آیفون ۱۲ جدی‌ترین مدعی تکرار موفقیت آیفون ۶ است - تکفارس 
آیفون ۱۲ جدی‌ترین مدعی تکرار موفقیت آیفون ۶ است - تکفارس 

آیفون ۱۲ جدی‌ترین مدعی تکرار موفقیت آیفون ۶ است

مجید مهرعلی
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - 17:30
آیفون ۱۲ جدی‌ترین مدعی تکرار موفقیت آیفون ۶ است - تکفارس 

آیفون ۶ و نسخه پلاس آن در زمان فروش خود اعداد بزرگی برای اپل به ارمغان آوردند و در سال ۲۰۱۴ تنها در یک بازه شش‌ماه، ۱۳۵٫۶ میلیون دستگاه از گوشی‌های یادشده به فروش رسید. با معرفی آیفون ۱۲، اپل ممکن است شاهد موفقیت بزرگ دیگری در فروش باشد، هرچند ممکن است این موفقیت به اندازه سری آیفون ۶ بزرگ نباشد. گزارش‌هایی از شرکت‌های حمل‌ونقل تایوانی رسیده است مبنی بر اینکه صادرات گوشی‌های جدید اپل، بیشترین مقدار در شش سال گذشته بوده است.

با گزارش‌هایی که خبر از احتمال فروش ۸۰ میلیونی آیفون ۱۲ تنها تا پایان سال میلادی می‌دهند، ایکنامیک نیوز دیلی (Economic News Daily) ادعا می‌کند که تأمین‌کننده‌های اپل مانند فاکس‌کان (Foxconn) و پگاترون (Pegatron) برای کارکنان خط تولید خود مزایایی در نظر گرفته‌اند تا با سرعت بیشتری کار کنند و از پس تأمین میزان درخواست‌ها برآیند. اگرچه پیش‌خرید آیفون ۱۲ و نسخه پرو آن از چندی پیش شروع شده است، خرید این دو محصول از ۲ آبان (October 23) امکان‌پذیر خواهد شد. امکان پیش‌خرید دو مدل دیگر مینی و پرو مکس نیز از تاریخ ۱۶ آبان (November 6) فراهم می‌گردد.

برای کمک به افزایش فروش کلی، اپل قیمت دو گوشی آیفون ۱۱ و آیفون XR را کاهش داده است. از آنجایی که آیفون ۱۱ بهترین گوشی از نظر فروش در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بوده، کاهش قیمت به این معنی است که مشتریانی که علاقه‌ای به میزان قیمت آیفون ۱۲ ندارند، می‌خواهند در دست خود یک آیفون ۱۱ تخفیف خورده را ببینند.

در خصوص آیفون ۶ و نسخه پلاس آن، یکی از چیزهایی که نقش کلیدی در فروش را بازی می‌کرد، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر بود، جایی که آیفون‌های سری ۵ نسل قبل دارای صفحه‌نمایش‌هایی ۴ اینچی و ال‌سی‌دی بودند. در زمینه آیفون ۱۲، دسته‌ی متنوع‌تری پیش روی کاربران است. چه از آیفون ۱۲ مینی گرفته که مناسب کاربرانی است که یک گوشی قدرتمند اولد (OLED) 4.5 اینچی، ولی جمع‌وجور می‌خواهند تا برسد به آیفون ۱۲ پرو مکس که صفحه‌نمایش در آن ۶٫۷ اینچ است.

علاوه بر این، اپل قیمت‌ها را نیز تنوع بیشتری بخشیده است، جایی که با تنها ۳۹۹ دلار، کاربران می‌توانند صاحب آیفون SE 2020 شوند. چند سال پیش کسی چنین دسته متنوعی از لحاظ قیمت را انتظار نداشت، اما اکنون در سال ۲۰۲۰ رقابت بسیار تنگاتنگ شده است. احتمالاً اپل به این باور رسیده است که برای هر بازه قیمتی باید یک آیفون وجود داشته باشد.

به نظر شما آیفون ۱۲ می‌تواند موفقیت نیاکان خود یعنی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را تکرار کند؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید