قیمت جهانی آیفون ۱۲، گران‌ترین و ارزان‌ترین کشورها کدامند - تکفارس 
قیمت جهانی آیفون ۱۲، گران‌ترین و ارزان‌ترین کشورها کدامند - تکفارس 

قیمت جهانی آیفون ۱۲، گران‌ترین و ارزان‌ترین کشورها کدامند

مجید مهرعلی
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - 14:30
قیمت جهانی آیفون ۱۲، گران‌ترین و ارزان‌ترین کشورها کدامند - تکفارس 

بعد از اعلام رسمی قیمت‌های سری آیفون ۱۲، شرکت تحقیقاتی استاتیستا (Statista) قیمت آیفون ۱۲ و نسخه پرو آن را در کشورهای مختلف مقایسه کرده است.

با در نظر گرفتن آیفون ۱۲ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ارزان‌ترین گوشی هوشمندی که می‌توان خرید را باید در آمریکا جستجو کرد. این اتفاق چیز دور از انتظاری هم نیست در بازار آمریکا، آیفون‌ها ارزان‌ترین قیمت‌ها را دارند.

خرید این محصول در ژاپن چند دلاری بیشتر از آمریکا روی دست کاربران خواهد گذاشت. در روسیه لازم است تا برای خرید، ۱۱۰۰ دلار پرداخت شود، اما در بریتانیا آیفون ۱۲ را می‌توان ارزان‌تر به‌دست آورد. هند و فرانسه دو کشوری هستند که گران‌ترین قیمت آیفون ۱۲ را به خود اختصاص داده‌اند.

اگر قرار باشد آیفون ۱۲ پرو را در نظر بگیریم، تعادل در این قسمت نیز مانند گذشته است، هند در بحث گران‌ترین قیمت، پیشرو است. آمریکا نیز با بهای ۱۰۷۱ دلار، دارای کمترین قیمت است. فروشگاه‌های روسیه این محصول را با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۱۲۹۶ دلار به دست کاربران می‌رسانند. در آلمان نیز کاربران می‌توانند با پرداخت ۱۳۱۴ دلار صاحب نسخه پرو آیفون ۱۲ شوند.

همان‌طور که می‌دانید اپل به‌تازگی خانواده جدید آیفون ۱۲ را معرفی کرده است که وارث سری آیفون ۱۱ محسوب می‌شوند. این خانواده شامل چهار عضو است و نسخ مینی با صفحه‌نمایشی ۵٫۴ اینچی، عضو تازه نفس این خانواده به‌حساب می‌آید. هواداران اپل از دستگاه‌های جمع‌وجور استقبال می‌کنند، اما اکثر این افراد خواستار نسخه‌های بزرگ‌تر هستند.

تحلیلگر شناخته‌شده مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) به‌تازگی متنی را منتشر کرده است. در این متن او پیش‌بینی می‌کند که آیفون ۱۲ با صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی که وارث بی‌واسطه آیفون ۱۱ محسوب می‌شود با اختصاص دادن ۴۰ تا ۴۵ درصد فروش، پرفروش‌ترین عضو خانواده خود خواهد بود. او دریافته است که اپل ۸۰ تا ۸۵ میلیون قطعه اولیه برای آیفون ۱۲ سفارش داده است در حالی که این تعداد برای سری ۱۱ برای ۷۵ میلیون بوده است. به هر حال، اتفاقات به‌گونه‌ای رقم خورده است که دوره عرضه آیفون ۱۲ طولانی نخواهد بود. پس ما شاهد تعداد واقعی درخواست‌ها در انتهای سه‌ماه سوم سال میلادی نخواهیم بود.

متخصصان بر این باورند که نقش کلیدی در انتخاب نسخه‌های آیفون ۱۲ را قیمت ایفا خواهد کرد. با این حال، نسخه مینی که ارزان‌ترین عضو است، امکان برطرف کردن نیاز اکثریت را نخواهد داشت و ۲۰ تا ۲۵ درصد از فروش را صاحب خواهد شد. برای دو نسخه گران‌تر آیفون ۱۲ پرو و نسخه پرو مکس، سهمی ۱۵ تا ۲۰ درصدی از فروش انتظار می‌رود.

در حال حاضر کاملاً مشخص نیست که کدام یک از دستگاه‌ها در ماه اکتبر وارد بازار خواهد شد، اما قیمت و جزئیات نهایی به‌زودی اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید