اپل پیشرو بازار تبلت در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ است - تکفارس 
اپل پیشرو بازار تبلت در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ است - تکفارس 

اپل پیشرو بازار تبلت در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ است

مجید مهرعلی
۹ آبان ۱۳۹۹ - 19:00
اپل پیشرو بازار تبلت در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ است - تکفارس 

به‌ دلیل محدودیت‌های کرونایی و ماندن افراد در خانه، تقاضا در بازار تبلت‌ها در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ نیز دارای ثبات بوده است. با استناد به جدیدترین گزارش IDC، صادرات جهانی تبلت‌ها با رشدی ۲۴٫۹ درصدی در مبنای سال‌به‌سال در سه‌ماه سوم امسال میلادی به ۴۷٫۶ میلیون دستگاه رسیده است. در بازار این محصول، اپل پیشرو است و هواوی نیز به جایگاه چهارم تنزل یافته است.

با استناد به گزارش یادشده، اپل توانسته است در سه‌ماه سوم سال، ۱۳٫۹ میلیون آیپد صادر کند. این شرکت با رشدی ۱۷٫۴ درصدی در مبنای سال‌به‌سال موفق به تصاحب ۲۹٫۲ درصد از سهم بازار شده است. نسل هفتم آیپد (مدل ۲۰۱۹) و نسل هشتم این دستگاه (مدل ۲۰۲۰) دو محصولی هستند که بیشترین فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

در جایگاه دوم گلکسی تب سامسونگ حضور دارد که با فروشی برابر با ۹٫۴ میلیون واحد و رشدی سالیانه‌ای برابر با ۸۹٫۲ درصد توانسته است ۱۹٫۸ درصد از بازار را مال خود کند. در بازه موردبحث، سازنده کره‌ای محصول گلکسی تب S7+ 5G خود را به بازار معرفی کرد که یکی از اولین تبلت‌ها با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم شبکه در جهان به‌حساب می‌آید.

در جایگاه سوم، آمازون برخلاف کاهشی ۱٫۲ درصدی فروش در معیار سال‌به‌سال با صادراتی برابر با ۵٫۴ میلیون دستگاه ۱۱٫۴ درصد از بازار را در اختیار دارد. تبلت فایر HD 8 2020 (Fire) این شرکت در کنار نسخه ۱۰٫۱ اینچی خود بیشترین فروش را تجربه کرده‌اند. نسخه مخصوص کودکان دو محصول یادشده نیز عملکردی خوبی در فروش از خود نشان داده‌اند.

برخلاف رشدی ۳۲٫۹ درصدی در معیار سال‌به‌سال، هواوی با ۴٫۹ میلیون واحد فروش و تصاحب ۱۰٫۲ درصد از بازار در رتبه چهارم می‌ایستد. تنزل این سازنده چینی بیشتر به خاطر عملکرد بهتر آمازون در سه‌ماه دوم ۲۰۲۰ است. به هر حال، بدون امکان تأمین قطعات ضروری و عدم پشتیبانی از سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS)، تبلت‌های هواوی سرنوشت مشخصی نخواهند داشت.

در آخر باید اشاره کرده که لنوو با داشتن ۸٫۴ درصد از بازار همچنان در جایگاه پنجم باقی می‌ماند. این شرکت ۴٫۱ میلیون دستگاه تبلت فروخته است که در معیار سالیانه رشدی ۶۲٫۴ درصدی محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید