یوتیوب جدیدترین رقیب تیک‌تاک را عرضه می‌کند - تکفارس 
یوتیوب جدیدترین رقیب تیک‌تاک را عرضه می‌کند - تکفارس 

یوتیوب جدیدترین رقیب تیک‌تاک را عرضه می‌کند

مجید مهرعلی
۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - 10:45
یوتیوب جدیدترین رقیب تیک‌تاک را عرضه می‌کند - تکفارس 

یوتیوب همیشه اولین مقصد برای تماشای موزیک ویدئوها، تریلرها و ویدئوهای آموزشی است، اما کاربرانی که به محتواهای کوتاه‌تر علاقه دارند خود را در اپلیکیشن‌های رقیب پیدا کرده‌اند. این سرویس اشتراک ویدئو قابلیت استوری‌های اینستاگرام را پیش‌تر کپی‌برداری کرده بود و به نظر می‌رسد دلیل استفاده از این کارکرد هدف قرار دادن تیک‌تاکِ موردعلاقه نوجوان‌هاست. حال که اپلیکیشن چینی سرنوشت نامعلومی دارد، یوتیوب از Shorts رونمایی کرده است، راه جدیدی که می‌شود با آن محتواهای ۱۵ ثانیه‌ای و یا کمتر ساخت.

تجربه جدید Shorts در اصل مجموعه‌ای از ابزارهای خلاقانه است. این امکان جدید یک قابلیت همیشگی در صفحه خانه یوتیوب است و همچنین یک پخش‌کننده ویدئو که به کاربران اجازه می‌دهد با حرکت جاروبی به‌صورت افقی به سراغ یک ویدئو جدید بروند. به نظر می‌رسد تعبیه یک دکمه جدید برای آپلود نیز بخشی از Shorts باشد که در کنار دکمه توقف فیلم‌برداری برای ماه‌ها مورد سنجش قرار گرفته است. مانند سنت همیشگی گوگل، انتشار امکان موردبحث در حال حاضر به‌صورت بتا است و تعداد محدودی از قابلیت‌ها و کارکردها را شامل می‌شود. قرار است در طی چند روز آینده بتای یادشده در کشور هند در دسترس قرار گیرد. گروه توسعه تصمیم دارد با دقت به بازخوردها و مشکلات احتمالی Shorts توجه کند و بعد از آن دست به انتشار جهانی این امکان بپردازد.

باید به این نکته اشاره کرد که زمان انتشار امکان موردبحث بسیار سؤال برانگیز است. تیک‌تاک اخیراً محبوبیت زیادی به‌دست آورده و به‌ خاطر تحدیدهای ترامپ مبنی بر تحریم این اپلیکیشن در کانون توجه شهروندان آمریکایی قرار گرفته است. دولت چین اعلام کرده است از کار افتادن اپلیکیشن چینی را به فروش آن ترجیح می‌دهد، اتفاقی که باعث به وجود آمدن موقعیتی مناسب برای یوتیوب می‌شود تا تمام کاربران را مال خود کند. روز گذشته مایکروسافت اعلام کرد که بر خلاف اخبار منتشرشده مبنی بر پیروزی اوراکل در خرید تیک‌تاک، هنوز هم علاقه‌مند به خرید بخش آمریکایی اپلیکیشن چینی است.

خواه تیک‌تاک از این مهلکه جان سال به در ببرد یا نه، باید دید Shorts تا چه زمانی در بازی حضور خواهد داشت، زیرا گوگل سابقه‌ای طولانی در متوقف کردن سرویس‌هایش داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید