نسخه جهانی نوکیا ۳٫۸ ۵G از پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۶۵G بهره می‌برد - تکفارس 
نسخه جهانی نوکیا ۳٫۸ ۵G از پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۶۵G بهره می‌برد - تکفارس 

نسخه جهانی نوکیا ۳٫۸ ۵G از پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۶۵G بهره می‌برد

علی صفرپور
۲ مهر ۱۳۹۹ - 15:59
نسخه جهانی نوکیا ۳٫۸ ۵G از پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۶۵G بهره می‌برد - تکفارس 

 شرکت HMD Global از گوشی جدید نوکیا ۸٫۳ ۵G ، یک گوشی‌هوشمند با فناوری‌های ارتباطی به‌روزتر نسبت‌به سایر محصولات نوکیا، در ماه مارس سال جاری رونمایی کرد. توزیع این گوشی جدید حال و با گذشت ۶ ماه از رونمایی رسمی آن آغاز شده است.

نوکیا ۸٫۳ ۵G از یک پنل LCD در نمایشگر ۶٫۸۱ اینچی فول‌اچ‌دی پلاس خود بهره‌ می‌برد که نسبت تصویر ۲۰ به ۹ را به کاربر خود ارائه می‌کند؛ نرخ نوسازی این نمایشگر ۱۲۰ هرتز بوده که نیروی خود را از یک واحد پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۶۵G دربافت می‌کند. این دستگاه علاوه‌بر بهره‌گیری از ۶GB یا ۸GB رم LPDDR4X و ۶۴GB یا ۱۲۸GB حافظه داخلی قابل ارتقا (توسط کارت حافظه microSD)، مجهز به درگاه ورودی دو عدد سیم‌کارت به‌صورت همزمان نیز می‌باشد. از لحاظ نرم‌افزرا نیز نوکیا ۸٫۳ ۵G به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۰ سود می‌برد.

برای تجهیز دوربین این دستگاه، نوکیا چهار واحد تصویربرداری را در پشت این دستگاه قرار داده است؛ دوربین اصلی نوکیا ۸٫۳ ۵G یک واحد ۶۴MP می‌باشد که درکنار یک واحد ۱۲MP اولتراواید و دو واحد ۲MP ماکرو به انجام وظیفه می‌پردازد. در جلوی دستگاه نیز شاهد حضور یک دوربین ۲۴MP هستیم. میزبانی حسگر اثرانگشت این دستگاه نبز برعهده لبه کناری بدنه می‌باشد. لبه‌ پایینی نوکیا ۸٫۳ ۵G علاوه‌بر میزبانی یک درگاه جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، ورودی شارژ را نیز در خود جای داده است؛ درگاه شارژ مذکور با بهره‌گیری از فناوری سارژ سریع ۱۸ واتی به شارژکردن باتری این دستگاه با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌پردازد.

نسخه جهانی نوکیا ۳٫۸ ۵G از پردازنده اسنپ‌دراگون ۷۶۵G بهره می‌برد - تکفارس 

نوکیا ۸٫۳ ۵G با رنگی موسوم‌به «شب قطبی» عرضه خواهدشد و قیمتی برابر ۵۹۹ یورو (تقریبا ۷۰۱ دلار آمریکا) خواهد داشت؛ هزینه مذکور مربوط‌به مدل پایه (مجهزبه ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی) می‌باشد. نسخه دیگر این دستگاه ( ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی) نیز قیمتی برابر با ۶۴۹ یورو (۷۶۰ دلار آمریکا) خواهد داشت. از خدمات ارائه شده با نوکیا ۸٫۳ ۵G می‎توان‌ به شش ماه سرویس رایگان گوگل وان و ۱۰۰GB حافظه ابری گوگل درایو اشاره کرد. شایان‌ذکر است که قیمت نهایی این دستگاه در بازارهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. نوکیا برای تبلیغات بهتر این دستگاه کاری کرده تا از آن در فیلم جدید مجموعه جیمزباند یعنی «No Time to Die» استفاده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید