بهترین اپلیکیشن های تمرین یوگا در خانه - تکفارس 
بهترین اپلیکیشن های تمرین یوگا در خانه - تکفارس 

بهترین اپلیکیشن های تمرین یوگا در خانه

مهدی ملکی
۵ تیر ۱۴۰۱ - 09:10
بهترین اپلیکیشن های یوگا

نشستن روی صندلی در طول روز می‌تواند برای بدن ما نتایح ناگواری به همراه داشته باشد که از جمله آن می‌توان به فشار خون بالا، وضعیت بد بدن و فشار روی عضلات کمر و… اشاره کرد. یوگا می‌تواند با افزایش قدرت عضلانی، کاهش استرس و تقویت گردش خون به خنثی کردن برخی از این ضررها کمک کند.

شاید از ترس اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در این اواخر مایل نباشید که در باشگاه‌های همگانی مربوط به این ورزش حضور پیدا کنید، در این صورت، بهترین راه برای انجام این ورزش و تمرین‌های آن، استفاده از اپلیکیشن های موبایل و آوردن کلاس‌های حضوری به صورت مجازی به خانه خودتان است که می‌تواند انگیزه زیادی از انجام این تمرینات یوگایی به شما بدهد.

ما در این مقاله قصد داریم بهترین اپلیکیشن های یوگا در گوشی های هوشمند را فهرست کرده و معرفی کنیم تا اگر امکان حضور در باشگاه‌های مربوطه را ندارید، بتوانید از خانه خود، برای سلامتی و تندرستی بدن خود تلاش کنید. چند تغییر در رژیم غذایی روزانه و انجام مرتب تمرینان یوگا می‌تواند به افزایش سلامتی شما کمک شایانی کند. بنابراین این مقاله را از دست ندهید.

Glo

به صورت کلی، بهترین اپلیکیشن مربوط به یوگا؛ استفاده آسان و کلاس‌های آنلاین

قیمت: ۲۱۶ دلار / ۲۵۸ پوند در سال

  • کلاس‌های آنلاین
  • مبتنی بر دسته‌بندی
  • پیمایش آسان در اپلیکیشن
  • گران‌قیمت
Glo - یوگا
اپلیکیشن Glo

پیمایش راحت در این اپلیکیشن، دوست‌داشتنی‌ترین ویژگی آن است و البته که این نکته نیز لازم به ذکر است که برنامه Glo بیشتر بر اساس نیازهاست نه کلاس‌ها. شما می‌توانید از بین دسته‌بندی‌های مختلف از جمله «صبح خود را شروع کنید» یکی را انتخاب کنید؛ این گزینه شما را به شرکت در کلاس‌هایی که بدن شما را گرم می‌کند، ترغیب می‌سازد. سایر دسته‌بندی‌ها نیز نیازهای مختلف دیگری را برطرف می‌سازند که از جمله آن می‌توان به کاهش استرس و یادگیری اصولی این ورزش اشاره کرد.

می‌توانید این دسته‌بندی‌ها را بر اساس مدت زمان، سطح و شدت، فیلتر کنید و حتی امکان تغییر بر اساس گزینه‌هایی نظیر مدیتیشن، پیلاتس و کلاس‌های مبتنی بر کاردیو نیز وجود دارد. کلاس‌های اصلی و کلاس‌های تکمیلی می‌تواند به خواب بهتر شما نیز کمک شایانی کند.

این اپلیکیشن همچنین شامل دو کلاس آنلاین به صورت روزانه هم می‌شود که قطعاً برای علاقه‌مندان، مفید و کاربردی خواهد بود. کلاس‌های انفرادی، کلاس‌های گروهی با مربیانی کاربلد و حتی کلاس‌های درخواستی از جمله دیگر ویژگی‌های شاخص اپلیکیشن Glo محسوب می‌شود.

دانلود اپلیکیشن Glo

FiiT

بهترین اپلیکیشن یوگا برای تمرینات کوتاه و سریع

قیمت: ۱۵۰ دلار / ۱۲۰ پوند در سال

  • مربیان پرانرژی
  • استودیوی روشن و واضح
  • ردیاب میزان کالری بدن
  • بدون فناوری تلویزیون هوشمند
FiiT یوگا
اپلیکیشن FiiT

FiiT یک تمرین جیبی عالی است، چه در مسافرت باشید و چه بخواهید تمرینی را خیلی سریع انجام دهید. تمام تمرینات در استودیوهای FiiT صورت می‌گیرد، بنابراین برخلاف استفاده از لایو اینستاگرام و تمرینات یوتیوب، چیزی حواس شما را پرت نمی‌کند.

به نظر می‌رسد که نوع کلاس‌ها هر هفته تغییر می‌کند و بر تعداد آن اضافه می‌شود. بنابراین چه فردی مبتدی باشید چه خواهان کلاس‌های پیشرفته‌ای باشید، مطمئن باشید که به خواسته خود خواهید رسید. تمرینات کوتاه یوگای Cat Meffan این اپلیکیشن واقعاً برای تحریک و مناسب شدن میزان ضربان قلب مفید و کارساز است.

همچنین می‌توانید در کلاس‌های آنلاین این برنامه ثبت نام کرده و با خرید یک ردیاب، شاهد میزان ضربان قلب و میزان کالری سوخته شده در حین تمرین نیز باشید. یکی از مشکلات این اپلیکیشن، عدم امکان استریم برنامه‌های تمرینی روی تلویزیون است، مگر اینکه با استفاده از کابل، صدای تمرینات را از اسپیکر یا از تلویزیون خود پخش کنید.

البته برخی از کاربران گزارش داده‌اند که در حین تمرینات، با قطعی اتصال روبرو شده‌اند و نتوانسته‌اند کلاس‌های خود را به پایان برسانند که البته این مورد با سرویس Sky VIP قابل حل است.

دانلود اپلیکیشن FiiT

WithU

بهترین اپلیکیشن یوگا برای افزایشا انگیزه

قیمت: ۸۰ دلار / ۵۹٫۹۹ پوند در سال

  • تنوع خوب
  • صوت‌های انگیزشی
  • مدرسان عالی
  • روایت مفصل
WithU - یوگا
اپلیکیشن WithU

اگر دوست دارید در خانه به انجام تمرینات یوگا بپردازید ولی گهگداری حواستان از صفحه نمایش پرت می‌شود، این اپلیکیشن کاملاً مناسب شماست.

WithU یک اپلیکیشن صوتی‌ست که تمرین را به صورت کامل و با جزئیات دقیق روایت می‌کند، بنابراین شما مجبور نیستید تا با دقت به صفحه نمایش خیره شوید تا بخشی را از قلم نیندازید. یوگا گاهی اوقات به معنای حرکت دادن بدن به موقعیت‌های عجیب و غریب است بنابراین داشتن جهت و راهنمایی مشخص کاملاً مفید خواهد بود.

یکی از بهترین قسمت‌های این اپلیکیشن، مربیان دلگرم‌کننده آن است که با استفاده از عبارت‌های انگیزشی و همچنین توضیحات دقیق تمامی حرکات، باعث می‌شوند تا تجربه‌ای لذت‌بخش و درست داشته باشید. از آنجایی که این اپلیکیشن هنوز نوپا محسوب می‌شود، ولی انتخاب‌های زیادی از انواع تمرینات یوگا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بنابراین مجبور نیستید در کلاس‌های تکراری شرکت کنید. تمرینات کوتاه یوگای اپلیکیشن WithU جزو دوست‌داشتنی‌‌ترین بخش‌های آن به حساب می‌آید که پس از انجام تمرینات سخت، به راحت شدن بدن شما کمک شایانی می‌کند.

دانلود اپلیکیشن WithU

Asana Rebel

بهترین اپلیکیشن یوگا از نظر تنوع تمرینات

قیمت: ۸۰ دلار / ۶۴٫۹۹ پوند در سال

  • پس‌زمینه‌های جالب
  • کلاس‌های متنوع و خوب
  • چینش درست اپلیکیشن
  • پیمایش ساده
Asana Rebel - یوگا
اپلیکیشن Asana Rebel

وقتی یکی از کلاس‌های یوگا را در خانه خود انجام می‌دهید، می‌خواهید خود را در جاهای عجیب و غریب یا لذت‌بخش فرض کنید؛ از جمله مکان‌های کوهستانی، ساحل‌های آبی. مکان‌های کلاس یوگای اپلیکیشن Asana Rebel دقیقاً چنین چیزی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن فقط برای ورزش طراحی نشده است، بلکه شامل بخش‌هایی برای خواب، تغذیه و مدیتیشن نیز می‌شود. همچنین شاهد انواع مختلفی از تمرینات از جمله کاردیو، قدرت و حتی تنفس نیز هستیم.

این اپلیکیشن، کلاس‌های یوگای متنوعی از برنامه‌های جنگجو گرفته تا تمرینات هاتا را در اختیار شما قرار می‌دهد. شرح نوع تمرین و حرکت توسط فردی غیر از مربی، واقعاً درست و جالب از آب درآمده است و باعث می‌شود تا با خیالی راحت، به انجام صحیح تمرین مربوطه بپردازید.

Asana Rebel یکی از مقرون به صرفه‌ترین اپلیکیشن‌های تمرین یوگای معرفی شده در این مقاله است و در حال حاضر نیز می‌توان از تخفیف ویژه آن بهره‌مند شوید. البته اگر بخواهید قبل از پرداخت هزینه، به بررسی این سرویس بپردازید، می‌توانید از کلاس‌های رایگان آن استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن Asana Rebel

Down Dog

بهترین اپلیکیشن یوگا در زمینه تمرینات شخصی

قیمت: ۴۹٫۹۹ دلار / ۴۰ پوند در سال

  • موسیقی خوب
  • کلاس‌های بدون حاشیه
  • دستورالعمل‌های دقیق
  • راه‌اندازی ساده
Down Dog - یوگا
اپلیکیشن Down Dog

Down Dog یک اپلیکیشن تمرین یوگاست که با ویژگی‌های شخصی شما سازگاری می‌یابد. وقتی آن را راه‌اندازی کنید، انتخاب موارد و گزینه‌هایی از جمله زمان لازم برای تمرین، سطح تخصص خود، روی چه نوع یوگایی تمرکز دارید، نوع موسیقی و حتی نوع صدایی که دوست دارید شما را راهنمایی کند، پیش روی شما قرار خواهد گرفت تا به انتخاب خود، از خدمات این سرویس بهره‌مند شوید.

اگر سری بعد، خواهان تغییر برخی از این المان‌ها باشید به راحتی می‌توانید گزینه‌های انتخاب شده را تغییر دهید. شما می‌توانید از بین روش‌های مختلف از جمله یوگای صندلی، Yin و یوگای ترمیمی، یکی را انتخاب کنید. امکان افزایش تمرکز روی موردی خاص و کم و زیاد کردن یک نوع تمرین نیز در این اپلیکیشن وجود دارد.

کلاس‌های پربار این سرویس با جزئیات نسبتاً کاملی روایت می‌شوند و حتی دوربین نیز روی حرکات پیچیده تمرکز زیادی می‌کند. این اپلیکیشن همچنین موقعیت‌های مختلف را چندین بار روی نمایشگر شما نشان می‌دهد تا با آگاهی کاملی به انجام آن حرکت بپردازید.

تنها نکته منفی این سرویس، عدم امکان تغییر مربی یا مکان است که هرگز تغییر نمی‌کنند. اما اگر به حضور مجازی در یک استودیو با مربی ثابتی علاقه دارید، Down Dog بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن Down Dog

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید