گزارش: آیپد پرو با نمایشگر Mini-LED در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ عرضه می‌شود - تکفارس 
گزارش: آیپد پرو با نمایشگر Mini-LED در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ عرضه می‌شود - تکفارس 

گزارش: آیپد پرو با نمایشگر Mini-LED در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ عرضه می‌شود

مهرداد میرشاهی
۱۶ آبان ۱۳۹۹ - 08:32
گزارش: آیپد پرو با نمایشگر Mini-LED در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ عرضه می‌شود - تکفارس 

وب‌سایت کره‌ای ETNews به تازگی گزارش داده است که شرکت الجی نمایشگرهای Mini-LED که قرار است در مدل‌های جدید آیپد مورداستفاده قرار گیرد، را برای اپل تامین خواهد کرد. انتظار می‌رود نسل جدید آیپد پروهای اپل در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازار شود. این گزارش، که به تائید Patently Apple نیز رسیده، مدعی شده است که ظاهراً شرکت کره‌ای الجی تولید انبوه این نمایشگرها را تا انتهای سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد.

صفحه نمایش‌های Mini-LED بسیاری از مزایای نمایشگرهای OLED را فراهم می‌کند و شامل ویژگی‌هایی نظیر روشنایی بالاتر، بهبود نسبت کنتراست و افزایش بازدهی انرژی می‌شود.

تا این لحظه شایعات متعددی مبنی بر در دست ساخت بودن آیپد پروی جدید با نمایشگر Mini-LED در سطح اینترنت منتشر شده است. در ماه ژوئن، منبعی قابل اعتماد با نام L0vetodream بیان کرد که شرکت اپل قصد دارد مدل‌های جدید آیپد پرو را با تراشه A14X، پشتیبانی از فناوری ۵G و نمایشگر Mini-LED در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی عرضه سازد. منابع متعددی از جمله مینگ-چی کو و دیجی‌تامیز مدعی شده‌اند که این آیپد پروی جدید، مدل ۱۲٫۹ اینچی این سری خواهد بود.

اپل آخرین بار در ماه مارس میلادی گذشته مدل‌های جدید سری آیپد پرو را روانه بازار کرد. اگرچه این مدل‌ها با ارتقاء‌ها و به‌روزرسانی‌های نسبتاً جزئی همراه بودند ولی شامل ویژگی‌هایی نظیر تراشه بایونیک A12Z – که در اصل نسخه ارتقاءیافته چیپست A12X با هسته GPU اضافی بود – دوربین الترا واید که زوم ۰٫۵ برابری را فعال می‌کند، یک حسگر LiDAR برای تقویت واقعیت افزوده و میکروفون‌های بهتر می‌شد. این نخستین به‌روزرسانی سری آیپد پرو از زمان بازطراحی گسترده این محصولات در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی محسوب می‌شود.

گزارش اخیر نیز ادعا می‌کند که شرکت اپل قصد دارد از نمایشگرهای Mini-LED برای مدل‌های مک بوک و آی مک جدید نیز استفاده کند. شایعاتی که تاکنون منتشر شده‌اند نیز صحت این اطلاعات را تائید می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید