Google و Apple در نبرد خودرو های بدون راننده - تکفارس 
Google و Apple در نبرد خودرو های بدون راننده - تکفارس 

Google و Apple در نبرد خودرو های بدون راننده

محمدرضا قدمگاهی
۱۰ دی ۱۳۹۲ - 12:10
Google و Apple در نبرد خودرو های بدون راننده - تکفارس 

Google و Apple نبرد جدیدی یافت کردند . بعد از رقابت سر گوشی هوشمند ، مرورگر وب ، سیستم عامل و… حال بر سر ساخت خودرو های بدون راننده کل کل میکنند و وارد نبرد شده اند. این دو شرکت پیش از این نبرد های دیرینه ای دارند.

طبق طرحی که اپل در WWDC داد یعنی نصب سیستم iOS برروی اتومبیل و رانندگی با آیفون حال گوگل میخواهد طرحی بدهد که با آندروید بتوان هم ماشین را روشن نمود و هم تمام داشبود اعم از کولر ، ضبط صوت ، رادیو و حتی صندق عقب را کنترل نمود و گوگل اظهار دارد که اولین ماشین های تولیدی با این سیستم BMW ها خواهند بود.

در حالی که سیستم عامل iOS تنها برروی ماشین باز کردن در ها و رانندگی را برعهده دارد و نقشه GPS را نشان میدهد و گوگل هم امیدوار است همانطور که در جنگ سیستم عامل پیروز شد بر روی سخت افزار های سوختی اعم از ماشین و اتومبیل هم پیروز شود.

همانطور که میدانید در حال حاضر بیش از ۸۰ میلیون دستگاه ماشین اعم از کامیون ، اتومبیل و خصوصا تاکسی دارای این تکنولوژی هستند و درآمد خوبی هم دارد . اگر با این روند پیش رود کم کم تراشه سازان کامپیوتری مثل Nvidia یا AMD حتی Intel هم دست به این کار میزنند و تمام اتومبیل های شرکت های AODI , BMW , Benz را به این تکنولوژی آغشته خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.