۶ ویژگی برجسته گوشی های هوشمند شیائومی - تکفارس 
۶ ویژگی برجسته گوشی های هوشمند شیائومی - تکفارس 

۶ ویژگی برجسته گوشی های هوشمند شیائومی

علی صفرپور
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - 16:00
۶ ویژگی برجسته گوشی های هوشمند شیائومی - تکفارس 

شرکت شیائومی به تولید محصولات مقرون‌ به‌ صرفه معروف است. امروزه اما شیائومی تنها شرکتی نیست که برای تولید چنین محصولاتی به شهرت رسیده است، برندهای دیگری چون آنر، ریلمی، ویوو و… نیز محصولاتی مشابه با شیائومی را تولید می‌کنند. سوال اینجاست که با وجود رقبایی این چنینی با محصولات مشابه و قیمت‌های رقابتی، آیا شیائومی ویژگی‌ای برای تمایز خود از رقبا دارد یا خیر؟ در این مطلب، شش ویژگی موجود در محصولات شیائومی به تحریر درآمده است که باعث می‌شود محصولات این شرکت همچنان توان رقابت در بازار را داشته باشند.

گوریلا گلس

شیائومی برای محصولات میان‌رده تا بالارده خود همواره از محافظ‌ صفحه‌های مشهور ساخت شرکت کورنینگ یعنی گوریلا گلس استفاده کرده است. گوشی‌های میان‌رده شیائومی برای محافظت بیشتر از نمایشگر در برابر ضربات و خش از محافظ‌های دوگانه روی نمایشگر خود بهره می‌برند. نکته جالب اینجاست که با وجود حضور نسل هفتم گوریلا گلس در محصولات متعدد، محصولات شیائومی (به‌ جز می ۹) از گوریلا گلس ۵ استفاده می‌کنند و حتی به نسل ششم نیز به‌روز نشده‌اند. انتظار می‌رود شیائومی به‌ زودی به ارتقای محافظ نمایشگر گوشی‌های خود بپردازد.

سود سخت‌افزاری ۵ درصدی

در مراسم مطبوعاتی رونمایی از شیائومی می ۶X، آقای لی جون، اعلام کرد که سودآوری شیائومی از قطعات سخت‌افزاری دستگاه‌هایش هیچگاه بالاتر از ۵ درصد نخواهد بود. اگر هم هزینه اضافه‌ای از خریدار دریافت شود، بعدا به او بازمی‌گردد. آقای لی جون مجموعه مدیران شرکت را به امضای تعهدنامه‌ای با این مضمون ترغیب کرده است.

NFC با قابلیت چندوظیفگی

در تاریخ ۹ آوریل سال ۲۰۱۳، شیائومی از نخستین دستگاه می A2 رونمایی کرد که از فناوری NFC بهره می‌برد. به‌ علاوه، برای دسترسی به کارت‌های کنترل، انتقالات با طیف کوتاه و دیگر ویژگی‌ها، این شرکت در حال توسعه سیستم کارتخوان اتوبوس‌هاست. تاکنون چندوظیفگی سیستم NFC در گوشی‌ های شیائومی از دیگر رقبا بیشتر بوده است.

سیستم کنترل از راه دور اینفرارد

شیائومی در مقایسه با دیگر رقبا معمولا محصولات خود را با خروجی اینفرارد عرضه می‌کند که به پرکاربدتر شدن گوشی‌های شیائومی در زندگی روزمره کاربران کمک شایانی می‌کند. شیائومی در استفاده از این حسگر رتبه نخست را دارد.

مقرون‌ به‌ صرفه

تولید ۱۲ محصول که همه از دیگر رقبای خود مقرون‌ به‌ صرفه‌تر باشند کار بسیار دشواری است. تمرکز بر ثابت نگه‌ داشتن این مقرون‌ به‌ صرفه بودن در طی چند سال و شمار زیادی محصول کاری است دشوارتر. تنها دستگاهی که در طی چند سال گذشته این رسم شیائومی را رعایت نکرده است، مدل می ۱۰ بود که امسال معرفی شد و تمرکز خود را (از همه لحاظ) بر رقابت با برترین‌ها گذاشته بود؛ علی‌رغم مورد مذکور باز هم می ۱۰ توسط نشریات متعدد به‌ عنوان یکی از مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین گوشی‌های بالارده انتخاب شد. شرکت ردمی اما هنوز به‌ سختی در حال اجرای این سنت بوده و تولید مدل K30 الترا با قیمت ۲۹۲ دلار نیز گواه بر این مورد است.

خانه هوشمند میا

تاکنون خانه هوشمند میا بالاترین نرخ رضایت کاربران و تعریف و تمجیدها را در میان دیگر رقبا داشته است. علاوه‌بر آن، بالاترین طیف پوشش در سطح چین نیز متعلق به این سیستم خانه خوشمند ساخت شیائومی است. شاید خانه هوشمند میا بهترین نسخه موجود در بازار به‌شمار نرود اما کیفیت ساخت، عملکرد نسبت به قیمت و پوشش آن بهترین در چین است؛ به‌ همین دلیل دستیار هوشمند شیائو AI به یکی از رایج‌ترین دستیارهای چین تبدیل شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید