فروش آیفون ۱۲ درآمد کوالکوم را بهبود بخشیده است - تکفارس 
فروش آیفون ۱۲ درآمد کوالکوم را بهبود بخشیده است - تکفارس 

فروش آیفون ۱۲ درآمد کوالکوم را بهبود بخشیده است

مجید مهرعلی
۱۶ آبان ۱۳۹۹ - 10:15
فروش آیفون ۱۲ درآمد کوالکوم را بهبود بخشیده است - تکفارس 

با استناد به گزارش مالی‌ای که کوالکوم به‌تازگی منتشر کرده، درآمد این شرکت در سه‌ماه چهارم ۲۰۲۰ برابر با ۸٫۳ میلیارد دلار بوده است که نسبت به بازه مشابه در سال گذشته افزایشی ۷۳ درصدی به‌حساب می‌آید. بخشی از عملکرد قوی کوالکوم را باید مدیون تراشه‌های ۵G این شرکت دانست که در آیفون ۱۲ و دیگر گوشی‌های هوشمند جدید استفاده شده است.

به گزارش وال استریت جورنال به نقل از استیو مولنکوف (Steve Mollenkopf) مدیر ارشد اجرایی کوالکوم، بخشی از درآمد این شرکت بازتاب فروش آیفون‌های جدید است، اما درآمدهای این شرکت در سه‌ماه پیش رو بزرگ‌تر خواهد بود. مولنکوف می‌گوید:

سرمایه‌گذاری‌های ما در فناوری ۵G در حال به ثمر نشستن است و اثر خود را در درآمد حق امتیاز و تجارت تولیدات ما نشان خواهد داد.

کوالکوم همچنین پرداختی به ارزش ۱٫۸ میلیارد دلار از طرف هواوی داشته است، اما بدون در نظر گرفتن این درآمد هم فروش این سازنده تراشه در مبنای سال‌به‌سال ۳۵ درصد افزایش یافته است.

سال گذشته پس از آنکه مشخص شد سازنده آیفون نمی‌تواند برای گوشی‌های ۵G خود روی تراشه‌های اینتل حساب کند به سراغ کوالکوم رفت که مجادله جدی‌ای نیز بر سر بهای امتیاز تراشه‌ها بینشان به وجود آمد. اپل و سازنده اسنپ‌دراگون درنهایت یک قرارداد چندساله امضا کردند و در نتیجه آن تمام مدل‌های آیفون‌های ۱۲ به مودم‌های نسل پنجم شبکه کوالکوم مجهز شدند.

اپل قرار است در سال‌های پیش رو از تراشه‌های کوالکوم بهره ببرد. نقشه راه اپل که به‌تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد که این شرکت برای اهداف خود تا سال ۲۰۲۳ روی تراشه‌های X60، X65 و X70 کوالکوم حساب کرده است. افزون بر این، سازنده آیفون مشغول توسعه تراشه‌های مودم خویش در خانه است و امکان دارد در آینده نزدیک روی به فناوری خود بیاورد.

اپل در سال ۲۰۱۹ بخش بزرگی از تجارت مودم‌های گوشی‌های هوشمند اینتل را با هزینه‌ای برابر با ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. این اتفاق برای تولیدکننده آیپد، مهندسی و طرح‌های اولیه فناوری بی‌سیم را در کنار مهارت توسعه مودم‌ها به ارمغان آورد. افزون بر این، گروه توسعه تراشه‌های اینتل به گروه توسعه فناوری شبکه سلولی اپل پیوستند و مدیر بخش تراشه‌های اپل اعلام کرد که خرید یادشده به این شرکت اجازه خواهد داد تا به توسعه محصولات آینده خود سرعت ببخشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.