الگوریتم مسیریابی جدید اوپو دقت یک متری را ممکن می‌کند - تکفارس 
الگوریتم مسیریابی جدید اوپو دقت یک متری را ممکن می‌کند - تکفارس 

الگوریتم مسیریابی جدید اوپو دقت یک متری را ممکن می‌کند

مجید مهرعلی
۴ آبان ۱۳۹۹ - 14:00
الگوریتم مسیریابی جدید اوپو دقت یک متری را ممکن می‌کند - تکفارس 

اوپو به‌تازگی خبر از فناوری حرکت‌شناسی در لحظه (RTK) جدید خود داده است که دقت در مسیریابی را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. الگوریتم جدید می‌تواند بدون نیاز به ابزار جداگانه‌ای دقت یک متری را به ارمغان آورد. این اتفاق  مسیر خوانی در جاده را نیز آسان‌تر می‌کند.

اوپو برای پیاده‌سازی فناوری مورد‌بحث، همکاری نزدیکی را با چاینا موبایل (China Mobile) ترتیب داده است که شامل ‌جایگذاری دکل‌های ۵G و توسعه سیستم‌های زمینی می‌شود. کاری که فناوری RTK انجام می‌دهد شامل جمع‌آوری داده‌ها از GPS، دکل‌های مخابراتی و حسگرهای به‌کار رفته در گوشی کاربر مانند شتاب‌ سنج، ژیروسکوپ و حتی آنتن‌های هدست‌ها می‌شود. نحوه عملکرد الگوریتم استفاده‌شده به‌صورتی است که از دخالت دیگر ابزار‌ها جلوگیری شود.

در حال حاضر، دقت یک متری چیزی است که تنها از طریق از ابزارهای حرفه‌ای که برای نقشه‌ برداری و نظارت استفاده می‌شود میسر می‌گردد. چاینا موبایل و اوپو بر این باور هستند که فناوری یادشده به‌صورت تجاری در سال جدید میلادی در چین قابل دستیابی خواهد بود. باید منتظر ماند و دید آیا این فناوری در خارج از چین نیز قابل پیاده‌سازی است یا خیر، البته اگر برنامه‌ای برای این کار وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید