AMD در حال کار روی تکنولوژی مشابه DLSS به‌صورت کراس پلتفرم است - تکفارس 
AMD در حال کار روی تکنولوژی مشابه DLSS به‌صورت کراس پلتفرم است - تکفارس 

AMD در حال کار روی تکنولوژی مشابه DLSS به‌صورت کراس پلتفرم است

حامد شهرزاد
۹ آبان ۱۳۹۹ - 21:00
amd

گزارش‌ها حاکی است که شرکت AMD در حال کار روی یک سوپر سمپلینگ (Super Sampling) جدید به‌منظور افزایش کارایی حین ری تریسینگ است.

به گزارش سایت The Verge، فناوری مشابه DLSS انویدیا باز و کراس پلتفرم خواهد بود. پس احتمالاً برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس که هر دو از پردازنده‌های AMD بهره می‌برند هم عرضه خواهد شد. البته به اتمام رساندن این تکنولوژی ممکن است زمان‌بر باشد چراکه موقع عرضه کارت‌های گرافیک جدید رادئون آماده استفاده نخواهد بود. کارت‌های گرافیک سری RX 6000 رادئون به‌تازگی معرفی شده‌اند و در هفته‌های آتی عرضه خواهند شد.

باوجوداینکه AMD رقابت تنگاتنگی با انویدیا درزمینهٔ گیمینگ ۴K دارد، فقدان تکنولوژی مشابه DLSS به‌وضوح حس می‌شود. تکنولوژی سوپر سمپلینگ بر پایه هوش مصنوعی انویدیا تجربه بازی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند را دگرگون کرده است. به‌راحتی با انتخاب یک گزینه در تنظیمات می‌توان هر دو فاکتور کیفیت تصویر و فریم‌ریت بالا را باهم داشت.

AMD به من گفته که در حال تست یک تکنولوژی سوپر سمپلینگ است که با هدف افزایش کارایی بازی حین ری تریسینگ طراحی شده است. این شرکت گفته است که تکنولوژی سوپر سمپلینگ آن‌ها باز و کراس پلتفرم خواهد بود. این تکنولوژی احتمالاً برای کنسول‌های نسل بعد یعنی پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس عرضه می‌شود. AMD با چند شرکت دیگر مشغول کار روی آن هستند. متأسفانه، در زمان عرضه کارت‌های گرافیک جدید سری RX 6000 آماده استفاده نخواهد بود.

انویدیا در ماه مارس DLSS 2.0 را معرفی کرد. این تکنولوژی که از هسته‌های تنسور (Tensor) کارت‌های گرافیک جدید RTX استفاده می‌کند، یک تکنولوژی بازسازی تصاویر با کمک هوش مصنوعی است که باعث افزایش کیفیت تصویر بدون کاهش کارایی می‌شود. چندین عنوان جدید مانند Death Stranding و Ghostrunner از این تکنولوژی برای نمایش تصاویر بی‌سابقه استفاده می‌کنند.

تکنولوژی DLSS 2.0 که از هسته‌های تنسور بر پایه هوش مصنوعی استفاده می‌کند، یک شبکه عصبی یادگیری عمیق بهبودیافته و جدید است به باعث افزایش فریم‌ریت و خلق تصاویر زیبا و واضح می‌شود. همچنین به بازیبازان امکان افزایش حداکثری تنظیمات ری تریسینگ و رزولوشن خروجی را می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.