از رویداد Hi, Speed اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 
از رویداد Hi, Speed اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

از رویداد Hi, Speed اپل چه انتظاراتی داریم؟

از رویداد Hi, Speed اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

اپل چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که روز سه شنبه ۲۲ مهر ماه مصادف با ۱۳ اکتبر، رویدادی آنلاین تحت عنوان «Hi, Speed» برگزار خواهد کرد. گرچه انتظار می‌رفت که رونمایی از گوشی های هوشمند جدید این شرکت در رویداد ماه گذشته کوپرتینویی‌ها صورت پذیرد، ولی هنوز هم خیلی دیر نشده و علاقه‌مندان همچنان از معرفی نسل جدید گوشی های آیفون هیجان‌زده هستند. هرچند انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۲ مهم‌ترین محصولی باشد که در این رویداد معرفی می‌شود، ولی شرکت اپل معرفی محصولاتی دیگر را نیز در این مراسم در برنامه دارد. در این مقاله به بیان انتظاراتی که از رویداد «Hi, Speed» روز ۱۳ اکتبر می‌رود، خواهیم پرداخت و محصولاتی که به احتمال زیاد رونمایی خواهند شد را معرفی می‌کنیم.

هر آنچه که باید از رویداد «Hi, Speed» اپل بدانید

انتظار می‌رفت که شرکت اپل ماه گذشته در کنار معرفی جدیدترین محصولات سخت افزاری خود، از سری گوشی های هوشمند آیفون ۱۲ نیز رونمایی کند. با این حال، همانطور که منابع مختلفی تائید کرده بودند، این امر در رویداد Time Files محقق نشد و معرفی این سری محصولات به زمانی دیگر موکول شده است. در رویداد یاد شده، شاهد معرفی محصولاتی نظیر آیپد ۸، آیپد ایر ۴ و ساعت هوشمند جدید اپل واچ سری ۶ و همچنین اپل واچ SE بودیم. با این وجود، علاوه بر سری آیفون ۱۲، چند محصول دیگر نیز وجود دارد که انتظار می‌رود شرکت اپل در رویداد «Hi, Speed» خود از آن‌ها رونمایی کند. در ادامه این مقاله، محصولاتی را معرفی می‌کنیم که به احتمال زیاد، روز سه شنبه ۲۲ مهر، شاهد معرفی و عرضه آن‌ها خواهیم بود.

سری آیفون ۱۲

از رویداد Hi, Speed اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

سری آیفون ۱۲ اپل در مقایسه با سری آیفون ۱۱ این شرکت، تغییرات عمده‌ای را به ارمغان خواهد آورد. نخست، طراحی رادیکال این سری بار دیگر به صورت جعبه‌ای خواهد بود و بیش از هر چیزی، به آیفون ۵ شباهت خواهد داشت. چهار نوع نمایشگر OLED برای این سری گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است: یک آیفون ۱۲ ۵٫۴ اینچی، آیفون ۱۲ ۶٫۱ اینچی، آیفون ۱۲ پرو ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶٫۷ اینچی. به نظر می‌رسد که نسخه آیفون ۱۲ پرو مکس از اتصال ۵G و اسکنر LiDAR بهره خواهد برد. این گوشی از تراشه A14 این شرکت قدرت می‌گیرد، بنابراین می‌توان انتظار عملکردی سریع و قدرتمند را از آن داشت. سری آیفون ۱۲ قرار بود در ماه سپتامبر سال جاری میلادی عرضه شود اما شیوع گسترده ویروس کرونا و تاثیراتی که این پاندمی روی برنامه‌های شرکت‌های مختلف حوزه تکنولوژی داشت، باعث شد تا شاهد تاخیرهای متعدد آن باشیم. با این حال، انتظار می‌رود که در جریان رویداد «Hi, Speed» که روز ۲۲ مهر ماه (۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی) برگزار می‌شود، شاهد عرضه این محصولات موردانتظار باشیم.

هوم‌پاد مینی

از رویداد Hi, Speed اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

همچنین انتظار می‌رود که شرکت اپل در رویداد موردبحث، از یک نسخه کوچکتر و ارزان‌تر هوم‌پاد مینی نیز رونمایی کند. این محصول، گزینه ارزان‌قیمت این شرکت در زمینه اسپیکر هوشمند  به شمار می‌آید که از دستیار هوشمند سیری (Siri) قدرت می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود که این شرکت بتواند سهم خود را از بازار بلندگوهای هوشمند، افزایش دهد. از نظر طراحی، پیش‌بینی می‌شود که شاهد بزرگ شدن جزئی این محصول باشیم ولی هنوز جزئیاتی از قیمت نهایی هوم‌پاد مینی و دیگر ویژگی‌هایش در دست نیست.

ایرپادز استودیو

از رویداد Hi, Speed اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

شایعات حاکی از آن است که شرکت اپل در حال ساخت هدفون‌های دورگوشی سطح بالا و گران‌قیمت است. این محصول، از طراحی کاملاً جدیدی با کیفیت صدای بهتر بهره می‌برد که احتمالاً ایرپادز استودیو / AirPods Studio نام خواهد داشت. بر اساس شایعات منتشر شده، احتمالاً دو نسخه از این محصول منتشر گردد که مدل پریمیوم آن به احتمال زیاد، از روکشی چرمی استفاده می‌کند؛ در حالیکه مدل دیگر، از ویژگی‌هایی متناسب با تناسب اندام برخوردار خواهد بود. این هدفون‌ از ویژگی لغو خودکار نویز (Active Noise Cancellation) پشتیبانی می‌کند و احتمالاً با برچسب قیمتی ۳۵۰ دلار عرضه خواهد شد. ما انتظار داریم که از ایرپادز استودیو در جریان رویداد ۱۳ اکتبر اپل، یعنی «Hi, Speed» رونمایی گردد.

اپل ایرتگز

از رویداد Hi, Speed اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

ایرتگز، نام محصول مشابه و رقیب لوازم جانبی Tile خواهد بود که با ویژگی «Find My» در سیستم عامل‌های iOS و macOS ادغام می‌شود و به بیان دیگر، سازگاری دارد. این لوازم جانبی کوچک، این امکان را به شما می‌دهد تا آن را روی وسیله مدنظر خود بچسبانید (یا به اصطلاح تگ کنید) و نقطه دقیق آن را مکان‌یابی کنید. به بیان دیگر، می‌توانید اپل ایرتگز را روی کیف دستی خود تگ کنید و اگر زمانی کیف خود را گم کردید، با استفاده از ویژگی Find My، مکان دقیق آن را بیابید. احتمالاً شاهد استفاده از واقعیت افزوده (AR) برای مکان‌یابی وسیله مدنظر خود در اتاق نیز خواهیم بود. پیش از این انتظار می‌رفت که در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، شاهد معرفی و عرضه اپل ایرتگز باشیم ولی اکنون انتظار می‌رود که این لوازم جانبی کاربردی در جریان رویداد «Hi, Speed» ۱۳ اکتبر اپل، معرفی شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

مک بوک جدید با تراشه‌های ساخت اپل

از رویداد Hi, Speed اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

تاکنون شایعات زیادی مبنی بر عرضه نخستین مک بوک اپل مبتنی بر تراشه‌های مبتنی بر ARM در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شده است. چندین منبع گزارش داده‌اند که نخستین مک بوکی که با فناوری اپل سیلیکون (Apple Silicone) منتشر می‌شود، مک بوک پرو / MacBook Pro خواهد بود. این اتفاق هنوز محقق نشده بنابراین انتظار داریم این اتفاق در رویداد آنلاین «Hi, Speed» روی دهد.

موارد بالا همه آن چیزی‌ست که از رویداد «Hi, Speed» اپل انتظار داریم و اگر شاهد معرفی این محصولات باشیم، قطعاً دنبال‌کنندگان شرکت اپل و محصولات باکیفیتش، راضی خواهند شد. در حال حاضر، سری آیفون ۱۲ قطعی‌ترین محصولی‌ست که انتظار می‌رود در مراسم ۱۳ اکتبر اپل، معرفی شود. هرچند رونمایی از دیگر محصولات یادشده در این مقاله، احتمال بسیار زیادی دارد ولی شاید گزارش‌ها و شایعات اشتباه از آب درآیند و برخی برنامه‌های اپل برای عرضه جدیدترین محصولاتش، در لحظه آخر تغییر کند. هرچند دور از ذهن نیست که تولیدکننده آیفون در این رویداد، محصولی کاملاً جدید معرفی کند که تاکنون چیزی از آن نشنیده‌ایم و سورپرایز خاص این کنفرانس باشد.

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، رویداد «Hi, Speed» روز سه شنبه ۲۲ مهر ماه (۱۳ اکتبر ۲۰۲۰)، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد و وب‌سایت تکفارس نیز به پوشش کامل خبری این رویداد مهم خواهد پرداخت. پس طی روزهای آینده، سایت و صفحات شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.