بعد از بیش از ده سال ویکی‌پدیا بازطراحی می‌شود - تکفارس 
بعد از بیش از ده سال ویکی‌پدیا بازطراحی می‌شود - تکفارس 

بعد از بیش از ده سال ویکی‌پدیا بازطراحی می‌شود

خشایار جهانی
۵ مهر ۱۳۹۹ - 11:00
بعد از بیش از ده سال ویکی‌پدیا بازطراحی می‌شود - تکفارس 

وبسایت ویکیپدیا یکی از سنگ بناهای اینترنت است، جایی که مطمئنا اکثر شما حتما به آن سرزده‌اید و اطلاعاتی درمورد چیزهای مختلف را خوانده‌اید.

این وبسایت نرم‌افزاری برای موبایل و برای دسکتاپ نیز دارد. نرم‌افزار موبایل آن به‌روز بوده و طراحی‌های جدیدی دارد اما نسخه دسکتاپ آن سال‌هاست که تغییری نکرده است. درواقع از سال ۲۰۱۰ (زمانی که گوشی نکسوس وان معرفی شد) تا به امروز تغییر ظاهری برای این نسخه از این سایت اتفاق نیفتاده است.

به‌همین دلیل، طراحان این وبسایت از ماه می سال گذشته درحال ایجاد تغییراتی در این وبسایت هستند تا بتوانند عملکرد نسخه دسکتاپ را بهبود بخشند و رابط‌کاربری آن را زیباتر کنند. این تغییرات شامل پیمایش راحت‌تر، نمایش اطلاعات بیشتر در صفحه اصلی و خلق محیطی جذاب‌تر و گیراتر برای همه کاربران است. یکی از تغییراتی که کاربران به‌زودی متوجه آن خواهند شد تغییر شکل لوگوی صفحات و کوچکتر شدن آن است تا جای کمتری را اشغال کند. همچنین در نوار کناری، عرض خط بیشتر شده تا خواندن راحت‌تر و محتوا قابل دسترس باشند. به‌علاوه کاربران می‌توانند این نوار کناری را مخفی کنند تا متن اصلی را بهتر بخوانند. در نوار جستجو نیز از این پس تصویر صفحه موردنظر مشخص می‌شود تا کاربران سریع‌تر بتوانند صفحه خواسته شده را بیایند.

بعد از بیش از ده سال ویکی‌پدیا بازطراحی می‌شود - تکفارس 

باید خاطرنشان کرد که این تغییرات به‌صورت یک‌جا منتشر نخواهد شد و هرکدام در بازه زمانی مشخصی برای نسخه دسکتاپ عرضه می‌شود. از آن‌جایی که ویکی‌پدیا روی مدیاویکی که یک پروژه اجتماعی متن باز است ساخته شده، انتظار می‌رود این تغییرات به‌زودی و در سال ۲۰۲۱ منتشر شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید