گزارش مالی سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۱ مایکروسافت؛ فراتر از پیش‌بینی‌ها - تکفارس 
گزارش مالی سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۱ مایکروسافت؛ فراتر از پیش‌بینی‌ها - تکفارس 

گزارش مالی سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۱ مایکروسافت؛ فراتر از پیش‌بینی‌ها

مهرداد میرشاهی
۷ آبان ۱۳۹۹ - 08:32
مایکروسافت

مایکروسافت به تازگی گزارش مالی مربوط به سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ را منتشر کرده است.

آمار فروش مایکروسافت توانسته است از تخمین تحلیلگران پیشی بگیرد؛ سود هر سهم (EPS) برابر با ۱٫۸۲ دلار بوده که از میزان تخمین‌زده شده، یعنی ۱٫۵۴ دلار بیشتر بوده است. درآمد مایکروسافت در این سه ماهه نیز برابر با ۳۲٫۷ میلیارد دلار بوده است. این در حالی‌ست که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند درآمد مایکروسافت در این سه ماهه مالی به ۳۵٫۷ میلیارد دلار خواهد رسید. درآمد عملیاتی ردموندی‌ها نیز معادل ۱۵٫۹ میلیارد دلار بوده و رشدی ۲۵ درصدی داشته است. درآمد خالص مایکروسافت نیز به ۱۳٫۹ میلیارد دلار رسیده و افزایشی ۳۰ درصدی را تجربه کرده است.

سرویس‌های آفیس ۳۶۵ و خدمات ابری آژور (Azure) بیش‌ترین نقش را در سود و درآمد مالی مایکروسافت داشته‌اند. ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل این شرکت در این باره اظهار داشته است که:

دهه آینده‌یِ عملکرد اقتصادی برای هر کسب و کاری با سرعت تحول دیجیتالی آن‌ها تعریف می‌شود. ما در همه فناوری‌های مدرن خود در حال نوآوری هستیم تا به مشتریان خود در هر نوع صنعتی کمک کنیم ارزش زمان خود را بهبود ببخشند و ضمن افزایش چابکی [و تسریع روند‌ها شاهد] کاهش هزینه‌ها باشند.

امی هود (Amy Hood)، معاون اجرایی مدیرعامل و مدیر ارشد مالی مایکروسافت نیز بیان داشته است که:

تقاضا برای پیشنهادهای ابری ما شروع زیادی را در سال مالی فعلی تجربه کرده و درآمد خدمات ابریِ تجاری ما نیز به ۱۵٫۲ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، ۳۱ درصد رشد داشته است. ما همچنان به سرمایه‌گذاری روی فرصت‌های قابل توجه پیش روی خود برای رشد طولانی‌مدت ادامه می‌دهیم.

سهام مایکروسافت در بازار نیز به موجب انتظار افزایش درآمد این شرکت، امروز و قبل از بسته شدن بازار ۱٫۵۱ درصد افزایش داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید