مدیرعامل کافه بازار: صنعت بازی موبایلی ایران به پتانسیل خود دست نیافته است - تکفارس 
مدیرعامل کافه بازار: صنعت بازی موبایلی ایران به پتانسیل خود دست نیافته است - تکفارس 

مدیرعامل کافه بازار: صنعت بازی موبایلی ایران به پتانسیل خود دست نیافته است

محمدرضا داوری
۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - 08:31
مدیرعامل کافه بازار: صنعت بازی موبایلی ایران به پتانسیل خود دست نیافته است - تکفارس 

افتتاحیه دومین رویداد کژوال کمپ عصر دیروز (۲۲ شهریورماه) به صورت آنلاین و از طریق «قرار» پلتفرم ویدیویی برگزاری جلسات آنلاین متعلق به کافه‌بازار برگزار شد. این رویداد فرصتی شد تا مدیران کافه‌ بازار از برنامه‌های مختلف خود برای توسعه صنعت بازی‌سازی در کشور بگویند. در رویداد افتتاحیه امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه ‌بازار اعلام کرد که آمارها نشان می‌دهد که در بازار، بازی موبایلی ایران سمت تقاضا با رشد و سمت عرضه با افت مواجه است، در حالی که این بازار پتانسیل و ظرفیت بسیاری دارد و کافه بازار سعی کرده در سه حوزه عرضه، تقاضا و نشر اقداماتی را انجام دهد تا صنعت بازار بازی موبایلی توسعه یابد و به پتانسیل واقعی خود برسد. به گفته امین امیرشریفی برای حوزه عرضه، کافه بازار بخش جدید «اینسایت» را ایجاد کرده که اواسط مهرماه در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند آمار و ارقام و وضعیت بازی خود را به صورت زنده مشاهده کنند. به گفته او کافه‌ بازار همچنین در بحث تولید بازی قرار است روی پروژه‌هایی که پتانسیل دارد، سرمایه‌گذاری کند. همچنین او از در نظر گرفتن بودجه‌ای مشخص برای انتشار چند بازی به صورت آزمایشی در منطقه منا خبر داد.

کژوال کمپ یک رویداد آموزشی تولید بازی با هدف ارتقاء صنعت بازی‌سازی در کشور است که توسط کافه‌ بازار برگزار می‌شود. در این رویداد شرکت کننده‌ها که باید از میان بازی‌سازان و دانشجویان علاقمند به تولید بازی باشند که طی فرآیندی برنامه‌ریزی شده در مسیر تولید بازی و جذب کاربر جهت دهی می‌شوند.

امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه بازار در رویداد افتتاحیه کژوال کمپ با ارائه آمار و ارقامی صنعت بازی موبایلی در ایران را بررسی کرد. او در این مورد گفت:

بازار ایران در صنعت بازی موبایل را بررسی کردیم و نتایج به‌دست آمده حاکی از آنست که پتانسیل بازی در بازار ایران باید حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سال باشد؛ اما آن چیزی که الان وجود دارد، یک دهم این عدد است. فکر می‌کنیم این بازار می‌تواند ده برابر بزرگتر شود. در دنیا بازار بازی موبایلی در حال رشد است؛ اما بازار بازی ایران با پتانسیلی که دارد، فاصله دارد. مردم به بازی موبایلی علاقمند هستند؛ اما هنوز بازار ایران جای کار دارد و باید به مرحله‌ای برسد تا محتوای خوبی در این زمینه تولید شود و اشتغال در این زمینه افزایش یابد.

مدیرعامل کافه ‌بازار اعلام کرد که براساس آمار و ارقام  ۱۸ هزار بازی در پایان سال ۹۸ در کافه بازار فعال بوده که نسبت به گذشته افت ۴۲ درصدی را تجربه کرده است. یعنی عرضه بازی با کاهش مواجه شده است. از سوی دیگر این بازی‌‌ها ۶۷۰ میلیون بار به روزرسانی شدند و این نشان می‌دهد که مردم بازی‌ها را دوست دارند و تقاضا در این بازار بسیار است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید