امکان نمایش تبلیغات در صفحه اصلی گوگل کروم - تکفارس 
امکان نمایش تبلیغات در صفحه اصلی گوگل کروم - تکفارس 

امکان نمایش تبلیغات در صفحه اصلی گوگل کروم

خشایار جهانی
۳ آبان ۱۳۹۹ - 20:00
امکان نمایش تبلیغات در صفحه اصلی گوگل کروم - تکفارس 

مطمئنن برای شما هم پیش آمده است که به‌هنگام بازدید از یک سایت با تبلیغات زیادی مواجه شوید. حالا هم همان‌طور که به‌نظر می‌رسد، ممکن است کروم نیز در صفحه اصلی مرورگر خود تبلیغاتی را نمایش دهد. این شرکت این قابلیت را به مرحله آزمایش برده است.

درحال حاضر نسخه Chrome Canary گزینه فعال کردن تبلیغات در صفحه برگه جدید را دارد، اما اکنون مشخص نیست که آیا گوگل می‌خواهد چنین قابلیتی را به‌صورت پیش‌فرض روی مرورگر اصلی کروم خود قرار دهد یا خیر.

باید خاطرنشان کرد که طی چند ماه گذشته تحقیقات گسترده‌ای دررابطه با شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا انجام شده است که یکی از آن‌ها پرونده عظیم دادگستری ایالات متحده دررابطه با انحصار گوگل است. آن‌ها درحال بررسی این گزینه هستند که آیا گوگل باید مرورگر کروم خود را واگذار کند یا خیر.

طبق اخبار منتشر شده، آن‌ها بررسی می‌کنند که چگونه می‌توان کنترل گوگل بر بازار جهانی ۱۶۲٫۳ میلیارد دلاری تبلیغات را کم کرد. برای چنین پرونده‌ای دادستان‌ها از متخصصان تبلیغات، رقبای صنعت و رسانه و … کمک گرفته‌اند. همچنین این دادگاه درحال بررسی سواستفاده گوگل از کنترل خود بر بازار جستجوی آنلاین است.

کمیته فرعی ضدانحصاری دولت آمریکا اخیرا اظهار داشت که گوگل یک امپراطوری بزرگ انحصاری ایجاد کرده است که شامل سرکوب رقبا نیز می‌شود. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که تجارت ابری درحال رشد گوگل و برنامه خرید Fitbit ممکن است این انحصار را بیشتر کند.

این گزارش نشان می‌دهد که گوگل، آمازون و اپل از قدرت انحصاری برخوردارند. در این گزارش دررابطه با گوگل بیان شده است که ۸۱ درصد از جستجوها به‌وسیله لپ‌تاپ و ۹۴ درصد از جستجوها به‌وسیله گوشی از طریق موتور جستجوی گوگل در آمریکا انجام می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید