قابلیت Family Sharing برای گوگل استادیا در دسترس قرار گرفت - تکفارس 
قابلیت Family Sharing برای گوگل استادیا در دسترس قرار گرفت - تکفارس 

قابلیت Family Sharing برای گوگل استادیا در دسترس قرار گرفت

مهرداد میرشاهی
۱۶ آبان ۱۳۹۹ - 08:01
قابلیت Family Sharing برای گوگل استادیا در دسترس قرار گرفت - تکفارس 

پلتفرم گیمینگ ابری گوگل استادیا به واسطه اضافه شدن قابلیت «اشتراک‌گذاری با خانواده» یا «Family Sharing» جذابیت بیشتری پیدا کرده است. کاربران این سرویس با استفاده از این قابلیت می‌توانند آرشیو بازی های خود روی این پلتفرم را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک بگذارند.

گروه خانوادگی گوگل، که پیش از این برای دسترسی مشترک روی یوتیوب TV و گوگل پلی استفاده می‌شد، اینک اجازه اشتراک‌گذاری بازی های سرویس استادیا را نیز مهیا می‌کند. اشتراک‌گذاری بازی ها به اکانت Stadia Pro نیازی ندارد، اما اگر یکی از بازی های رایگان این حساب کاربری ویژه را دریافت کرده باشید، با عدم تمدید حساب ویژه خود، دیگر قادر به دسترسی به آن نخواهید بود.

هر کدام از اعضای این گروه، اطلاعات ذخیره شده خود را برای هر بازی خواهند داشت و اگر بازی مدنظر از قابلیت اشتراک‌گذاری حذف گردد، اطلاعات ذخیره‌شده‌شان از دست نخواهد رفت. اگر بازی مورد نظر را برای حساب کاربری خود خریداری کنید، یا بار دیگر به صورت اشتراک‌گذاری در دسترس‌تان قرار گیرد، می‌توانید به اطلاعات ذخیره‌شده خود دسترسی یابید.

البته برخی محدودیت‌های کلیدی نیز برای این قابلیت لحاظ شده است. برای نمونه، امکان اشتراک‌گذاری محتوای افزودنی نظیر ارز‌های درون بازی وجود ندارد و اگر یکی از اعضای گروه خانوادگی در حال تجربه یک بازی باشد، فرد دیگری نمی‌تواند آن را بازی کند. روی آیکون بازی، نمادی قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد فردی در حال تجربه آن است. البته شاید این موضوع کمی ناامیدکننده باشد ولی حداقل به این معناست که فرد دیگری نمی‌تواند در حین تجربه یک بازی، شما را از آن بیرون اندازد.

مدیر گروه خانوادگی توانایی حذف و اضافه کردن اعضا به این گروه را دارد و می‌تواند پرداختی‌ها را کنترل کند. همچنین در این قابلیت، شاهد ویژگی‌هایی نظیر کنترل والدین و محدود کردن بازی‌های مشترک نیز هستیم. برای اعمال تغییرات و مدیریت قابلیت Family Sharing می‌توان به صورت مستقیم از وب سایت stadia.com یا اپلیکیشن استادیا اقدام کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید