سهم بزرگی از بازار گوشی اندونزی در تصاحب برندهای چینی است - تکفارس 
سهم بزرگی از بازار گوشی اندونزی در تصاحب برندهای چینی است - تکفارس 

سهم بزرگی از بازار گوشی اندونزی در تصاحب برندهای چینی است

مجید مهرعلی
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - 18:00
سهم بزرگی از بازار گوشی اندونزی در تصاحب برندهای چینی است - تکفارس 

بازار گوشی‌های هوشمند به‌طور مدام در حال گسترش و تکامل است و برندهای زیادی در حال حاضر به دنبال بازار‌هایی جدید برای کشف هستند. رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند در چین بسیار شدید و سخت شده است و بسیاری از برندها در حال حرکت به خارج از مرزهای این کشور هستند. با استناد به گزارش اخیر کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research)، یکی از این بازارهای نوظهور، کشور اندونزی است. در این گزارش آمده است که برندهای چینی در حال حاضر سهم عظیمی از این بازار را مال خود کرده‌اند.

گزارش یادشده نشان می‌دهد که در سه‌ماه دوم امسال میلادی، ویوو با داشتن ۲۱٫۲ درصد سهم، نقش رهبری در بازار موردبحث را داشته است. بعد از ویوو، اوپو با ۲۰٫۶ درصد در رتبه دوم می‌ایستد و به‌ ترتیب سامسونگ با ۱۹٫۶، شیائومی با ۱۷٫۹ و ریلمی با ۱۳٫۶ درصد در جایگاه‌های بعدی هستند. در مجموع ۷۳٫۳ درصد از بازار اندونزی در اختیار سازندگان چینی است و این آمار نشان از میزان محبوبیت برندهای چینی در این کشور دارد.

در سه‌ماه دوم سال گذشته، سازنده‌ای که نقش رهبری را در بازار مذکور داشت سامسونگ بود. به دلایلی سهم شرکت کره‌ای از بازار اندونزی کاهش یافته است، اما ویوو و ریلمی توانسته‌اند رشدی قابل‌توجه را تجربه کنند.

علاوه بر این، وقتی صحبت از بازار در بخش آنلاین می‌شود به گفته معاون اجرایی کانترپوینت «این شیائومی است که با سهمی ۴۰ درصدی، خود را به‌عنوان رهبر در بخش فروش در کانالهای آنلاین معرفی می‌کند. گوشی ردمی ۸A این شرکت بیشترین فروش را در بین دیگر مدل‌ها در بخش آنلاین داشته است و ریلمی ۵i و سری ردمی نوت ۸ در پشت سر آن قرار گرفته‌اند. بعد از شیائومی، ریلمی و سامسونگ به‌ ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را در فروش آنلاین مال خود کرده‌اند».

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.