آنر از هانتر V700 به‌عنوان نخستین لپ‌تاپ گیمینگ خود رونمایی کرد - تکفارس 
آنر از هانتر V700 به‌عنوان نخستین لپ‌تاپ گیمینگ خود رونمایی کرد - تکفارس 

آنر از هانتر V700 به‌عنوان نخستین لپ‌تاپ گیمینگ خود رونمایی کرد

علی صفرپور
۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - 21:29
آنر از هانتر V700 به‌عنوان نخستین لپ‌تاپ گیمینگ خود رونمایی کرد - تکفارس 

حدودا دو سال گذشته شرکت آنر با معرفی سری لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه مجیک‌بوک وارد بازار لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوک‌ها شد. این شرکت با معرفی مدل جدید هانتر V700 قصد دارد تا سهم خود را از بازار لپ‌تاپ‌ها افزایش دهد. نخستین نسخه از این لپ‌تاپ تازه که یک لپ‌تاپ بالارده محسوب می‌شود و با نام هانتر V700 وارد بازار خواهدشد مخصوص بازیکنانی است که به‌دنبال بهترین کارکرد گیمینگ در دستگاهی قابل‌حمل هستند.

طراحی هانتر V700

آنر از هانتر V700 به‌عنوان نخستین لپ‌تاپ گیمینگ خود رونمایی کرد - تکفارس 

در ساخت یک لپ‌تاپ گیمینگ علاوه‌بر عملکرد دستگاه که مهم‌ترین شاخصه تمایز آن است، طراحی نیز بسیار مهم و کلیدی است. آنر نیز تمرکز خود را بر کارکرد بالای دستگاه، زیبایی آن و سیستم‌ خنک‌کننده منحصربه‌فردش گذاشته است. جنس بدنه این لپ‌تاپ‌های بالارده آنر از آلیاژ مخصوص آلومینیوم است. آنر برای دوست‌داران RGB لوگوی مخصوص لپ‌تاپ هانتر را به‌صورت درخشان در پشت دستگاه قرار داده است؛ علاوه‌برآن درگاه‌های خنک‌کننده و صفحه‌کلید هانتر V700 نیز دارای نورهای پس‌زمینه قابل کنترل و شخصی‌سازی LED هستند.

باوجود ضخامت ۱۹٫۹ میلی‌متری دستگاه، آنر ادعا می‌کند که توانسته به مدیریت گرمایی مطلوبی در مدل هانتر V700 دست پیداکند. خنک‌کنندگی این لپ‌تاپ حتی در ارزان‌ترین نسخه‌ها نیز بهتر از دیگر رقبای موجود در بازار است. درحالیکه سایر لپ‌تاپ‌های رقیب در تست گرما و بنچمارک استرس به دمای ۹۰ در سانتی‌گراد رسیدند، هانتر V700 به دمای برابر ۸۹ درجه رسید که با توجه به پردازنده ۵GHz و نرخ تبادل اطلاعات آن رقمی تاثیرگذار است. آنر مدعی است که عملکرد بهتر سیستم خنک‌کننده‌اش را مدیون طراحی جدید فن‌ خنک‌کننده است که هوای بیشتری را برای کاهش دمای دستگاه استفاده می‌کنند. سیستم خنک‌کننده علاوه‌بر فن از رادیاتور نیز استفاده می‌کند.

لازم‌به‌ذکر است که علی‌رغم فشار بالای کاربری در تست‌ها، صفحه‌کلید به‌ویژه کلیدهای W، S، A و D نهایتا به دمای ۴۸ درجه رسیدند که باعث بهره‌وری از تجربه بهتر گیمینگ برای مدت‌های طولانی می‌شود. لولای بین نمایشگر و بدنه اصلی نیز حدودا ۵۰۰۰۰ تحت استفاده قرار گرفته است تا از صحت کارایی آن در طول چند سال آینده و تحت شرایط متفاوت اطمینان کامل حاصل گردد.

مشخصات فنی و سخت‌افزار هانتر V700

آنر از هانتر V700 به‌عنوان نخستین لپ‌تاپ گیمینگ خود رونمایی کرد - تکفارس 

لپ‌تاپ‌های آنر هانتر V700 از پردازنده‌های نسل دهم اینتل در دو مدل i5-10300H و i7-10750H استفاده می‌کنند. هر سه مدل هانتر V700 به ۱۶GB رم دو کاناله و مجهز به ۵۱۲GB یا ۱TB حافظه داخلی هستند (که از حافظه NVMe SSD نیز پشتیبانی می‌کند.) خریداران درصورت تمایل می‌تواند از میان دو نوع پردازنده گرافیکی انویدیا جیفورس GTX 1660 Ti و RTX 2060 یکی را برای لپ‌تاپ خود انتخاب کنند.

از یک پنل ۱۶٫۱ اینچی به‌عنوان نمایشگر هانتر V700 استفاده شده است که توسط حاشیه‌های نمایشگر نازک (به قطر ۴٫۷ میلی‌متر) احاطه شده است. از آنجایی که هانتر V700 یک لپ‌تاپ گیمینگ به‌شمار می‌رود، آنر نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی و پشتیبانی صددرصدی از طیف رنگی sRGB را نیز به لپ‌تاپ‌های خود افزوده است. با مشخصات سخت‌افزاری و امکانات موجود در هانتر V700 کاربران عنوانی مشهور و رقابتی چون CS:GO، دوتادو، LoL و والورانت می‌توانند از اجرای بی‌نظیر بازی‌های مذکور در این لپ‌تاپ اطمینان کامل داشته باشند. ناگفته نماند که هانتر V700 از فناوری نسل ششم Wi-Fi نیز پشتیبانی می‌کند تا اجرای بازی‌های آنلاین به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد.

باوجود نگرانی بیشتر تولیدکنندگان لپ‌تاپ بخاطر تامین قطعات مربوط به بخش صوتی مصحولاتشان، آنر توانسته است در این بخش هم خوش بدرخشد؛ این شرکت صدا را یکی از نقاط قوت هانتر V700 می‌داند. آنر هانتر V700 از فناوری صدای سه‌‌بعدی nahimic استفاده می‌کند که به بهبود تجربه کاربری بازی‌های ویدئویی کمک شایانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های ممتاز هانتر V700 می‌توان به استریم بازی‌های تلفن‌های همراه در نمایشگر لپ‌تاپ اشاره کرد که به بازیکنان دستگاه‌های اندروید اجازه می‌دهد تا بازی خود را در نمایشگری بزرگ‌تر تجربه کنند.

باتری و ورودی‌های هانتر V700

آنر از هانتر V700 به‌عنوان نخستین لپ‌تاپ گیمینگ خود رونمایی کرد - تکفارس 

تمامی مدل‌های آنر هانتر V700 به ورودی‌های زیر مجهز هستند:

  • ۱ درگاه HDMI 2.0
  • ۲ درگاه USB 3.2 نسل اولی
  • ۱ درگاه USB Type-C
  • ۱ جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا
  • ۱ درگاه USB 2.0
  • ۱ درگاه RJ145
  • ۱درگاه ورودی شارژر

باتری این دستگاه یک واحد ۵۶ وات-ساعتی می‌باشد که در استفاده روزمره نویدبخش شارژدهی مناسبی خواهدبود. برای اجرای بازی‌های ویدئویی اما آنر توصیه نموده که لپ‌تاپ به شارژر خود متصل باشد.

قیمت و دسترسی

آنر از هانتر V700 به‌عنوان نخستین لپ‌تاپ گیمینگ خود رونمایی کرد - تکفارس 

آنر هانتر V700 در سه نسخ متفاوت در دسترس خریداران خواهد بود:

  • نسخه ۱۱۰۹ دلاری: پردازنده اصلی i5-10300H / پردازنده گرافیکی GTX 1660 Ti / حافظه داخلی ۵۱۲GB
  • نسخه ۱۲۵۷ دلاری: پردازنده اصلی i7-10750H / پردازنده گرافیکی RTX 2060 / حافظه داخلی ۵۱۲GB
  • نسخه ۱۴۷۹ دلاری: پردازنده اصلی i7-10750H / پردازنده گرافیکی RTX 2060 / حافظه داخلی ۵۱۲GB

امکان خرید هر سه مدل هانتر V700 از تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ وجود خواهد داشت و خریداران می‌تواند به‌همراه لپ‌تاپ خود یک کوله‌پشتی آنر Battle را هم تهیه کنند که قیمتی برابر با ۷۴ دلار دارد. علاوه‌بر کوله‌پشتی مخصوص، آنر با همکاری با شرکت چری (Cherry) امکان تهیه صفحه‌کلید گیمینگ جداگانه چری نیز به‌وجود آورده است. با توجه به امکانات موجود در هانتر V700 و مشخصات این دستگاه و مقایسه آن با سایر رقبا می‌توان فهمید که این دستگاه نسبت‌به نمونه‌های مشابه ارزش خرید بالاتری دارد. لپ‌تاپ‌های طیف قیمتی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار درمیان خریداران بسیار محبوب هستند؛ آنر با معرفی مدل هانتر V700 احتمالا شانس بالایی در جلب توجه خریداران خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید