از رویداد ۲۵ شهریور اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 
از رویداد ۲۵ شهریور اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

از رویداد ۲۵ شهریور اپل چه انتظاراتی داریم؟

از رویداد ۲۵ شهریور اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

رویداد جدید اپل با محوریت معرفی جدیدترین گجت‌های این غول دنیای تکنولوژی، امشب برگزار خواهد شد و قرار است شاهد رونمایی از جدیدترین محصولات این شرکت پیشرو باشیم. در این مقاله، هر آنچه که باید از این رویداد بدانید را می‌گوییم و به بیان انتظارات خود از این کنفرانس آنلاین خواهیم پرداخت.

همانند WWDC 2020، رویداد ماه سپتامبر اپل (Apple Event) نیز تنها به صورت آنلاین خواهد بود و راس ساعت ۲۱:۳۰ سه شنبه، ۲۵ شهریور ماه مصادف با ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی آغاز خواهد شد. گفتنی‌ست، طبق روال رایج، علاقه‌مندان می‌توانند این مراسم آنلاین را به صورت مستقیم از وب‌سایت اپل و یا سرویس یوتیوب به صورت زنده نگاه کنند.

پس از اینکه شایعات زیادی در خصوص برگزاری یک رویداد آنلاین از سوی اپل در روز سه شنبه ۱۸ شهریور ماه (۸ سپتامبر) منتشر شد، این شرکت تاریخ ۲۵ شهریور (۱۵ سپتامبر) را به عنوان زمان برگزاری رویداد آنلاین جدید خود مشخص کرد. کوپرتینویی‌ها، در تصویر مربوط به دعوت‌نامه این کنفرانس خبری از لوگوی خود با طرح واقعیت افزوده استفاده کرده‌اند که واقعاً زیباست. از این رویداد در اصل با عنوان Time Files یاد می‌شود.

اینک اما، نوبت حدس و گمانه‌‌زنی در خصوص محصولاتی‌ است که احتمالاً در این مراسم رونمایی خواهند شد. آیا رنگ آبی در طرح اصلی این رویداد، به استفاده از این رنگ در گوشی های هوشمند این شرکت اشاره دارد؟ آیا نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بالا جزوی از شاخصه‌های محصولات جدید این کمپانی است؟ بر اساس آنچه که از سوی مارک گورمن (Mark Gurman) از وب‌سایت بلومبرگ اعلام شده است، حداقل تا ماه اکتبر ۲۰۲۰ میلادی شاهد معرفی سری موردانتظار آیفون ۱۲ اپل نخواهیم بود. بنابراین و به احتمال زیاد، این سری امروز معرفی نخواهد شد. این موضوع را منابع متعدد دیگری نیز تائید کرده‌اند.

البته این موضوع هنوز به صورت رسمی تائید نشده بنابراین شاید تیم کوک (Tim Cook) با نام بردن از آیفون، لحظات هیجان‌انگیزی را برای دنبال‌کنندگان این کنفرانس آنلاین بوجود بیاورد. نام «Time Flies» شاید، اشاره ضمنی اپل به معرفی محصولاتی نظیر اپل واچ ۶ و آیپد ایر ۴ باشد. در ادامه از محصولاتی که انتظار داریم در این رویداد معرفی شوند صحبت می‌کنیم.

اپل واچ ۶

از رویداد ۲۵ شهریور اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

پیش از این، شایعات مختلفی منتشر شده بودند که به معرفی ساعت هوشمند اپل واچ ۶ (Apple Watch 6) در اوایل ماه سپتامبر میلادی اشاره می‌کردند؛ با این وجود، در روزی (تاریخ شایعه شده برای معرفی این محصول) که انتظار داشتیم اپل از نسل جدید ساعت های هوشمند خود رونمایی کند، این شرکت در عوض خبر از برگزاری رویداد Time Files داد. از آنجایی که اپل واچ ۶ تا این لحظه رونمایی نشده و همانطور که از نام این رویداد پیداست، به احتمال زیاد، شاهد معرفی اپل واچ ۶ در این مراسم خواهیم بود.

انتظار نمی‌رود که اپل واچ ۶ تفاوت فاحشی با نسل پیشین خود داشته باشد اما شایعات حاکی از آن است که چند ویژگی جدید را در نسخه جدید این سری شاهد خواهیم بود. به احتمال زیاد، از یک سنسور SpO2 برای ردیابی سطح اکسیژن خون در این ساعت هوشمند استفاده شده باشد؛ همانطور که بیشتر محصولات پوشیدنی دیگر نظیر گلکسی واچ ۳ سامسونگ نیز از آن بهره برده‌اند.

یکی دیگر از انتظارات بر اساس پتنت‌هایی که توسط شرکت اپل ثبت شده این است که احتمالاً یک حسگر اثر انگشت در نمایشگر اپل واچ ۶ تعبیه شده باشد. یکی دیگر از شایعات نیز به استفاده این ساعت هوشمند از دماسنج اشاره کرده است.

آیپد ایر ۴

از رویداد ۲۵ شهریور اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

شایعات حاکی از آن است که در ماه سپتامبر آیپد ایر ۴ (iPad Air 4) همراه با اپل واچ ۶ معرفی خواهد شد به همین جهت، ما انتظار داریم که تبلت جدید اپل یکی از محصولات مهم معرفی شده در رویداد Time Files اپل باشد. از بین همه دستگاه‌هایی که احتمال عرضه‌شان زیاد است، آیپد ایر ۴ در جایگاه بعدی و پس از اپل واچ ۶ قرار می‌گیرد چراکه منابع مختلفی به در دست انتشار بودن این تبلت میان رده اشاره کرده‌اند.

اگرچه انتظار پیشرفت چشمگیری نسبت به آیپد ایر ۳ نداریم، ولی آیپد ایر ۴ احتمالاً از پورت USB-C به جای پورت لایتنینگ (Lightning) اپل استفاده خواهد کرد و صفحه نمایش ۱۱ اینچی آن نیز از اندازه نسخه قبل خود (۱۰٫۵ اینچ) بیشتر است. هر دوی این موارد را در سری تبلت های آیپد پرو اپل نیز شاهد هستیم.

از دیگر ویژگی‌های احتمالی این تبلت نیز می‌توان به استفاده از احراز هویت بیومتریک فیس آیدی (Face ID) به جای تاچ آیدی در دکمه هوم آن اشاره کرد. منابع زیادی مدعی شده‌اند که اپل قصد دارد دکمه Home را از این سری تبلت خود حذف کند ولی اطلاعات در این زمینه متناقض است چراکه برخی می‌گوید فناوری Touch ID به زیر نمایشگر آیپد ایر ۴ منتقل خواهد شد.

بر اساس اطلاعات فاش شده دیگر، آیپد ایر ۴ از چهار بلندگوی استریو بهره می‌برد و قدرت آن توسط همان چیپست A14 سری گوشی های آیفون ۱۲ تامین خواهد شد.

آیفون ۱۲

از رویداد ۲۵ شهریور اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

از آنجایی که شرکت اپل معمولاً در ماه سپتامبر هر سال، از جدیدترین سری گوشی های هوشمند آیفون خود رونمایی می‌کند، انتظار داریم سری موردانتظار آیفون ۱۲ نیز، ستاره اصلی رویداد Time Files سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی باشد. اما ممکن است که چنین چیزی اصلاً اتفاق نیفتد.

گورمن با انتشار گزارشی در بلومبرگ مدعی شد که سری گوشی های آیفون ۱۲ حداقل تا ماه اکتبر امسال معرفی و وارد بازار نخواهند شد. طبق گزارش بلومبرگ، آیفون ۱۲ از طراحی جدید، دوربین‌های ارتقاءیافته و پشتیبانی از فناوری ۵G بهره خواهد برد.

بر اساس شایعات و اطلاعاتی که طی ماه‌های اخیر منتشر شده، انتظار داریم در سری آیفون ۱۲ اپل از جنس فلزی و لبه‌های مربع شکل استفاده شود. موردی که از زمان آیفون ۵S شاهد بکارگیری آن نبودیم ولی این اواخر دوباره جدیدترین مدل‌های آیپد پرو راه یافته‌اند.

همچنین انتظار می‌رود که اپل از چهار گوشی هوشمند جدید رونمایی کند – دو دستگاه با امکانات کمتر و قیمت پایین‌تر همانند آیفون ۱۱ (در اندازه‌های ۵٫۴ و ۶٫۱ اینچی) و دو نسخه گران‌قیمت (در اندازه‌های ۶ و ۶٫۷ اینچی) که احتمالاً آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس نام خواهند داشت. بر اساس حدس و گمانه‌زنی‌ها، یکی از این دو نسخه مدل بالا از فناوری ۵G پشتیبانی خواهد کرد؛ البته احتمال پشتیبانی هر دو مدل نیز از این شبکه وجود دارد. ولی انتظار نمی‌رود که کوپرتینویی‌ها در مدل‌های ارزان‌قیمت سری آیفون ۱۲ از این فناوری بهره ببرند.

اپل ایرتگ

از رویداد ۲۵ شهریور اپل چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

مدت‌هاست که علاقه‌مندان حزه تکنولوژی منتظر معرفی اپل ایرتگ (Apple AirTags) هستند و از آنجایی که این محصول در رویداد WWDC 2020 معرفی نشدند، رویداد ماه سپتامبر اپل، فرصت مناسبی‌ست تا رقیب اپل برای ردیاب‌های Tile را شاهد باشیم. ممکن است رونمایی از این لوازم جانبی در برنامه‌های اپل برای رویداد Time Files قرار داشته باشد و بر اساس یکی از اطلاعات فاش شده، اپلیکیشن اختصاصی AirTags نیز به عنوان بخشی از سیستم عامل iOS 14 معرفی گردد و به دنبال آن، شاهد عرضه و انتشار آن باشیم.

تا این لحظه، اطلاعات متعددی در خصوص نحوه عملکرد این محصول منتشر شده است: بر اساس این گزارش‌ها، اپل ایرتگ همانند محصولات Tile عمل می‌کند و کافی‌ست این ردیاب را به وسیله‌ای (مانند کلیدها، کیف و حتی گوشی هوشمند و دیگر لوازم الکترونیک) که نمی‌خواهید گم کنید، بچسبانید ( به اصطلاح ایرتگ کنید) و طریق اپلیکیشن iOS به ردیابی آن‌ها بپردازید.

برخی شایعات نیز به قابلیت‌های ردیابی متنوع این لوازم جانبی اشاره دارد که از جمله آن، می‌توان به ردیابی به صورت واقعیت افزوده اشاره کرد. در این قابلیت، کافی‌ست دوربین گوشی خود را فعال کنید، تا آیکونی بالای وسیله ایرتگ شده شما قرار گیرد و بتوانید خیلی راحت، وسیله مدنظر خود را پیدا کنید. البته این قابلیت تنها در محدوده شبکه آیفون شما کار می‌کند. اما اگر وسیله مدنظرتان در محدوده شبکه آیفون شما قرار نداشته باشد چه؟ در این صورت، شاهد حالت شایعه شده «Lost Mode» هستیم که از آیفون‌های تحت پوشش این سرویس استفاده می‌شود تا خیلی سریع، وسیله گم شده خود را پیدا کنید.

سیستم عامل‌های iOS 14، watchOS 7 و iPadOS 14

iOS

جدیدترین نسخه نرم افزاری گوشی های هوشمند اپل، یعنی iOS 14، احتمالاً در ماه سپتامبر فعلی عرضه می‌شود و برای آیفون‌های سازگار با این سیستم عامل (آیفون ۶S و جدیدتر) در دسترس قرار می‌گیرد. احتمالاً، در رویداد امروز شاهد مشخص شدن زمان عرضه رسمی این سیستم عامل خواهیم بود.

اپل در اوایل سال جاری میلادی و در جریان رویداد WWDC 2020 خود، سیستم عامل‌های iOS 14، watchOS 17 و iPadOS 14 را تائید کرده بود. اگر همه چیز طبق روال سال‌های گذشته پیش برود، احتمالاً امروز شاهد مشخص شدن زمان دقیق عرضه نسخه نهایی این سیستم عامل‌ها خواهیم بود.

محصولی دیگر؟

اگرچه احتمال رونمایی هر یک از محصولات بالا بسیار زیاد است، ولی ممکن است ما در پیش‌بینی‌ها و انتظارات خود اشتباه کرده باشیم و شاهد اتفاقاتی کاملاً جدید و غافلگیری‌های متعددی باشیم.

تا اینجای کار، تقریباً مطمئن هستیم که اپل واچ ۶ و آیپد ایر ۴ قطعاً در این کنفرانس معرفی خواهند شد اما ممکن است اپل قصد داشته باشد از محصولات دیگری نیز در رویداد خود معرفی کند. از جمله این موارد می‌توان به اپل کار (Apple Car)، اپل گلس (Apple Glasses) و جایگزین‌های اپل ایرپاور (Apple AirPower) اشاره کرد.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، رویداد سپتامبر اپل که با عنوان Time Files شناخته می‌شود، امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد. ما در وب‌سایت تکفارس، قرار است به پوشش خبری و تحلیلی این مراسم بپردازیم، پس همراه باشید تا از جدیدترین محصولات شرکت اپل بیشتر بدانید. شما کاربران عزیز تکفارس از رویداد جدید اپل چه انتظاراتی دارید و می‌خواهید این شرکت از چه محصولاتی رونمایی کند؟ لطفاً نظر و پیشنهاد خود را با ما و دیگر کاربران سایت از بخش نظرات همین مطلب به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید