فیس‌بوک سرویس بازی‌های ابری خود را معرفی کرد - تکفارس 
فیس‌بوک سرویس بازی‌های ابری خود را معرفی کرد - تکفارس 

فیس‌بوک سرویس بازی‌های ابری خود را معرفی کرد

مجید مهرعلی
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - 15:30
فیس‌بوک سرویس بازی‌های ابری خود را معرفی کرد - تکفارس 

گوگل، مایکروسافت و انودیا بازیگران اصلی رقابت صنعت بازی‌های ابری هستند. کاربران در هر سه سرویس یادشده می‌توانند با پرداخت اشتراک ماهیانه از بازی‌های ابری بهره ببرند. فیس‌بوک دیگر شرکتی است که خواستار سهمی از بازار بازی‌های ابری است و به‌تازگی این غول شبکه‌های اجتماعی سرویس خود را معرفی کرده است. برخلاف دیگر رقبا، دسترسی به سرویس جدید این شرکت رایگان است، هرچند وقتی فیس‌بوک چیزی را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد باید کمی هوشیاری به خرج داد.

اگر دوست دارید نحوه عملکرد سرویس بازی‌های ابری فیس‌بوک را بدانید باید گفت این سرویس شامل چندین بازی استریم ابری می‌شود که از طریق مرورگر و اپلیکیشن فیس‌بوک قابل دسترسی است. این بدان معناست که برای تجربه این بازی‌ها به دانلود کردن آنها نیازی نیست و شما می‌توانید در لحظه وارد ماجرا شوید.

وجه دیگر مهم سرویس موردبحث این است که کاربران می‌توانند بازی‌هایی مانند Asphalt 9: Legends, Mobile Legends: Adventure, PGA TOUR Golf Shootout, Solitaire: Arthur’s Tale, WWE SuperCard را به‌صورت رایگان تجربه کنند. افزون بر این، قرار است بازی Dirt Bike Unchained نیز به‌زودی در دسترس قرار بگیرد.

نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد این است که سرویس بازی‌های ابری فیس‌بوک تنها از طریق وب و پلتفرم اندریود قابل دسترسی است. این سرویس برای پلتفرم iOS منتشر نخواهد شد، زیرا حتی با وجود سیاست‌های جدید اپل در بخش بازی‌های ابری، فیس‌بوک مطمئن نیست که عرضه سرویسش در اپل استور به سرانجامی موفق ختم شود.

در حال حاضر، فیس‌بوک سرویس ابری جدید خود را در چند ایالات آمریکا مانند کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک و چند ایلات دیگر عرضه می‌کند. با استناد به این شرکت، دسترسی به سرویس از دیگر مناطق در طی ماه‌‌های پیش رو امکان‌پذیر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید