۶ نکته که در رونمایی اپل واچ ۶ توجه کمتری به آن‌ها شده است - تکفارس 
۶ نکته که در رونمایی اپل واچ ۶ توجه کمتری به آن‌ها شده است - تکفارس 

۶ نکته که در رونمایی اپل واچ ۶ توجه کمتری به آن‌ها شده است

۶ نکته که در رونمایی اپل واچ ۶ توجه کمتری به آن‌ها شده است - تکفارس 

مراسم سالانه شرکت اپل در پایان تابستان شاید هیاهوی بسیاری را برای آیفون‌های ۱۲ به وجود نیاورده باشد اما کوپرتینی‌ها به آیفون بسنده نکرده و به رونمایی ایده‌ها، نرم‌افزارها و گجت‌های دیگری نیز روی آوردند.

نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل آینده‌نگرانه‌تر و قابل‌دسترس‌تر شدند؛ معرفی دو ساعت اپل واچ ۶ و اپل واچ SE نیز گواه بر این مدعاست. آیپد ایر و آیپد پرو جدید نیز با به‌همراه داشتن ویژگی‌های جذاب و کاربردی متعدد ثابت کردند که تبلت‌ها هنوز هم یکی از پرکاربردترین لوازم الکترونیکی قابل استفاده هستند.

موارد مذکور چیزهایی هستند که توجه همگان را درطول رویداد اپل به خود جلب کردند اما در این رویداد نکاتی نیز وجود داشتند که احتمالا بسیاری، توجه لازم را به آن‌ها نداشته‌اند:

اپل وان به ارائه خدمات موردنظر شما می‌پردازد

پیش‌تر شایعاتی درباره یک بسته ارائه خدمات از اپل وجود داشت که این شرکت آمریکایی به‌وسیله آن به ارائه خدمات متعدد می‌پردازد؛ در رویداد معرفی اپل واچ ۶ این وجود این بسته خدمات توسط اپل رسما تایید شد.

سرویس خدمات مذکور موسوم‌ به اپل وان، با ترکیب بزرگ‌ترین محصولات (خدماتی) اپل در بسته‌ها و باندل‌های متعدد با قیمت‌های متفاوت، هزینه خرید و حق استفاده از چند محصول به‌صورت همزمان را کاهش می‌دهد. اپل وان شامل: حافظه ابری iCloud، اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، اپل آرکید، اپل نیوز پلاس و جدیدترین سرویس این شرکت یعنی اپل فیتنس پلاس می‌شود؛ شایان‌ذکر است که اپل فیتنس پلاس به پیشنهاد حرکت‌های متعدد ورزشی به‌صورت روزانه می‌پردازد و فعالیت‌های ورزشی کاربر خود را نیز جهت بررسی سلامت او دنبال می‌کند.

ارزان‌ترین بسته خدمات اپل شامل دسترسی به سرویس موسیقی اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، اپل آرکید و ۵۰GB حافظه ابری iCloud باقیمت ماهانه ۱۴٫۹۵ دلار (حدودا ۱۱ یورو و ۲۰ دلار استرالیا) می‌شود. بسته خانوادگی اپل وان با قیمتی برابر ۱۹٫۹۵ دلار (حدودا ۱۵ یورو یا ۲۵ دلار استرالیا) علاوه‌بر موارد فوق‌الذکر، ۲۰۰GB حافظه ابری iCloud را نیز در اختیار کاربران خانواده (تا شش نفر) قرار می‌دهد.

گران‌ترین بسته اپل وان درکنار ارائه موارد یاد شده، به کاربران اجازه استفاده از اپل نیوز پلاس و اپل فیتنس پلاس را نیز می‌دهد؛ حافظه ابری iCloud نیز برای دارندگان این اشتراک ۲۹٫۹۵ دلاری (۲۵ یورو یا ۴۰ دلار استرالیا) برابر ۲TB است. همانند قبل، امکان استفاده از حافظه ابری این بسته نیز برای شش فرد متعدد میسر است.

 ۶ نکته که در رونمایی اپل واچ ۶ توجه کمتری به آن‌ها شده است - تکفارس 

فیتنس پلاس سرویسی ورزشی است که با اپل واچ شما همگام می‌شود

تمرکز اصلی رویداد ۲۰۲۰ اپل برروی ورزش و تناسب اندام بود. اپل در این رویداد با رونمایی از سرویس ورزشی جدید خود یعنی اپل فیتنس پلاس، ویژگی‌های متعدد بررسی وضعیت سلامتی کاربران توسط اپل واچ ۶ و اپل واچ SE و سیستم‌عامل WatchOS 7 به سلامتی کاربران خود اهمیتی بیش‌ازپیش داده است. سرویس ورزشی یادشده به کاربران خود اجازه دسترسی به تعداد بسیاری از آموزش ورزشی را می‌دهد که در اپل واچ، آیفون‌ها و … قابل تماشا هستند. با به‌روزرسانی سیستم رهگیری ورزشی اپل واچ جدید، این ساعت هم‌اکنون قادر به رهگیری فعالیت، پایش وضعیت و نمایش اطلاعات سلامتی کاربر خود به‌صورت لحظه‌ای است.

اپل فیتنس پلاس به کاربران خود امکان شخصی‌سازی فعالیت‌های ورزشی را نیز می‌دهد. کاربران می‌توانند نوع تمرین ورزشی (مثلا یوگا، دوچرخه‌سواری و …)، میزان تمرین، سختی تمرین و موسیقی آن را انتخاب کنند. اگر کاربر اشتراک سرویس اپل موزیک را نیز تهیه کرده باشد می‌تواند با اتصال آن به سرویس ورزشی خود از موسیقی‌های قبلی خود درحین ورزش استفاده کند یا لیستی را در اپل موزیک تهیه کند که هنگام ورزش توسط اپل فیتنس پخش شود.

کاربران می‌توانند فیتنس پلاس را در بخش نرم‌افزارهای ورزشی اپ‌استور در آیفون، آیپد و اپل تی‌وی یافته و نصب کنند. براساس اعلامیه اپل این سرویس از اواخر ۲۰۲۰ در ایالات‌متحده، انگلستان، استارلیا، کانادا، ایرلند و زلاندنو دردسترس کاربران خواهدبود. هزینه اشتراک این سرویس نیز ماهیانه ۹٫۹۹ دلار و سالانه ۷۹ دلار است. هزینه بین‌المللی این سرویس نیز برای یک ماه چیزی حدود ۷ پوند یا ۱۴ دلار استرالیا و سالانه ۶۰ پوند یا ۱۰۰ دلار استرالیا می‌باشد.

۶ نکته که در رونمایی اپل واچ ۶ توجه کمتری به آن‌ها شده است - تکفارس 

اپل واچ ۶ با پایش خون، وضعیت سلامتی کاربر را به او گوشزد می‌کند

اپل واچ ۶ نیز مانند گلکسی واچ ۳ با بررسی خون کاربر می‌تواند میزان اکسیژن خون او را نخمین بزند و به‌وسیله اطلاعات به‌دست امده و در‌ صورت تشخیص هرگونه مشکل سلامتی آن اربه کاربر خود گوش‌زد می‌کند. به گفته اپل، سنسور اکسیژن خون موجود در واچ ۶ با استفاده از چهار منبع LED سبز، قرمز و اینفرارد درکنار چهار فوتوبادی نور منکعس‌شده از خون کاربر را اندازه می‌گیرد؛ با بررسی رنگ بازتاب‌شده خون از مچ دست کاربر، میزان اکسیژن خون اندازه گرفته می‌شود.

کاربران درصورت تمایل می‌توانند به‌صورت دستی نیز این عملیات را در اپل واچ ۶ راه‌اندازی کنند (اما برای دریافت داده‌های دقیق‌تر لازم است تا کاربر در جای خود ثابت و بدون حرکت باقی بماند). اندازه‌گیری اکسیژن خون می‌تواند به‌صورت خودکار نیز صورت گیرد (زمانی که کاربر فعالیت بدنی نداشته باشد ساعت به انجام عملیات خود می‌پردازد)؛ با این کار کاربر قادر خواهد بود تا میزان اکسیژن خون خود را در ساعات مختلف روز مشاهده کرده و از تاثیر فعالیت‌های متفاوت بر اکسیژن خون آگاه شود.

عرضه iOS 14

سیستم‌عامل‌های اپل که شامل iOS 14، iPadOS 14، WatchOS 7 و tvOS 14 می‌شود همگی به‌روز شده‌اند تا تمامی دستگاه‌ها و محصولات اپل قادر به دریافت این به‌روزرسانی باشند. پس از چندین ماه بررسی نسخه‌های آزمایشی و بتا، این سیستم‌عامل‌ها سرانجام از هفته گذشته دردسترس کاربران محصولات اپل قرار می‌گیرند. کاربران اپل می‌تواند با مرجعه به بخش به‌روزرسانی و یا مشاهده اعلان به‌روزرسانی از به‌روزشدن سیستم‌عامل خود مطمئن شوند.

۶ نکته که در رونمایی اپل واچ ۶ توجه کمتری به آن‌ها شده است - تکفارس 

هم‌اکنون می‌توان با اپل واچ کودکان را دنبال کرد

اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که دوست دارید خانوادتان را از راه دور تحت‌نظر داشته باشید (و صدالبته به اندازه کافی نیز ثروتمند هستید) و بدین وسیله از کودکان و کهنسالان خانواده مراقبت کنید، سیستم «خانواده اپل واچ» برای شما ساخته شده است. با استفاده از این سیستم چندین اپل واچ به یک حساب کاربری آیفون متصل می‌شوند و دارنده حساب می‌تواند به رهگیری افراد دیگر بپردازد.

برای استفاده از این سیستم که به‌همراه WatchOS 7 ارائه شده است، باید مالک یکی از اپل‌ واچ‌های سری ۴ یا جدیدتر باشید و آیفون شما نیز از فناوری ارتباطی LTE پشتیبانی کند. بدین وسیله هر عضو سیستم خانواده اپل واچ شماره اختصاصی خود را دریافت کرده و می‌تواند به‌وسیله آن به برقراری تماس، ارسال پیام و ایجاد و دریافت فیس‌تایم بپردازد. سیستم خانواده می‌تواند یه‌صورت لحظه‌ای مکان دیگر اعضا را از طریق اعلان گوش‌زد کند و درصورت رخ‌دادن هرگونه حادثه‌ای دارنده اصلی حساب را مطلع سازد.

اعضای خانواده اپل واچ علاوه‌بر ویژگی‌های معمول اپل واچ می‌توانند به ارسال پیام‌های حاوی ایموجی نیز بپردازند و یا از رویداد دارنده حساب اصلی مطلع شوند. کودکان مدرسه‌ای نیز توسط تایمر کاری بررسی می‌شوند تا از مطالعه درسی آن‌ها اطمینان حاصل شود؛ تحت این سیستم معلم متوجه خواهد شد که دانش‌آموزان بجای آموزش دیدن به بازی یا کارهای دیگر با اپل واچ خود نمی‌پردازند. این ویژگی برای پایش وضعیت اشخاص کهنسال خانواده نیز قابل استفاده است.

۶ نکته که در رونمایی اپل واچ ۶ توجه کمتری به آن‌ها شده است - تکفارس 

مدیریت مالی با Apple Cash Family

درکنار معرفی حالت خانواده اپل واچ، اپل از ویژگی دیگری به  نام Apple Cash Family نیز رونمایی کرد که تحت آن سرپرست‌های خانواده به فرزندان و دیگر اعضا اجازه دسترسی به یک کیف پول دیجیتالی را می‌دهند و کودکان از طریق اپل واچ و سیستم بی‌سیم اپل Pay می‌توانند از آن پول استفاده کنند. اپل در این‌باره در رویداد خود اینگونه توضیح داد:

با استفاده از سیستم Apple Cash Family والدین خانواده می‌توانند با اطمینان کامل برای فرزندان خود پول ارسال کنند و کودکان نیز می‌توانند از آن به‌وسیله سیستم اپل Pay بهره ببرند. والدین می‌توانند درصورت تمایل از خریدهای فرزندان خود آگاه شده و آن را در گوشی آیفون خود مشاهده کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید