سامسونگ و هواوی پیشتازان بازار الکترونیک هستند - تکفارس 
سامسونگ و هواوی پیشتازان بازار الکترونیک هستند - تکفارس 

سامسونگ و هواوی پیشتازان بازار الکترونیک هستند

مجید مهرعلی
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - 13:00
سامسونگ و هواوی پیشتازان بازار الکترونیک هستند - تکفارس 

مؤسسه ویژوال کپتالیست (Visual Captalist) که در حوزه بازار تحقیقات انجام می‌دهد، به‌تازگی جدیدترین گزارش خود را در رابطه با سهم هر برند از بازار محصولات الکترونیک در سه‌ماه دوم سال میلادی منتشر کرده است. با استناد به این مؤسسه، در بازار گوشی‌های هوشمند، سامسونگ و هواوی با تصاحب ۲۰ درصد از سهم بازار رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند. اپل نیز با سهمی ۱۴ درصدی توانسته است در مکان سوم بایستد. شیائومی با ۱۰، اوپو با ۹، ویو ۸ و لنوو با ۳ درصد به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم قرار گرفته‌اند. جدای از سامسونگ و اپل، دیگر برندهای موجود در رده‌های برتر همگی چینی هستند.

علاوه بر این، ویژال کپتالیست نشان می‌دهد که سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند در کل ۵۰ درصد از بازار را مال خود کرده‌اند. با نگاه به سهم سیستم‌عامل‌های موبایلی از بازار، می‌توان دید که مثل همیشه این مسابقه دارای دو شرکت‌کننده است. سهم اندروید از بازار ۷۴ درصد و سهم iOS نیز ۲۵ درصد است و این دو با یکدیگر ۹۹ درصد از بازار را در اختیار دارند و دیگر سیستم‌عامل‌ها در سراسر جهان در مجموع تنها صاحب ۱ درصد بازار هستند.

در بخش پردازشگر‌ها، این کوالکوم است که با ۲۹ درصد سهم از بازار پیشرو است و مدیا‌تک با ۲۶ درصد سهم فاصله کمی با رتبه اول دارد. های‌سیلیکون نیز که چند وقتی است حال خوشی ندارد مالک ۱۶ درصد از سهم بازار تراشه‌هاست. تراشه بایانیک اپل و اکسینوس سامسونگ نیز با داشتن سهی مساوی و برابر با ۱۳ درصد به‌طور مشترک در جایگاه چهارم می‌ایستند.

در قسمت بازار هدست‌های بی‌سیم، اپل با اختلاف رهبری بازار را با ۳۵ درصد سهم در اختیار دارد. شیائومی نیز با ۱۰ درصد سهم در جایگاه دوم ساکن است و سامسونگ نیز با سهمی ۶ درصدی رتبه سوم را مال خود کرده است. با این حال، با در نظر گرفتن اینکه دیگر سازندگان ۴۳ درصد از بازار را در اختیار دارند، می‌توان نتیجه گرفت که شرکت‌های زیادی در این بازار موفق هستند.

از نظر میزان صادرات جهانی ساعت‌های هوشمند، اپل ، هواوی و سامسونگ با داشتن ۳۰، ۱۴ و ۷ درصد سهم به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار می‌گیرند. همانند بخش هدست‌های بی‌سیم، دیگر سازندگان ساعت‌های هوشمند ۴۲ درصد از بازار را در اختیار دارند. البته همان‌طور که می‌دانید شرکت‌های بسیار زیادی این بازار مشغول فعالیت هستند.

از نتایج گزارش مؤسسه ویژوال کپتالیست می‌توان دریافت که برند‌های چینی در بازار محصولات الکترونیک حضوری پررنگ و قوی دارند. ادامه حضور هواوی در میدان برخلاف تحریم‌های صورت‌ گرفته علیه این شرکت بسیار جلب توجه می‌کند. اینکه این شرکت علاوه بر گوشی‌های هوشمند در دیگر بخش‌ها نیز حضور دارد باعث خوشحالی این سازنده می‌شود. مسلماً تحریم‌های آمریکا تجارت گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های هواوی را با مشکل روبه‌رو کرده است، اما دیگر تجارت‌های این شرکت بسیار موفق هستند. دلیل این موفقیت مستقل بودن این زمینه‌های تجاری از فناوری‌های آمریکایی در تمام سطوح است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید