پشت این دستگاه قرار دارند. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسل، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل و دوربین عمق میدان نیز ۲ مگاپیکسل خواهند بود. نوکیا گفته است که این دستگاه از سیستم تصویربرداری پیورویو (PureView) و لنز زایس (ZEISS) برای تمامی دوربین‌ها استفاده خواهد کرد.

حسگر اثرانگشت نوکیا ۸ وی ۵جی یودابل‌یو در قسمت کناری دستگاه قرار دارد. همچنین دکمه‌ای مخصوص دستیار شخصی گوگل در نظر گرفته شده است. این تلفن همراه دارای NFC، بلوتوث ۵٫۰، جک هدفون، سیستم صدای OZO و یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این تلفن هوشمند با اندروید ۱۰ عرضه خواهد شد و اندروید ۱۱ نیز برای این تلفن به‌زودی عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی این دستگاه مشابه نوکیا ۸٫۳ نسل ۵ است ولی از شبکه ورایزن پشتیبانی می‌کند. این موضوع برای اچ‌ام‌دی گلوبال بسیار مهم است چراکه این اولین تلفن نوکیاست که در شش سال گذشته برای شبکه ورایزن پست‌پید (Verizon PostPaid) عرضه می‌شود.

این تلفن هوشمند تنها در رنگ خاکستری و با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه خواهد شد. البته مشخص نیست که این قیمت نسخه ۶ یا ۸ گیگابایتی است. نوکیا ۸٫۳ ۵جی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز قیمتی معادل ۶۹۹ دلار دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.