اوپو در سال ۲۰۲۱ به سومین برند برتر گوشی های هوشمند تبدیل خواهد شد - تکفارس 
اوپو در سال ۲۰۲۱ به سومین برند برتر گوشی های هوشمند تبدیل خواهد شد - تکفارس 

اوپو در سال ۲۰۲۱ به سومین برند برتر گوشی های هوشمند تبدیل خواهد شد

مهرداد میرشاهی
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - 09:30
اوپو در سال ۲۰۲۱ به سومین برند برتر گوشی های هوشمند تبدیل خواهد شد - تکفارس 

روز گذشته موسسه تحقیقاتی دیجی‌تایمز ریسرچ اعلام کرد که انتظار می‌رود پس از سه سال کاهش متوالی از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ میلادی، عرضه گوشی های هوشمند با رشدی دو رقمی همراه شود و به ۱۵۰ میلیون واحد برسد. این رشد با ساخت زیرساخت‌های فناوری ۵G و روند عملیات تجاری‌سازی این فناوری در ژاپن، اروپای غربی و ایالات متحده تسریع خواهد شد.

با افزایش تعداد شبکه‌های تجاری ۵G و گسترش پوشش آن در پنج سال آینده، تقاضا برای گوشی های هوشمند مبتنی بر اتصال ۵G نیز افزایش می‌یابد. Digitimes Research پیش‌بینی می‌کند که عرضه تجهیزات ۵G و ۴G در بازارهای نوظهور باعث افزایش عرضه و فروش گوشی های هوشمند خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵ میلادی به ترتیب به ۱٫۵ میلیارد و ۱٫۷ میلیارد دستگاه برسد.

سامسونگ الکترونیکس و اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی در دو جایگاه نخست تولیدکنندگان گوشی هوشمند قرار خواهند گرفت. پس از آن‌ها نیز شرکت‌های اوپو، ویوو و شیائومی قرار خواهند گرفت. شرکت Transsion نیز که در شنزن مستقر است، گوشی های سطح بالای چندین برند را در بازارهای آفریقا و آسیای جنوبی عرضه می‌کند. به همین جهت، این شرکت در جایگاه ششم این فهرست قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود که شرکت چینی هواوی نیز که تحت تاثیر تحریم‌های دولت ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است، به جایگاه هفتم برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند سقوط کند.

علاوه بر این‌ها، موسسه دیجی‌تامیز ریسرچ پیش‌بینی می‌کند که عرضه گوشی های هوشمند ۵G در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. طبق انتظارات این موسسه، این رقم در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۱٫۲۲ میلیارد دستگاه می‌رسد.

فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی

طبق اطلاعات و داده‌های موسسه کانالیز، پنج برند برتر و جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی نیز هواوی، سامسونگ، اپل، شیائومی و اوپو هستند.

در مقایسه با ۳۷۰٫۳ میلیون دستگاه فروخته شده در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، میزان عرضه کلی گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی با کاهشی ۲۰٫۴ درصدی به ۲۹۴٫۷ میلیون دستگاه رسیده است. رهبران اصلی این بازار تغییر چندانی نکرده‌اند. سامسونگ و هواوی ۲۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارند. در همین حال، شرکت اپل با سهم ۱۳٫۵ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفته است. فروش و عرضه گوشی های هوشمند سامسونگ به ۵۴٫۷ میلیون دستگاه رسیده است. این در حالی‌ست که سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۷۵٫۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته بود و در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ نیز شاهد فروش ۶۰ میلیون دستگاه از سوی این شرکت کره‌ای بوده‌ایم.

آمار فروش شرکت هواوی در این سه ماهه نیز برابر با ۵۴٫۱ میلیون دستگاه است. در مقایسه با فروش ۵۸ میلیون واحدی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، شاهد تغییر چندانی نیستیم. این شرکت حدود ۴۲٫۶ درصد از سهم بازار چین را در اختیار دارد. اپل حدود ۳۸٫۳ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی فروخته است. این در حالی‌ست که فروش این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۳۸٫۵ میلیون واحد بوده است. گارتنر، عملکرد خوب اپل در بازار چین را به بهبود فضای کسب و کار در این کشور نسبت داده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید